2024 שלנו: מחוברים לטלוויזיה ולחדשות, פטריוטים וגאים בישראליות

דו"ח הרגלי הצפייה והגלישה של הישראלים והשפעות המלחמה עליהן במהלך 2024 שמפרסמות היום yes ופלאפון, מעלה, כי המלחמה הזניקה את הצפייה בתוכניות חדשות ואקטואליה ובתוכני מקור ישראליים

דרור בהט, סמנכ"ל השיווק של yes ופלאפון

השפעת המלחמה על הרגלי הצפייה והגלישה של הישראלים ניכרת היטב בדו"ח הרגלי הצפייה והגלישה של הישראלים במהלך 2024 שפרסמו היום yes ופלאפון.

מנתוני yes עולה, כי המלחמה השאירה את הישראלים צמודים למסך לאורך כל השנה, כשהצפייה למשק בית בשנת 2024 עמדה על 10.8 שעות ביום בממוצע – ירידה לעומת כ-12 שעות בתחילת המלחמה באוקטובר 2023 אך עלייה לעומת שנים קודמות: 10.1 שעות ו-9.2 שעות בשנים 2023 ו-2022 בהתאמה. עם התעצמות החזית הצפונית בחודש אוגוסט נרשמה עלייה קלה נוספת למעל 11 שעות צפייה מדי יום.

תוכניות החדשות והאקטואליה רשמו שיעורי צפייה גבוהים ב-13% בממוצע לאורך השנה בהשוואה לתקופה שטרום המלחמה. שיאי הצפייה ב-2024 נרשמו בחודשים ספטמבר-אוקטובר, עם כניסת צה"ל ללבנון, עם עלייה של כ-20% בהשוואה לימי שגרה. עוד עולה מנתוני סקר מיוחד שערכו yes ופלאפון באמצעות מכון המחקר  2the point, כי 43% מהישראלים מתעדכנים בחדשות לפחות פעם בשעה-שעתיים – ירידה קלה מ-51% בתחילת המלחמה. אחד מכל חמישה ישראלים מתעדכן בחדשות מדי חצי שעה לפחות.

הרשתות החברתיות מהוות את הפלטפורמה העיקרית לצריכת תכנים חדשותיים: 78% מהישראלים ציינו כי הם נוהגים להתעדכן בחדשות באמצעות פייסבוק, אינסטגרם, טלגרם X וטיקטוק. 70% אמרו כי ערוצי הטלוויזיה מהווים את מקור המידע החדשותי אותו הם צורכים, ו-60% ציינו כי אלו אתרי האינטרנט. לצד זאת, 54% מהישראלים סבורים כי הרשתות החברתיות אינן מספקות מידע אמין.

צורכים חדשות ברשתות החברתיות.

צורכים חדשות ברשתות החברתיות. צילום: יח"צ

לצד צריכת החדשות המוגברת, הישראלים מחפשים גם אסקפיזם, המתבטא בצריכת דרמות, שהיוותה בשנה האחרונה 35% מזמן המסך, וצפייה בקומדיות – שהיוותה 15% מסך הצפייה הכולל.

באופן כללי, הצופים הישראלים העדיפו בעיקר תכנים פטריוטיים וישראליים, אם באירועי הספורט הנצפים ביותר – כמו, למשל, גמר הג'ודו האולימפי שבו התחרתה רז הרשקו וזכתה במדליית הכסף והגמר האולימפי בהתעמלות הקרקע לגברים, שבו התחרה ארטיום דולגופיאט, שזכה במדליית הכסף, ובאירוע גמר האירוויזיון, בהשתתפות, עדן אלנה שזכה להיות הנצפה ביותר בהשוואה לשנים קודמות (57% מהצופים) ואם בסדרות – תשע מתוך 10 הסדרות הנצפות ביותר השנה היו הפקות מקור.

הרשתות החברתיות מהוות, כאמור, את הפלטפורמה העיקרית לצריכת תכנים חדשותיים, אבל 54% לא נותנים אמון בתכנים האלה, ואחר מכל חמישה ישראלים מודה, שהעביר למשפחה או חברים פייק ניוז.

על פי נתוני סיכום השנה של פלאפון, טלגרם היא האפליקציה הצומחת ביותר השנה עם גידול של 42% בשימוש בהשוואה לשנה שעברה, כאשר שיאי השימוש באפליקציה נראו בשני ערבי התקיפה האיראנית בישראל ב-14 באפריל וב-1 באוקטובר.

גם אפליקציית זום זכתה לזינוק של 20% בשימוש השנה, על רקע האילוצים להישאר בבית ולקיים פגישות מרחוק.

עולם התעופה והרומינג, שהתאוששו בצורה הדרגתית מדי שנה מאז התפרצות הקורונה, צנחו השנה שוב לאורך כל חודשי המלחמה וסגירת השמיים, כאשר היקף הטסים לחו"ל ירד משמעותית וחזר לרמתו הנמוכה בדומה לתקופת הקורונה.

עוד עולה מנתוני פלאפון, כי נפח הגלישה הסלולרית לכל מנוי קפצה ב-2024 ב-11%, כאשר מנויי דור 5 גולשים יותר ממנויי דור 4.

המלחמה בזירת הסייבר באה גם היא לידי ביטוי השנה, עם עלייה של מאות אחוזים במתפות DDoS ועלייה של 31% בניסיונות פישינג.

דרור בהט, סמנכ"ל השיווק של yes ופלאפון, ציין, כי "בסיכומה של שנת מלחמה, אנחנו מוצאים את הישראליים מלאים בדאגות, מכורים לדרמה ישראלית, ומאוד פטריוטים – כך עולה מדו"ח נתוני הצפייה והגלישה של yes ופלאפון לשנת 2024. השנה האחרונה הייתה שנה שבה המציאות גברה על כל תסריט שיכולנו לדמיין ושינתה משמעותית את צריכת התוכן ומאפייני הגלישה של כולנו: היא ריתקה את הישראלים למסכים – עם הרבה מאוד חדשות, לצד רגעי גאווה ישראלית ופטריוטיות. למרות השנה המטלטלת שעברנו, מרבית הישראלים נשארים אופטימיים ומתכננים לטוס לחו"ל בקרוב ולחרוש מחדש את המדינה היפה והאהובה שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים