גוגל מחמירה את האכיפה נגד תופעת הקליקבייט ביוטיוב
"אנחנו מתכננים להגביר את האכיפה שלנו נגד סרטונים שבהם הכותרת או התמונה הממוזערת מבטיחים לצופים משהו שהסרטון לא מספק" הצהירה ענקית הטק שיוטיוב בבעלותה
גוגל הודיעה באופן רשמי באחרונה כי היא מתכוונת להתחיל לחזק את הלחימה שלה נגד סרטוני קליקבייט שמועלים לשירות שיתוף הווידhאו שלה יוטיוב. החברה הודיעה כי היא תתחיל באופן מיידי להגביר את האכיפה נגד סרטונים שמועלים ואין קשר בין מה שהתמונה המקדימה ו/או הכותרת שלהם מציגים לבין התוכן המוצג בהם בפועל.
הכוונה היא, לפי ההגדרה שגוגל עצמה קבעה, להילחם ב-'קליקבייט מופרך', ובהודעה החברה מסבירה בדיוק למה היא מתכוונת: "כאשר הכותרת או התמונה הממוזערת של הסרטון כוללים הבטחות או טענות שאינן באות לידי ביטוי בסרטון עצמו, במיוחד כשמדובר בתוכן שמתמקד בחדשות או אירועים אקטואליים".
במפתיע או שלא, גוגל סיפקה בהודעה מספר דוגמאות כדי להבהיר למה היא מתכוונת, והן מתייחסות בעיקר לאירועים פוליטיים, כמו כותרת שמספרת שהנשיא התפטר, ובתוכן עצמו אין התייחסות לכך.
A lot of wrestling click bait channels will hopefully be affected. Way too much of that clickbait shit on YouTube. I think fans of multiple promotions can agree it's a big problem on YouTube. https://t.co/9KJr2Op915
— SLICK 2099 (@slick2099) December 23, 2024
תופעת הקליקבייט מוכרת כבר שנים, והמטרה היא בעיקר למשוך צופים שכנראה היו מדלגים על התוכן – הסרטונים במקרה של יוטיוב – אם היו יודעים באמת מה הוא כולל.
גוגל תתחיל בבדיקה של המנגנון החדש בהודו דווקא, אבל המדיניות החדשה תבוא לידי ביטוי בסופו של דבר באופן גלובלי. בהתחלה הסרטונים רק יורדו, אבל לאחר תקופת הרצה – שלא פורטה – מעלי תכנים שיימצאו על ידי החברה כמפרי מדיניות יוענשו באופן חמור יותר.
תגובות
(0)