שיא בבלאק פריידיי 2024: קניות באונליין בכ-11 מיליארד ד'

לפי נתוני Adobe Analytics, מגמת השינוי בהרגלי הקניות ממשיכה, ויותר ויותר רוכשים מבצעים את קניותיהם באינטרנט ומעדיפים כיום נוחות וקלות בקנייה מהבית, על פני התמודדות עם תורים ארוכים בחנויות הפיזיות

עשה זאת שוב ושבר שיאי מכירות. בלאק פריידיי 2024.

בלאק פריידיי (Black Friday) – יום הקניות אשר מתרחש מיד לאחר חג ההודיה – ממשיך להשיג שיאים. באירוע המכירות השנה, שחל ביום ו' האחרון, שבר סך מכירות האונליין שיא חדש והגיע ל-10.8 מיליארד דולר – עלייה של יותר מ-10% בהשוואה לשנה שעברה. נתונים אלה, המגיעים מחברת Adobe Analytics, מצביעים על המשך מגמת השינוי בהרגלי הקניות של הציבור, שיותר ויותר אחוזים ממנו מבצעים את קניותיהם באינטרנט ומעדיפים כיום נוחות וקלות ברכישה מהבית, על פני התמודדות עם תורים ארוכים בחנויות הפיזיות.

"חציית רף 10 מיליארד הדולר היא אבן דרך גדולה במסחר אלקטרוני עבור יום שישי השחור, ליום שבעבר היה מעוגן יותר לכיוון קניות בחנויות", אמר ויווק פנדיה, אנליסט ראשי ב-Adobe Digital Insights, בהצהרה.

העדפת הקניות באונליין משתקפת גם בעובדה שלפי הנתונים האחרונים, תנועת הקונים בחנויות הפיזיות ירדה ב-8.2% בהשוואה לשנה שעברה. ירידה זו, עליה דיווחה חברת Sensormatic Solutions, מראה כי יותר ויותר אנשים מרגישים בנוח לבצע רכישות דרך הטלפונים החכמים שלהם, בין היתר, כך לטענת חברת הניתוח, בזכות פתרונות תשלום דיגיטליים כמו ארנקים ניידים ואפשרויות "קנה עכשיו שלם אחר כך".

השנה כ-69% מכלל הרכישות בבלאק פריידיי ברחבי העולם בוצעו דרך מכשירים ניידים – והנתון מסמן עלייה קלה בהשוואה למצב אשתקד. אנליסטים מעריכים כי המגמה הזו תימשך, וכי סייבר מאנדיי (Cyber Monday) – יום הקניות המקוון שמתקיים היום, משמע ביום ב' שלאחר הבלאק פריידיי – צפוי לשבור שיא מכירות נוסף ולהגיע ל-13.2 מיליארד דולר.

יצוין כי למרות העלייה במכירות באונליין, החנויות הפיזיות עדיין הצליחו למשוך קונים, בעיקר בזכות הנחות משמעותיות. בחנויות שהציעו הנחות של 40% ויותר נראו תורים ארוכים של קונים, בעוד שהחנויות שהציעו הנחות קטנות יותר לא זכו לאותה התלהבות.

בין המוצרים הפופולריים ביותר בבלאק פריידיי 2024 היו מוצרי טיפוח, אוזניות בלוטות', שעונים חכמים, תכשיטים, בגדים, בשמים, מצעים, טלוויזיות, כרטיסי מתנה ומכונות אספרסו. Adobe Analytics מציינת כי למרות שהאינפלציה תרמה לעלייה במספרים הכוללים, ההנחות השנה היו גדולות מהצפוי במגוון רחב של קטגוריות.

עונת הקניות: מתחילה יותר ויותר מוקדם בכל שנה

מעניין לגלות כי עונת הקניות – הנמצאת כעת בעיצומה ושנועדה במקור לרכישת מתנות לחגי החורף – מתחילה מוקדם יותר משנה לשנה. סקר שערכה חברת Sinch מצא כי 77.9% מהצרכנים רוצים לשמוע על מבצעים ממותגים כבר חודש לפני בלאק פריידיי, ואף יותר.

ממצאי הסקר מצביעים גם על כך שהצרכנים מעדיפים תקשורת רב-ערוצית, ורוצים לקבל מידע על מבצעים דרך דואר אלקטרוני, אתרי אינטרנט, מדיה חברתית ואפליקציות מסרים. יותר מ-50% מהנשאלים בסקר הביעו עניין במסרים אינטראקטיביים, כמו RCS, הנשלחים ישירות לאפליקציות המסרים.

"עסקים צריכים להיות מוכנים לציפיות המתפתחות של קונים בעלי אוריינטציה דיגיטלית", אמרה ורג'יניה דבריס, סגנית נשיא בכירה בחברת Sinch, עם פרסום התחזית המוקדמת של החברה למכירות הלאק פריידיי השנה. "התחזיות שלנו לשנת 2024 מדגישות את החשיבות הגוברת של תקשורת רב-ערוצית, מותאמת אישית ומאובטחת, בקידום מעורבות לקוחות ומכירות", ציינה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים