CES 2025: מהם החידושים של כמה מהחברות הישראליות שהציגו?

במקומות שבהם מוצגת טכנולוגיה חדשה מוצאים גם חברות ישראליות, וכך המצב כמובן גם בתערוכת הענק בלאס וגאס ● אלו החידושים שהיוניקורן היילו, והחברות פורטליקס והרמן אוטומוטיב הציגו ב-CES השנה

היילו הציגה אותה יחד עם Limelight Vision. מצלמה חכמה בשם Limelight 4, בה שולב המעבד Hailo-8 AI.

בסופו של דבר לכל תערוכה, גם אם היא על פניה צרכנית יותר – וכפי שכבר יודע מי שעוקב בהתמדה, CES היא כבר מזמן לא רק צרכנית – בשורה התחתונה מגיעות חברות שרוצות לעשות עסקים. לא משנה אם מדובר ביצרנית קונסולות משחק, מחשבים, מכוניות או טכנולוגיה כזו או אחרת, המטרה העיקרית של כולן היא להציג את הסחורה מקדימה וגם מאחור, להראות מוצרים סופיים וגם את הרכיבים שמאפשרים את אותם מוצרים.

ויש בתערוכה, כמובן, הרבה טכנולוגיה חדשה, וזה לא מפתיע שבמקומות שבהם יש טכנולוגיה חדשה מוצאים גם חברות ישראליות, כי עם כל האירועים וכל הבעיות שמלוות את המדינה הזו בשנים האחרונות, היא נותרה מדינה טכנולוגית עם הרבה חברות שממציאות לנו פטנטים.

מה החידוש שהציגה חברת היוניקורן היילו?

אחת מהחברות הישראליות שהגיעו לתערוכה בלאס וגאס הייתה היילו (Hailo), חברה מתל אביב שהפכה ליוניקורן לפני כשלוש שנים, ומייצרת מעבדי AI למכשירי קצה. היילו גייסה כ-340 מיליון דולר מאז שהוקמה ב-2017 בידי בוגרי יחידת העלית הטכנולוגית של חיל המודיעין.

החברה, שהייתה אחת מאלו שהציגה את המרכולת הדיגיטלית שלה גם היא במסגרת הביתן הישראלי, הציגה יחד עם Limelight Vision מצלמה חכמה חדשה בשם Limelight 4, בה שולב המעבד Hailo-8 AI של היילו, אשר לו כוח עיבוד של 26 טרה פעולות/לשנייה. זהו מעבד שמיועדת לכלים רובוטיים, בעיקר כדי לציידם ביכולות AI מתקדמות לצורך משימות כמו זיהוי אובייקטים ואנשים, זיהוי מיקום במרחב תלת-ממדי, סגמנטציה של תמונות ועוד.

לפי החברה מדובר בדור הראשון של מעבדי החברה, והוא יעיל במיוחד ביחס בין ביצועים לעלות ובין ביצועים לצריכת הספק. הוא יכול להציע כוח עיבוד של עד 200 טרה פעולות/לשנייה עבור אפליקציות הדורשות ניתוח וניהול מספר רב של ערוצי וידיאו במקביל.

טכנולוגיה לבדיקות של רכבים אוטונומיים, שהציגה פורטליקס.

טכנולוגיה לבדיקות של רכבים אוטונומיים, שהציגה פורטליקס. צילום: יח"צ

פורטליקס והרמן אוטומוטיב: חדשנות בתחום התחבורה

פורטליקס (Foretellix) חברה בתחום טכנולוגיות הרכב – הציגה טכנולוגיה לבדיקות של רכבים אוטונומיים בדמות מערכת אוטומטית לבדיקת ביצועים, איכות ובטיחות שנועדה לאפשר קיצור של תהליכי הפיתוח של הרכבים מסוג זה, תוך הוזלת עלויות במטרה להגיע לשמישות מסחרית רחבה ככל האפשר.

הפלטפורמה, שעונה לשם Foretify, מאפשרת לייצר באופן ממוחשב מיליוני תרחישי נסיעה וירטואליים כדי לבדוק את הביצועים, הבטיחות והאיכות של רכב אוטונומי. באמצעות בינה מלאכותית ושילוב בין נתונים של נסיעות מבחן מהעולם האמיתי לבין הדמיות, אפשר לזהות פערים וטעויות, ולתקן אותן עוד בשלב הפיתוח. החברה הדגימה את המערכת בביתן שלה בתערוכה.

פורטליקס סיפרה בין השאר על שיתוף פעולה עם אנבידיה, המסייע ליצרני הרכב להתקדם לקראת אוטונומיה מלאה מבוססת AI, ועל העבודה שלה עם חברת Nuro האמריקנית, המפתחת רכבים אוטונומיים למשלוחי "המייל האחרון" – המשלוחים שמגיעים עד לבתי הלקוחות.

הציגו את מערכת Ready Aware, המספקת התרעות מבוססות הקשרים חכמים. הרמן ומיו-וויז'ן.

הציגו את מערכת Ready Aware, המספקת התרעות מבוססות הקשרים חכמים. הרמן ומיו-וויז'ן. צילום: יח"צ

תחום הרכב, עם שילוב של יישומי בינה מלאכותית, היה פעיל במיוחד במסגרת התערוכה, כמו בתערוכה הקודמת, והרמן אוטומוטיב (HARMAN) – שלה יש בארץ מרכז פיתוח הפועל כחברת בת בשם הרמן ישראל – הציגה בין השאר פתרון תוכנה כשירות חדש בתצורת 'מהרכב לרשת', שמטרתו לשפר את המודעות הסביבתית והמצבית של הנהג לדברים שמתרחשים בדרך, החל ברמזורים וכלה במפגעים. בשיתוף פעולה עם מיו-וויז'ן היא הציגה את Ready Aware, שמספקת התרעות מבוססות הקשרים חכמים, כולל חיזוי הזמן שנותר עד לרמזור ירוק, עזרה בניווט בצמתים ועוד, כדי לסייע לחוויית נהיגה בטוחה. זה קורה עם שורה של חיישנים, מנועים ותצוגות אינטראקטיביות, המוצר מסייע בנוסף לעקוב אחרי העומס הקוגניטיבי של הנהג, כדי לזהות הסחות דעת או עייפות ועוד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים