הסטארט-אפ סטיג גייס 17.5 מיליון דולר

הכספים ישמשו את החברה להמשך פעילותה סביב הפלטפורמה שפיתחה - המאפשרת לראשונה, לדבריה, בנייה קלה של מודלים לתמחור אופטימלי של שירותי SaaS, על רקע הגידול הדרמטי בהיקף מוצרים מבוססי GenAI ובמורכבותם

צוות סטיג.

חברת הסטארט-אפ סטיג (Stigg), שפיתחה ומנהלת פלטפורמה ראשונה מסוגה לתמחור דינאמי של מוצרי תוכנה, השלימה סיבוב גיוס בסך 17.5 מיליון דולר מסדרה A. הסיבוב הובל על ידי קרן Red Dot Capital Partners ובהשתתפות הקרנות Unusual Ventures, Emerge Ventures, Redseed ו-Cerca Partners. סיבוב הגיוס מביא את סך ההשקעה בחברה מאז הקמתה ל-24 מיליון דולר.

השילוב המהיר של מודלי GenAI במוצרי SaaS, לצד התחרות הגוברת מול לקוחות בשוק התוכנה, משנים מהותית את אופן תמחור השימוש בתוכנה. חברות צריכות לתמוך בו-זמנית במספר ערוצי הכנסה, תוך כדי השקת פיצ'רים מבוססי AI, הדורשים גישות תמחור חדשות. מתמחור מבוסס שימוש ו-AI credits ועד למודלים היברידיים המשלבים מינויים ושימוש בפועל.

מערכות חיוב מסורתיות, המשולבות במוצרי תוכנה עוד בשלבי פיתוח מוקדמים, מאלצות את צוותי הפיתוח להשקיע חודשים ארוכים ואף שנים ביישום שינויים מורכבים. כל שינוי קטן במודל יכול לחייב לבצע גם שינויים מהותיים נוספים המשפיעים על כל התחומים בחברה, החל מהאתר, דרך תוכנית המכירות, מערכת ה-CRM, המוצר, ההכנסות והחיוב של הלקוחות. הצורך בהקצאת משאבים רבים כדי לתחזק שינוי במודל התמחור, גורם בחלק מהמקרים לוויתור על התהליך כולו וכתוצאה מכך – לאובדן הכנסות.

סטיג פיתחה ומנהלת פלטפורמה לחברות B2B SaaS המאפשרת למפתחים לבצע שינויים בתמחור המוצרים שלהן, מבלי לחשוש מהתהליכים הרבים שהן היו צריכות לבצע. הפתרון מבוסס על API ש-סטיג פיתחה עבור חברות, אותו מטמיעים המפתחים ומתחבר מצד אחד לאפליקציה ולחוויית משתמש הקצה, ומהצד השני למערכות הסליקה, ניהול הלקוחות ולעמוד התמחור של החברה באתר.

לאחר שהמפתחים מבצעים את האינטגרציה של ה-API של סטיג למערכות החברה, העובדים בשאר המחלקות כבר שולטים במוצר, מבלי שיצטרכו לפנות שוב לאנשי הפיתוח. הטכנולוגיה של סטיג מאפשרת לחברות לא רק לבצע שינויים לטווח ארוך במודל התמחור שלהן, אלא גם להתנסות במודלים שונים לאורך תקופה מסוימת כדי לבחון מה השינוי הכי טוב עבורן.

סטיג צמחה בשיעור חד בשנה האחרונה 

סטיג הוקמה בשנת 2021 על ידי דור ששון, המנכ"ל, ואנטון זגרבלני, ה-CTO. לאורך השנה האחרונה סטיג צמחה בשיעור חד, והיא משרתת כיום חברות מובילות בתעשייה בהן Miro, Webflow, AI21 Labs ו-PagerDuty. הפלטפורמה משמשת לניהול עשרות מיליוני מינויים חודשיים שמקיימים מיליארדי קריאות API. החברה מעסיקה כיום 20 עובדים בישראל ובארה"ב. כספי ההשקעה ישמשו לגיוס כוח אדם, האצת השיווק בארה"ב וההתרחבות הגלובלית.

ששון, המייסד השותף ומנכ"ל סטיג: "מערכות בילינג קיימות אינן עומדות כיום בדרישות ובצרכים של חברות B2B SaaS, כאשר הן נדרשות לעמוד במגוון רחב של מודלים עסקיים – subscription, consumption, hybrid ועוד. עם הכניסה של AI, יותר ויותר חברות נדרשות לבצע התאמות למודל תמחור מורכב, מבוסס צריכה, וזה לא מתאפשר באמצעות התשתיות הקיימות".

אטד פלד, שותף בקרן Red Dot Capital Partners: "בליווי חברות הפורטפוליו שלנו, אנחנו רואים ממקור ראשון את האתגר בהתאמת תשתית התמחור שלהן, כך שתתמוך במודלים עסקיים חדשים ופיצ'רים מבוססי AI שהן משיקות. מחקר שוק מקיף שערכנו טרם ההשקעה העלה שהטכנולוגיה של סטיג מטפלת בנקודת כאב קריטית, שרק הולכת ומתחזקת עם התרחבות השילוב של כלי AI. קצב גידול הלקוחות ושיעור הנטישה האפסי מוכיחים שצוות החברה בנה כלי חיוני לחברות SaaS מתקדמות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים