"השנה האחרונה סיפקה לנו הזדמנות לעבוד בתנאי חוסר ודאות"
כך סיפרה אורלי אברמוביץ', סמנכ"לית מחשוב ודיגיטל בקבוצת בזן, בפאנל מנמ"רים ומנמ"ריות שהתקיים במסגרת אירוע Top Summit ● באירוע סיכמו המנמ"רים את שנת המלחמה האחרונה ופירטו את תכניותיהם ל-2025
המנמ"רים מסכמים שנה של מלחמה ולצד הסיכום נערכים לשנת 2025, בדגש על לקחים ותובנות, התמודדות עם סביבת סייבר מאתגרת, ואופן היישום של בינה מלאכותית בארגונים – כך עלה מפאנל מנמ"רים ומנמ"ריות.
הפאנל, בהנחיית יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים, ותמי קול-אוחנה, CTO בחברת פורמולה, התקיים במסגרת אירוע Top Summit של אנשים ומחשבים, שנערך במרכז האירועים והכנסים לאגו בראשון לציון.
"מצפים למעבר משעת חירום לשגרה"
אורלי אברמוביץ', סמנכ"לית מחשוב ודיגיטל בקבוצת בזן, סיפרה כי "השנה האחרונה הייתה מאוד מאתגרת. הארגון נדרך מיד עם תחילת המלחמה, בבוקר של ה-7 באוקטובר, ומיד העלינו כוננות כלל ארגונית. המונח 'תשתית מדינתית קריטית' קיבל אופי מאוד מציאותי, כאשר כל עובד ועובדת רתמו עצמם כדי לספק למשק ולמדינה רציפות אנרגטית. לכל אורך התקופה הזו עלו אתגרים חדשים או דרישות של הביזנס, שהטכנולוגיה נדרשה לספק במהירות. דוגמה לכך היא מערכת כוח אדם בחירום, שתוכננה מלכתחילה לעלייה לאוויר בפרק זמן של מספר חודשים, ובפועל נפרסה תוך מספר שבועות ספורים".
אברמוביץ הוסיפה כי "דובר לאורך השנים רבות על הצורך של טכנולוגיה לספק פתרונות בתקופה של חוסר וודאות, והשנה האחרונה סיפקה לנו הזדמנות לעבוד בדיוק בתנאים הללו. אנחנו מרגישים שיצאנו מהתקופה הזו מחוזקים יותר, ומנוסים יותר כיצד להתמודד עם מציאות משתנה במהירות".
בנוגע לעתיד ציינה אברמוביץ' כי "אנו מצפים למעבר משעת חירום לשגרה, וצפויים בשנת 2025 להמשיך בקידומה של תכנית אסטרטגית רב-שנתית הכוללת פריסה של מערכות דיגיטיזציה, אוטומציה ותעשייה 4.0".
"בעיצומו של תהליך טרנספורמציה גדול ויישום מערכת ERP חדשה"
שי מיקהל, סמנכ"ל מערכות מידע ודאטה בתנובה, ציין כי "החברה נמצאת בעיצומו של תהליך טרנספורמציה גדול ויישום של מערכת ERP חדשה". בהקשר זה מיקהל אמר כי "צריך להבין את ההיקף של הפעולה – אתה לוקח ארגון ענק, בן מעל ל-90 שנה, שיש בו אלפי משתמשים ומאות מערכות. בארגון כזה אתה נדרש לעיתים גם לאחר הטמעה של מערכת מידע חדשה להמשיך לעבוד גם עם המערכת הישנה – לעיתים גם לתקופה של עשור".
מיקהל הוסיף כי "הפרויקטים הגדולים שלנו הם גם אירועים פיננסיים, והם מקבלים ליווי של גופי הכספים שלנו. אלו ארועים שדורשים ניהול, לדוגמא באופן של הפיכת CAPEX (תקציב השקעות) ל-OPEX (תקציב שוטף)".
מיקהל הוסיף ואמר כי "בכלל, צריך להבין שקיים דיסוננס מובנה הקשור לגופי הטכנולוגיה. כך לדוגמה, המשתמשים הופכים להיות הרבה יותר מתוחכמים מצד אחד, אך מצד שני הם לעיתים כבולים למערכות ישנות, שלא מציפות להם מידע בעל ערך. דוגמה נוספת היא בעובדים שלנו – כשמצד אחד ישנם עובדים ותיקים שפיתחו מערכות לגאסי ותיקות, ולצידם כתף אל כתף ישנם עובדים צעירים בוגרי היחידות הטכנולוגיות הכי מתקדמות בצבא. אלו היבטים שמצריכים ניהול וסינרגיה".
"הבאתי מדריך חיצוני לסדרת הרצאות על ה-AI"
עידית חן, סמנכ"לית מערכות מידע בקבוצת לובינסקי, ציינה כי "הקבוצה כוללת שש חברות, ועליי מוטלת החובה לספק לכולן שירותי IT, כך שמדובר במגוון רחב של צרכים ומערכות. הדגש הינו באוטומציה, שיכולה להעצים את המוכרים או נותני השירות המצויים בממשק ישיר עם הלקוח".
"בכל הנוגע ל-AI", סיפרה חן כי "בעקבות ההייפ האדיר סביב הבינה המלאכותית הבאתי מדריך חיצוני לסדרת הרצאות על הטכנולוגיה החדשה, והפידבקים היו מעולים. מכל רחבי הארגון ביקשו שנעסוק מעכשיו רק בפתרונות שמציעה בינה מלאכותית יוצרת. אבל צריך להבין, בינה מלאכותית הינה פתרון, אבל היא לא הפתרון היחיד שנעסוק בו, בטח בשנה הקרובה. זה חלק מסל פתרונות, אמנם משמעותי, אך רק חלק מתמהיל של כלים וחדשנות שנביא לארגון".
חן הוסיפה כי "עולם הרכב נמצא בעיצומה של מהפיכה משמעותית והוא נדרש להיערך אליה. כך לדוגמה, הדרך שבה אנו יכולים לטפל היום מרחוק ברכב. אבל זה גם מייצר אתגרים – בעיקר בתחומים של אבטחת מידע".
"הכיוון האסטרטגי אליו הלכנו היה של פשטות"
עידן וינטפלד, CTO בפרטנר עסקים, הדגיש את הצורך של נותני השירותים לתעשייה לעבור למודלים המדגישים פשטות.
"הכיוון האסטרטגי אליו הלכנו היה של פשטות – החל מהמוצרים שאנו מציעים, המודלים של השירותים, וכלה בחשבונית פשוטה וקלה להבנה. אנחנו עובדים עם ארגוני אנטרפרייז גדולים, וגם שם הדרישה היא לקבל מודלים פשוטים של עבודה, והתמקדות בשירות ולא בבירוקרטיה שסביבו".
וינטפלד הוסיף כי "אנחנו רואים בשנה האחרונה את הגיוס המאסיבי של עובדים למילואים, ואת האופן בו ארגונים מתמודדים עם האתגר של שימור רציפות. זה מחייב את הארגונים לעבור לשירותים מנוהלים, ובדגש בתחומים של אבטחת מידע – דוגמת שירותי SIM/SOC".
תגובות
(0)