התרבות הארגונית חשובה להצלחת הארגון יותר מהטכנולוגיה

פיל לה-ברון, יועץ אסטרטגי לארגונים גדולים ואוונגליסט ב-AWS מאמין, כי בזמן שהטכנולוגיה ממשיכה להתפתח - התרבות הארגונית היא בעלת משקל סגולי רב יותר, והיא זו שמעניקה את היתרון התחרותי וההצלחה לכל ארגון"

פיל לה-ברון, יועץ אסטרטגי לארגונים גדולים ואוונגליסט ב-AWS

"אני טכנולוג, חי אוכל נושם וישן IT. הייתי מנמ"ר של רשת מקדונלד'ס (McDonald's) שנים רבות. למדתי כבר לפני זמן רב, כי בזמן שהטכנולוגיה ממשיכה להתפתח, ויש לי כבוד אליה – התרבות הארגונית היא בעלת משקל סגולי רב יותר, והיא זו שמעניקה את היתרון התחרותי וההצלחה לכל ארגון", כך אמר פיל לה-ברון, יועץ אסטרטגי לארגונים גדולים ואוונגליסט, AWS.
לה-ברון התראיין לאנשים ומחשבים במסגרת כנס re:Invent, שנערך החודש בלאס וגאס זו הפעם ה-13, בהשתתפות 60 אלף לקוחות החברה ושותפיה.

לפני שהצטרף לענקית הענן בשנת 2019, לה-ברון עבד במקדונלד'ס במשך 25 שנים, וכיהן כמנמ"ר וכסגן נשיא גלובלי לפיתוח טכנולוגיה.

"הטכנולוגיה היא מנוף והזדמנות לביצוע שינויים תהליכיים ותרבותיים בארגון", אמר, "כשהתחלתי ב-2010 להניע את המסע לענן ברשת, שהיא נדמית לנושאת מטוסים ענקית, גיליתי שיכולים להיות לך הטכנולוגים הטובים ביותר בעולם – אבל אם לא תיקח בחשבון את השאיפות והמניעים של אנשים, תמצא את עצמך בונה דברים שאף אחד לא רוצה". הוא ציין, כי "לענן היה חלק מהותי בהנעת וניהול השינוי בארגון, כי הוא תומך בתרבות של זריזות ארגונית ולמידה מהירה – באמצעות ניסויים".

לה-ברון סיפר, כי "הייתי חלק מהמאמץ של ההנהלה להשיג את היעד שהטיל עלינו המנכ"ל: להביא לחיסכון בעלויות של חצי מיליארד דולרים ולהביא להאצת הטרנספורמציה הדיגיטלית ברחבי הרשת. הצלחנו להרחיב את המסחר האלקטרוני ל-21,000 מיקומים ואת המשלוחים עד הבית ל-8,000 מיקומים. עשינו זאת תוך פחות מתשעה חודשים, ולא ניתן היה להשיג את היעדים הללו לפני הענן. הענן סייע לנו לפרוס את טכנולוגיות הליבה ב-38,000 סניפי הרשת ב-120 מדינות".

לפי לה-ברון, "בתפקידי הנוכחי אני משוחח עם הנהלות ארגונים ובוחן יחד עמם מה מהחלומות שלהם ניתן למימוש. ארגונים רבים חוו אתגרים במהלך המסע שלהם לענן – החל מהמימוש הטכנולוגי, עבור בתמחור, דרך החששות לגבי סיכונים – של תפעול ואבטחת מידע, לצד הקושי 'להיפרד' מהדאטה סנטר הפרטי שלהם, ובכלל – החשש מהשינוי, כי המצב הנוכחי מוכר ונוח להם. אני מאמין שהשיח האמתי חייב להיות סביב אנשים ותרבות. התפקיד שלי הוא לפתוח דלתות לצוותים, לשכנע אותם להתנסות וללמוד, ואז להגיע במהירות לרעיונות טובים שניתנים ליישום".

רק שליש מהארגונים עושים שימוש בנתונים

"הבסיס להכל זה דאטה", אמר לה-ברון, "מה שכונה לא אחת 'הזהב החדש' ו'הנפט המודרני'. לשיטתי, הנתונים הם החשמל של עולם הבינה המלאכותית היוצרת. ארגונים שידעו ויודעים לטפל בנתונים, לנתח אותם לעומק וכך להפיק תובנות מושכלות לפעולה, הם שיצליחו. כדי להצליח  עסקית, נדרש לטפל בנתונים בכל רמה – על הלקוחות, על צווארי הבקבוק בתהליכים. חייבים להפיק מהדאטה יותר ערך, ופה נכנסת לתמונה, אחרי הענן – הבינה המלאכותית היוצרת".

"הבעיה היא", ציין לה-ברון, " שמחקרים מעלים, כי רק שליש מהארגונים עושים שימוש נכון בדאטה, אם בכלל. וזו הזדמנות עבור הנותרים. ארגונים לא עושים זאת משלל סיבות: חלקם חושבים שהנתונים שלהם אינם מוכנים לעידן ה-GenAI. חלקם לא מבינים את הערך הטמון בנתונים. רבים לא מקדישים תשומת לב מספקת לאיכות הנתונים. נתונים נקיים הם כרטיס הכניסה לעידן ה-GenAI".

לדבריו, "יש קשר הדוק בין הטיפול בנתונים והבשלות לעידן הבינה המלאכותית היוצרת. ככלל, ארגונים נחלקים לשלוש קבוצות: ה'מובילים' שיש להם פרויקט שבו נעשה כבר שימוש, אחד או יותר, של GenAI. ה'עוקבים', שנמצאים בשלבים מוקדמים של מקרה שימוש אחד, או יותר, ב-GenAI, וה'מאחרים', שעדיין שוקלים אם וכיצד להתקדם בתחום".

"האתגרים העיקריים הם אינטגרציה פשוטה וחלקה והיעדר מפות דרכים ברורות לנתונים ולבינה מלאכותית יוצרת. אי אפשר 'לזרוק' אותם רק על IT, נדרשים גיבוי, תמיכה ועידוד של ההנהלה. בהיבטי נתונים ו-AI, מעורבות בכירי הארגון מהווה גורם הצלחה קריטי ליוזמות. אותם בכירים ממלאים תפקיד ב'שיווק' התפקיד שבינה מלאכותית יוצרת יכולה לעשות לארגונים, וכיצד היא יכולה לתמוך באסטרטגיה עסקית. עוד חשוב לזהות את בעלי היוזמות, ולחזק אותם. רק כך ניתן לקבוע מי הבעלים של איזה מהנתונים, מה מהנתונים דורש טיפול, מי יעשה את החיבור בין הנתונים ובין יוזמות ה-AI, ומה יביא ערך עסקי".

"תובנות הן חשובות, כי הן מניעות את משתמשי הארגון לפעולה מושכלת, מבוססת ומונעת-נתונים", סיכם לה-ברון, "אני לא יורד איתם לרמה הטכנולוגית, כי דאטה ו-GenAI קשורים יותר למודעות ולהלך רוח. הגיע הזמן שהשיחות ינועו ממקרי שימוש תיאורטיים ומופשטים לעבר מימוש פיילוטים של בינה מלאכותית יוצרת, שיביאו ערך – בהיקף גדול מהשקעות. אנו רק בתחילת המהפכה בתחום, אנו נמצאים בשלבים המתהווים של אימוץ התחום, עם שלל טכנולוגיות מלהיבות בדרך. הצלחה דורשת נתונים איכותיים, מנהיגות, מיומנות, ונכונות להתנסות. לא מדובר בטכנולוגיה אחת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים