"הלקוחות הם גם ה-'מתחרים' שלנו"
"מנהלי מחלקות הפיתוח בארגונים נדרשים להחליט האם לפתח בעצמם, לטובת התאמה רבה יותר - או לקבל את השירות מאתנו ואז לעשות לו התאמות", אמר רונן רובינפלד, סגן נשיא בכיר להנדסה בסייסנס
"הלקוחות שלנו הם המפתחים. אנחנו מעניקים להם יכולות להטמיע רכיבי ניתוח באפליקציות שהם מפתחים – לוחות מחוונים (דשבורדים), גרפים ועוד. אלא שהמפתחים הם גם ה-'מתחרים' שלנו: מנהלי מחלקות הפיתוח בארגונים נדרשים להחליט האם לפתח בעצמם, לטובת התאמה רבה יותר – או לקבל את השירות מאתנו ואז לעשות לו התאמות", כך אמר רונן רובינפלד, סגן נשיא בכיר להנדסה בסייסנס.
רובינפלד התראיין לאנשים ומחשבים במסגרת כנס re:Invent של AWS, שנערך בשבוע שעבר בלאס וגאס זו הפעם ה-13, בהשתתפות 60 אלף נציגים מלקוחות החברה ושותפיה.
סייסנס קמה ב-2004, פעלה בעולם ה-BI ופיתחה מערכת לניתוח נתונים והפקת תובנות עסקיות מהמידע הארגוני. היא עדכנה במהלך השנים את האסטרטגיה שלה ופועלת כיום בתחום ה-Embedded analytics (ניתוח משובץ, מערכות משולבות ניתוח). החברה מסייעת לארגונים לבצע מודרניזציה לעסקים שלהם, על בסיס אינטגרציה חלקה של ניתוחים בתוך אפליקציות, המספקות תובנות מושכלות, המניעות לפעולה.
מהקמתה, סייסנס גייסה 300 מיליון דולר. היא הפכה ב-2019 לחד קרן, כשגייסה 100 מיליון דולר והגיעה לשווי של 1.1 מיליארד, ולאחר מכן סבלה מהאטה בצמיחה. בשנתיים האחרונות החברה פעלה לשיפור ביצועיה וכיום היא משיאה יותר מ-100 מיליון דולר ב-ARR (הכנסות שנתיות צפויות לפני הוצאות), עם רווחיות תפעולית. משרדי החברה ממוקמים בתל אביב, ניו יורק, אריזונה, קייב וטוקיו.
לדברי רובינפלד, "המערכת שלנו התפתחה, וכיום היא מערכת עננית מלאה, שמעניקה פלטפורמת ניתוח כשירות ומשולבת ביישומים אחרים. הלקוחות שלנו מפתחים יישומים עבור הלקוחות שלהם, משתמשי הקצה, ורוצים לשלב בהם יכולות ניתוח מתקדמות. הפלטפורמה תומכת בכל שלבי איסוף ועיבוד המידע, ויש לה מחברים (קונקטורים) ל-400 סוגי מקורות מידע שונים. אנחנו מאפשרים למפתחים לשלב רכיבי ניתוח במהירות, כחלק אינטגרלי מהיישום שהם מפתחים".
"מהירות היא שם המשחק"
הוא הוסיף כי "מהירות היא שם המשחק. שימוש בפלטפורמה שלנו, כחלופה לפיתוח עצמי, מעניק יכולת פיתוח של פתרון בתוך ימים – ולא חודשים. ניתוח נתונים הוא כיום מרכיב קריטי בכל מוצר או יישום. חברות שמפתחות יישומים כאלה לא רוצות להתעסק בצד הנתונים ומקבלות מאיתנו אפשרות לפתח פתרונות במהירות, עם התמיכה שלנו. השימוש בשירות שלנו 'מסתיר' את המורכבות הנדרשת בעת איסוף הדאטה ממקורות שונים וניהולו, לטובת בניית תוצר אנליטי".
יש לסייסנס מאות לקוחות, בהם אייר קנדה, פיליפס, אקסנצ'ר, רולס רויס, ג'נרל אלקטריק ובנק דיסקונט. יגאל אדרי, סמנכ"ל בכיר למוצר ואסטרטגיה בחברה, ציין כי "נאסד"ק משתמשת בטכנולוגיה שלנו כדי לנתח כמויות ענקיות של מידע בזמן אמת, ולחלץ תובנות משמעותיות. באייר קנדה, הטכנולוגיה שלנו מסייעת לנתח נתוני טיסה, משוב תפעולי ועוד, לטובת ייעול הפעילות שלה ושיפור חוויות השירות לנוסעים. כך, כאשר לפני טיסה נערך תדרוך פנימי לצוות האויר, הנתונים שניתחנו הם הבסיס לתדרוך הצוות, למשל אם יש צפי לכיסי אוויר במסלול, מתי להגיש, או לא, את ארוחת הצהריים לנוסעים ועוד".
לדברי רובינפלד, "אנחנו מציעים כלים שמאפשרים לבנות רכיבי אנליטיקה במהירות, באמצעות ממשק ידידותי ופשוט. באחרונה שילבנו יכולות AI, כך שכל גורם בארגון, גם אם אין לו ידע בפיתוח, יכול לבנות רכיבי אנליטיקה עבור היישום. הדרישה לבינה מלאכותית בתחום ניתוח המידע היא עצומה, כי משתמשי הקצה רוצים רכיבים אנליטיים שיענו על מגוון שאלות ויספקו תובנות עסקיות. יכולת הלקוחות שלנו לפתח במהירות רכיבי ניתוח שכאלה ולקבל רעיונות חדשים או שיפורים מבינה מלאכותית הם מכפיל כוח רציני בפלטפורמה שלנו".
הוא סיכם באומרו כי "אנחנו משתמשים בפלטפורמת הענן של AWS ובמגוון שירותים שלה, כמו אחסון, עיבוד ותקשורת, להפעלת הפלטפורמה שלנו. השימוש בשירותי הענן מאפשר לנו גמישות תפעולית משמעותית, חיסכון בעלויות וקיצור של זמני הפיתוח. גם חלק מיכולות ה-AI שלנו יתבססו על שירותי ענקית הענן, או יציעו ללקוח אפשרות לבחור ממגוון מודלים שונים, בשל שירות כמו Bedrock".
תגובות
(0)