תקלה באופיס 365 של מיקרוסופט גרמה לשיבושים ברחבי העולם

התקלה, שהחלה אתמול (ב') והתבטאה בעיקר בשירותי Outlook ו-Teams של הענקית מרדמונד, נפתרה ברובה אך עדיין לא במלואה

שירותיה Outlook ו-Teams חוו תקלה. מיקרוסופט.

מיקרוסופט חוותה אתמול (ב') תקלה נרחבת בשירותי אופיס 365 שלה, וביניהם בשירות הדוא"ל Outlook ובכלי המשמש לתקשורת פנים-משרדית לצורך עבודה משותפת Teams, הנפוצים מאוד בשימוש. התקלה גרמה לשיבושים רבים בכל רחבי העולם.

התקלה, שזוהתה לראשונה בשעות הבוקר המוקדמות (לפי שעון מזרח ארה"ב), השפיעה בעיקר על גרסת האינטרנט של Outlook, אך גרמה גם לבעיות באפליקציות הטלפון והמחשב.

אתר Downdetector, העוקב אחר תקלות באתרים ובשירותים מקוונים, דיווח על למעלה מ-5,000 דיווחים על בעיות בשיאה של התקלה. משתמשים רבים פנו לרשתות החברתיות כדי לדווח על הקשיים בהם נתקלו ולתהות מתי השירות יחזור לפעילות מלאה.

בתגובה לתקלה, הודתה מיקרוסופט כי זיהתה "שינוי אחרון" שגרם לבעיות, והחלה בפריסתו של תיקון. החברה אף ביצעה הפעלה מחדש ידנית של חלק מהמכונות שהיו במצב לא תקין.

אף על פי שמיקרוסופט דיווחה בתחילה כי התיקון הגיע לכ-98% מהסביבות המושפעות, תהליך השחזור לא היה מהיר וגרם לעיכובים משמעותיים. החברה הודתה כי תהליך השחזור "מתקדם לאט מהצפוי", וכי היא "עושה כל שביכולתה" כדי לתקן את התקלה בהקדם האפשרי.

"אנחנו מבינים את ההשפעה המשמעותית שיש לאירוע זה על העסקים שלכם, ועובדים כדי לספק הקלה בהקדם האפשרי", כתבה מיקרוסופט בפוסט ברשת החברתית X. דובר החברה סירב להגיב מעבר לפוסטים שפורסמו ברשת X.

חלק מהכשלים עדיין לא תוקן

בסופו של דבר, לפי הדיווחים העולמיים, מיקרוסופט הצליחה לשחזר את רוב השירותים שנפגעו עד לשעות הערב של אתמול (שוב, לפי שעון החוף המזרחי) והחברה הודיעה כי שחזור מלא של כל השירותים יתרחש עד היום.

אלא שהיום, בשעה 12:00 בצהריים לפי שעון ישראל, צייץ חשבון Microsoft 365 Status של החברה עדכון ובו צוין: "אנחנו עדיין מטפלים בבעיות מתמשכות עם Outlook באינטרנט, המשפיעות על חלק מהמשתמשים, וחוקרים עיכובי סינכרון של דואר אלקטרוני שגורמים לזמני אספקה ​​ארוכים יותר". החברה שלחה את המשתמשים לעיין בדף https://portal.office.com/servicestatus ובמרכז הניהול תחת MO941162 למידע נוסף.

כאמור, לאורך שעות התקלה הרבות משתמשים הוסיפו ודיווחו באתר Downdetector על הבעיות שבהן נתקלו במהלך יום עבודתם. משתמש אחד כתב למשל: "כמעט 14:00 שעון מזרח, אני עדיין לא מצליח לקבל גישה לאאוטלוק". משתמש אחר ממישיגן, ארה"ב, ציין כי חשבון האאוטלוק שלו מושבת מאז 10:00 בבוקר.

על פי דיווחי המשמשים מישראל באתר Downdetector נכון למועד פרסום הכתבה – משתמשים בארץ אינם חווים כעת כל בעיה עם השירותים המדווחים שכשלו. 

התקלה גרמה לשיבושים משמעותיים בפעילותם של עסקים רבים ברחבי העולם, אשר תלויים בשירותי אופיס 365 לתקשורת ולתפוקה.

תקלה זו של מיקרוסופט מצטרפת לשורה של תקלות נרחבות שחוותה החברה בשנים האחרונות, ואלו מדגישות את התלות הגוברת של ארגונים בשירותי ענן ואת החשיבות של תכנית מגירה למקרי תקלה.

למרות שהכשל במיקרוסופט לא גרם הפעם ככל הנראה לנזקים כלכליים משמעותיים, כמו התקלה הדרמטית והעצומה שאירעה בקיץ האחרון בחברת אבטחת המידע קראודסטרייק (CrowdStrike) – במקרה המפורסם עדכון פגום של ענקית האבטחה גרם למחשבים מבוססי חלונות (Windows) של מיקרוסופט לקרוס – ניכר כי גם גם תקלה אחרונה זו גרמה לשיבושים רבים ולטרחה גדולה למשתמשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים