פיצ'אי לבכירי גוגל: תתכוננו לשנה של אתגרים וסיכונים
מנכ"ל גוגל אמר שהחברה תצטרך להתמודד עם שלל אתגרים וסיכונים כדי לשרוד, וכינה את זה "הימור גבוה" ● פיצ'אי הדגיש בפגישה את התחרות, הרגולציה ומהפכת ה-AI, וקרא לבכירי החברה לשקוד על עוד חדשנות
בפגישת אסטרטגיה שנערכה באחרונה, הזהיר מנכ"ל גוגל, סונדר פיצ'אי, את בכירי החברה כי שנת 2025, שתחל השבוע, תהיה קריטית עבור ענקית הטכנולוגיה ממאונטיין וויו. הדברים נאמרו במהלך פגישה פנימית בה השתתפו בכירים, שסרטון ממנה הודלף והגיע אל רשת CNBC, שדיווחה על תוכן הדברים. פיצ'אי הדגיש בדבריו כי "השנה הזו תהיה רגע משבש עבור התעשייה", וקרא למשתתפים במפגש להתמקד בפתרון בעיות משתמשים אמיתיות ולפעול במהירות רבה יותר, וזאת כדי לשמור על הרלוונטיות של גוגל.
פיצ'אי ציין כי גוגל מתמודדת עם מספר אתגרים, כולל תחרות גוברת, רגולציה מחמירה ושינויים מהירים בתחום הבינה המלאכותית הלוהט והמשבש. הדברים מגיעים בין השאר על רקע חששות של ענקית הטק שמשרד המשפטים האמריקני יורה לה למכור את חטיבת דפדפן כרום שלה, וזאת משום ששופט פדרלי קבע עוד בשנת 2023 כי החברה מחזיקה במונופול בלתי חוקי בשוק החיפוש. בנוסף, שיטות הפרסום של גוגל נמצאות גם הן תחת חקירה בארצות הברית ואף בבריטניה. פיצ'אי ציין כי "זה מגיע עם הגודל וההצלחה שלנו", אך לדבריו שמירה על מיקוד, למרות האתגרים והקשיים שעומדים בפני החברה בהובלתו, חיונית במיוחד, ואמר כי אין כל סיבה שבכירי החברה יגררו להסחות דעת.
זהירות, בינה מלאכותית איכותית לפניכם
אחד המוקדים המרכזיים של גוגל בשנת 2025, זה לא סוד, יהיה פיתוח והרחבה של פלטפורמת הבינה המלאכותית שלה, ג'מיני (Gemini). פיצ'אי ציין כי אפליקציית ג'מיני, הכוללת צ'טבוט יצירתי ומבוססת על מודל שפה גדולה (LLM), היא מוצר חשוב עבור החברה, וכי המטרה היא להגדיל אותה לכדי שירות שיתגאה ביותר מ-500 מיליון משתמשים. הוא הדגיש ש-"בניית תחומי עסק חדשים וגדולים" היא בראש סדר העדיפויות של החברה כיום, וכי הרחבת הגעת השירות של ג'מיני לצרכנים תהיה במוקד עניינה של גוגל בשנה הקרובה.
למרות השאיפות שצוינו, ועל אף התחרות הגוברת מצד חברות כמו OpenAI, עם ChatGPT ושאר כלי ה-AI המתקדמים שלה – פיצ'אי הדגיש כי גוגל צריכה לשאוף להיות הטובה ביותר בתחום, ולאו דווקא הראשונה בו מבחינת היקפי השימוש. הוא הוסיף וציין כי "אתה לא תמיד צריך להיות הראשון, אבל אתה צריך לבצע זאת היטב ולהיות באמת הכי טוב במוצר".
גוגל, כך נודע באחרונה והזכיר פיצ'אי בדבריו, משתמשת גם בטכנולוגיית ה-AI של חברת אנת'רופיק (Anthropic) ששם צ'טבוט ה-GenAI שלה הוא קלוד (Claude), וזאת כדי לשפר את Gemini AI. כמו כן, גוגל מחברת את Gemini Code Assist למאגרי קוד חיצוניים ובמקביל ממשיכה ומפתחת "סוכני AI" לכל עובד.
דמיס חסאביס, מייסד דיפמיינד (DeepMind) – זרוע מעבדת ה-AI של גוגל, השתתף אף הוא בשיחה וסיפר במהלכה כי הצוותים במעבדה עובדים על "עוזר אוניברסלי," שיכול לפעול על פני מכשירים ותחומים מרובים. בנוסף, חסאביס הבהיר כי לחברה אין תוכניות להעלות את דמי המנוי למוצרי הבינה המלאכותית שלה מעבר למודל הקיים שעלותו 20 דולר בחודש.
פיצ'אי הזכיר לעובדים את ימיה הראשונים של גוגל, כאשר החברה נאלצה להיות "קשוחה" ולהתמודד עם אילוצים, והדגיש כי אילוצים כמו אלו מהעבר ש-גוגל יכלה להם, עשויים דווקא להוביל לפתרונות יצירתיים, וכך יכול להיות גם ב-2025. המנכ"ל גם ציין כי יעילות נותרה נושא מרכזי, במיוחד לאחר תקופה של קיצוצים בעלויות, אך הדגיש כי "לא כל הבעיות נפתרות תמיד על ידי כוח אדם".
תגובות
(0)