"AI הופכת את הארגון ליעיל ודיגיטלי; מי שיאמץ אותה – ינצח"
אורי חייק, סמנכ"ל הטכנולוגיות של יבמ ישראל: "מחקר שערכנו באחרונה העלה, כי מנכ"לים שפעלו במהירות להטמעת בינה מלאכותית יוצרת בארגונים שלהם התמודדו טוב יותר עם אתגרי כוח אדם, תרבות וחסמים רגולטוריים"
"לבינה מלאכותית בכלל ולבינה מלאכותית יוצרת, GenAI, יש פוטנציאל אדיר ברמה הארגונית. הזרקת AI לארגונים הופכת את הארגון לעוד יותר דיגיטלי, ואת עובדיו – ליעילים יותר. ארגון אשר יאמץ את ה-AI – ינצח", כך אמר אורי חייק, סמנכ"ל הטכנולוגיות של יבמ (IBM) ישראל.
חייק דיבר בכנס AI e-GOV 2024. הכנס, בהפקת קבוצת אנשים ומחשבים, נערך באחרונה באולם האירועים לאגו בראשון לציון. את הכנס הנחו ד"ר נחמן אורון, יועץ בכיר למערך הדיגיטל, ויהודה קונפורטס, עורך ראשי של הקבוצה.
"מחקר שערכנו באחרונה", אמר, "העלה כי מנכ"לים שפעלו במהירות להטמעה ולהרחבה של בינה מלאכותית יוצרת בארגונים בראשותם, התמודדו טוב ויעיל יותר עם אתגרי כוח אדם, תרבות וחסמים רגולטוריים. מנהלים מבינים את ההזדמנות הטמונה בתחום, והעדות לכך היא פרויקטים שהחלו להיערך ברחבי העולם ואף בארץ. לפי המחקר, בשנת 2023 ארגונים ממשלתיים דיברו והחלו לנסות להבין את התחום החדש. השנה – המגמה התהפכה ורובם של הארגונים בעולם כבר פועלים בתחום, או שכבר התנסו בטכנולוגיה ובחנו אותה. ארגוני ממשל מבינים את התועלות הטמונות בה, והחלו להטמיע בינה מלאכותית, כדי לשפר את תפוקת העובדים, להפחית עלויות ולהגדיל את ההתייעלות".
"רוב המנכ"לים בארגונים מוכנים לאמץ את הבינה המלאכותית", ציין חייק, "אולם הסמנכ"לים שלהם, הם שהביעו התנגדות להטמעות שכאלה. הסיבה היא שהם 'נוגעים' בבעיות עצמן, מבינים שנדרשת התמודדות עם האתגרים, ושיש לתת מענה לכל היבטי משילות ה-IT והנתונים, הטיפול בהם, כמו גם איכות התשובות המתקבלות".
חייק ציטט ממחקר שערכה מק'ינזי, שלפיו השימוש בבינה מלאכותית יוצרת יביא להתייעלות כלכלית וליצירת ערך נוסף לארגונים ברחבי העולם בשיעור שנתי של כ-4 טריליון דולרים.
"על מנת לבנות בינה מלאכותית יוצרת בארגוני ממשלה", הסביר חייק, "יש לטפל בכמה היבטים: הנתונים – נדרש דאטה נקייה ואיכותית. ברוב ארגוני הממשל נצבר מידע רב, ויש לנפות ולנקות את הנתונים הרבים שאינם רלוונטיים, כדי שהמערכת תענה על מה שנדרש".
"IBM watsonx, פלטפורמת הבינה המלאכותית והנתונים המשולבת שלנו", ציין, "נבנתה עבור ארגונים. היא מאפשרת להתחבר לכל מקור מידע ועליו להפעיל את המודלים הנכונים. הפלטפורמה מציעה גישה חלקה, יעילה ואחראית לפריסת AI במגוון סביבות". חייק הוסיף, כי "עם הזמן, הבנו כי 'הגדול הפך למכשול', משמע, יש אתגר בתפיסה שבה עובדים כיום, של ריבוי מודלים. לכן שינינו את הגישה, וכיום על המערכת לבחור את המודל הקטן ביותר, אולם זה שהכי מתאים לעולם הזה. אז יש לוודא כי התוצר עומד בהלימה לרגולציות, לא סובל מהטיות ולא מזליג מידע. עוד יש לוודא את היבט המשילות – כדי שהבוט לא 'יעשה בושות' וישיב באופן הנכון".
"הפלטפורמה פועלת גם בעברית", ציין חייק, "יש לה יכולת 'לדבר' עם מסמכים או עם אתרים ולנהל מולם שיח".
"מדובר בתחום מגניב, מדהים ובעל פוטנציאל לצד אתגר", סיכם חייק, "אנו מחויבים לשחרר את הפוטנציאל הטרנספורמטיבי של מודלים בסיסיים ובינה מלאכותית יוצרת, כדי לסייע לארגונים בכלל וארגוני ממשל בפרט בהתמודדות עם האתגרים. אנו מספקים פתרונות AI פתוחים וממוקדים ליצירת ערך עבור עסקים ומוסדות במגזר הציבורי. כך, אנחנו מעצימים ארגוני ממשל בעידן הבינה המלאכותית, ומציעים לכם לאמץ יחד את עידן יצירת הערך על בסיס AI".
תגובות
(0)