"2025 תהיה שנת השגשוג של ה-IT"

"הטכנולוגיה תהיה המנוע שיחלץ ארגונים מהמשבר ותסייע להם להתמודד בעולם החדש", כך אמר רון גלב, מנכ''ל בזק בינלאומי ● לדבריו, "המסע הדיגיטלי והבינה המלאכותית יתפרצו כמו לבה מהר געש"

רון גלב, מנכ''ל בזק בינלאומי.

"המלחמה הפכה להיות חלק מהעשייה שלנו, ושל תעשיית ההיי-טק בכלל. בשנים האחרונות למדנו להתמודד עם משברים, החל ממגפת הקורונה ב-2020, שבה, ככל העולם, חווינו משבר גדול, שלא הכרנו בעבר, וכדי להתנהל בו פיתחנו שרירים חדשים. אחרי המגפה, ששינתה דפוסים כמו עבודה מרחוק והתמודדות מול סיכוני הסייבר, באה המלחמה. כל האירועים הללו גרמו לנו להיות מחושלים. למדנו להתנהל בשגרה לא יציבה. כך גם בתעשייה – חברות רבות יצטרכו לדעת להתנהל במציאות שונה מבעבר. בתום מלחמות, בדרך כלל מגיע שגשוג. להערכתי, 2025 תהיה שנת שגשוג ל-IT המקומי, והטכנולוגיה תהיה המנוע שיחלץ ארגונים מהמשבר ותסייע להם להתמודד בעולם החדש", כך אמר רון גלב, מנכ"ל בזק בינלאומי.

הוא ציין כי "המלחמה תסתיים, בסופו של דבר, ונחזור לשגרה. לאחר מכן תבוא פריחה כלכלית, והטכנולוגיה היא זו שתאיץ אותה. המסע הדיגיטלי והבינה המלאכותית יתפרצו כמו לבה מהר געש. IDC ערכה עבורנו מחקר ולפיו השוק ישוב לצמיחה ממוצעת שנתית של 8.7%. זו תגיע, בין השאר, בשל הדרישה לכלים טכנולוגיים מסייעים. כך, שוק ה-IT הישראלי יגיע ליותר מ-18 מיליארד דולר עד 2028, והצמיחה תבוא בעיקר מהגידול בענן הציבורי והמשך צריכת שירותי התוכנה כשירות (SaaS). התעשייה משתנה וארגונים שיידעו לנווט את עצמם באופן הנכון ידעו לקטוף את הפירות".

גלב דיבר בפתח כנס Top100 שהחברה עורכת היום (א') ומחר במלון דן קיסריה, בהפקת אנשים ומחשבים. האירוע נערך בהשתתפות כ-100 מבכירי לקוחות בזק בינלאומי, ומנחה אותו קובי מזרחי, מנהל השיווק של החברה.

לדברי גלב, "לאחר ה-7 באוקטובר הבנו שאנחנו נמצאים באירוע אחר. כ-10% מכוח האדם שלנו גויס. אנו ארגון תשתיות קריטיות, ולצד המשימות שלנו, סייענו למאמץ המלחמתי וגם ללקוחות הארגוניים, כמו גם לעמותות ויוזמות חברתיות. כתשתית לאומית קריטית, תפקדנו 24 על 7, התמודדנו עם מתקפות סייבר חסרות תקדים ודאגנו שלמרות זאת – הכול יתפקד".

"המהפכה הטכנולוגית כבר פה, וחברות שלא יבצעו אותה – יחדלו מלהתקיים"

"ארגונים נדרשים לצלוח את המסע הדיגיטלי. קורים המון דברים בלהט המלחמה, ולכן לא כולם מצליחים להבחין שמתחוללת פה מהפכה גדולה. העולם הטכנולוגי משתנה משמעותית, ולצידו הכלכלה העולמית", ציין גלב. "המהפכה הטכנולוגית כבר פה, וחברה שלא תערוך את המסע הדיגיטלי – לא תמשיך להתקיים".

"בזק בינלאומי פועלת בהתאמה לשלוש מגמות על טכנולוגיות הקשורות למסע הדיגיטלי", אמר. "הראשונה היא הבינה המלאכותית, ובתוכה זו היוצרת – ה-GenAI. השימוש ב-AI נמצא עדיין בתחילת הדרך. היא עדיין לא מוצר מושלם, וקשה לכימות, אבל כבר כיום ברור שהיא תשנה סדרי עולם, ושמדובר באירוע ענק".

"עולם התוכן השני הוא הסייבר", הוסיף. "הוא היה קיים לפני המלחמה, ומאז העצימות שלו גדלה, עם איומים מתפתחים, שגם גדלים בהיקפם. הסייבר הפך לנושא מרכזי גם בהנהלות ובדירקטוריונים, שעוסקים בכך".

לדבריו, "התחום השלישי הוא המעבר לענן הציבורי ולעבודה בסביבה מרובת עננים. מגמה זו מגיעה עם עוד איומי סייבר, שכן ההאקרים תוקפים גם בענן הציבורי".

"תפקידנו – להביא ערך ללקוחות בשלושת העולמות"

גלב הסביר כי "תפקידנו הוא להביא ללקוחות הארגוניים ערך בשלושת עולמות אלה. אנחנו מציעים קשת רחבה של שירותים בתחום הסייבר, יש לנו כבר שירותים מבוססי בינה מלאכותית ואנחנו בדרך להיות שחקן משמעותי בתחום".

"אנחנו פועלים בלא הרף להרחבת היצע השירותים והמוצרים שלנו", ציין. "הוספת טכנולוגיות חדשות לסל השירותים שלנו מעבה את החוסן הארגוני של לקוחותינו, ובהתאמה את מצבם העסקי. אנחנו בעיצומו של שינוי משמעותי – הופכים מחברת טלקום לארגון ICT בעל פעילות רחבת היקף. הטכנולוגיות המתקדמות מהוות עבורנו הזדמנות, 'מסייעות' לנו ונותנות לנו רוח גבית. אנחנו פועלים כחברה היברידית ויודעים כיצד לחבר בין העולמות עבור הארגונים – ובאופן רב ערוצי. כך, נמשיך לספק שירותי IT לכל לקוח ונהיה 'מתווכי הטכנולוגיה' של הלקוחות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים