יבמ חיפה תוביל מיזם בשווי 15 מיליון יורו לפיתוח טכנולוגיות אחסון בסביבת ענן

החוקרים שישתתפו בפרויקט Vision Cloud יפתחו גישה חדשה שבה מיוצגים נתונים על ידי אובייקטים חכמים הכוללים מידע עשיר המתאר את תוכן הנתונים ואת האופן שבו יש לטפל בהם, לשכפל אותם או לגבות אותם ● במיזם ישתתפו עוד 15 תאגידים גדולים ומוסדות אקדמיים מאירופה ● ד"ר הלל קולודנר ממעבדת המחקר של יבמ בחיפה, הארכיטקט המוביל של פרויקט Vision Cloud: "העולם יוצר נתונים בקצב מהיר מזה שבו אנחנו מסוגלים לאחסן אותם. אנחנו תלויים כיום באופן קריטי בשירותים שיהיו מסוגלים לגזור ולשלוף מידע בעל ערך מתוך שלל הנתונים הזמינים בידינו"

מעבדת המחקר של יבמ (IBM) בחיפה תוביל מיזם מחקר אירופי בהשתתפות 15 תאגידים גדולים ומוסדות אקדמיים באירופה, לפיתוח ארכיטקטורת אחסון חכם בענן מיחשוב, שתאפשר לשפר את תהליכי האספקה של שירותי נתונים ואחסון, מעבר לגבולות בין מדינות ובין מערכות מתוצרת ספקים שונים.

המיזם החדש – Vision Cloud, שההשקעה בו תעמוד על 15.7 מיליון יורו, יתמודד עם האתגרים המרכזיים הניצבים כיום בפני ענני אחסון ובכלל זה שמירה על מבנה עלויות אפקטיבי, ניוד נתונים בין ספקים שונים של שירותי ענן, אבטחה ועוצמת המיחשוב הנדרשת על מנת להבטיח את איכות השירות.  ההתאגדות החדשה לביצוע המחקר כוללת גופי תקינה, חברות מדיה, חברות טלקום, גופים העוסקים בתחומי הרפואה וארגונים עסקיים.

החוקרים שישתתפו בפרויקט Vision Cloud, ראשי תיבות אנגליים של "שירותי אחסון לאינטרנט העתידי", יפתחו גישה חדשה שבה מיוצגים נתונים על ידי אובייקטים חכמים הכוללים מידע עשיר המתאר את תוכן הנתונים ואת האופן שבו יש לטפל בהם, לשכפל אותם או לגבות אותם.

הארכיטקטורה החדשה תשתמש בידע אודות התוכן המאוחסן על מנת לשפר את קלות הניוד של הנתונים ולאפשר שיטות יעילות ומאובטחות לצריכת התכנים האלה. הפתרון מאפשר גישה נוחה יותר וייעול השירות בסוגים שונים של תכנים – בין אם מדובר במידע רפואי, במידע בתחום התקשורת, תוכניות טלוויזיה, אחסון ארגוני או מידע אישי.

כך, בעזרת Vision Cloud יוכלו ספקי שירותים, למשל, להציע שירות "כספת דיגיטלית", לאחסון מאובטח של מידע אישי ובכלל זה תמונות, וידיאו, רשומות רפואיות, רשומות בנק וכן הלאה. בעל המידע יוכל לנהל את הרשאות הגישה אל הנתונים הפרטיים שלו – כאשר כל פריט מידע כזה כולל גם את המטה-נתונים שלו עצמו. כך, יכללו צילומי הדמיה רפואית גם את התאריך והרזולוציה בה התבצעו כמו גם דוחות הפענוח שלהם – באופן המאפשר למערכות שונות להשתמש בהם, על פי ההרשאות המתקבלות מהמטופל בעל הצילומים האלה. Vision Cloud, ייבנה בטכנולוגיה פתוחה ומבוססת תקנים, במתכונת המאפשרת ניוד מידע המאוחסן בחברת שירות נתונה אל סביבת הענן של חברה מתחרה, או לענן פרטי התומך בתקנים הפתוחים האלה – דבר שלא ניתן לבצע במערכות אחסון בענן כיום.

הגידול המהיר בכמויות המידע הדיגיטלי, אישי וארגוני כאחד, הוא בין המאפיינים הבולטים ביותר של העשור הנוכחי. על פי ההערכות , השנה ייווצרו 1,200 אקסה-בייט של נתונים חדשים בעוד שבשנת 2005 נוצרו בסך הכל 150 אקסה-בייט (מיליארד ג'יגה-בייט) של נתונים. הגידול בכמויות המידע הגולמי והתלות בשירותי טכנולוגיות מידע צפויים לגבור עוד יותר, בשל התרחבות השימוש בשירותים עתירי נתונים, ובזכות השילוב והמיזוג בין עולם הטלקום, המדיה וטכנולוגיות המידע.

ד"ר הלל קולודנר ממעבדת המחקר של יבמ בחיפה, הארכיטקט המוביל של פרויקט Vision Cloud, ציין כי "העולם יוצר נתונים בקצב מהיר מזה שבו אנחנו מסוגלים לאחסן אותם. אנחנו תלויים כיום באופן קריטי בשירותים שיהיו מסוגלים לגזור ולשלוף מידע בעל ערך מתוך שלל הנתונים הזמינים בידינו – על מנת להוביל קבלת החלטות נכונות יותר. אופטימיזציה של אספקת שירותי אחסון עבור נפחים גדולים של נתונים תאפשר למיזם Vision Cloud, לקדם עידן חדש של אחסון בסביבת ענן, ולהציע יותר גמישות, טווח מידרוג ואבטחה, תוך חיוב המשתמש בתשלום על פי הצריכה בפועל של שירותי האחסון האלה".

ד"ר דלית נאור, מנהלת קבוצת מחקר האחסון במעבדת יבמ בחיפה ציינה כי "משתמשים דורשים כיום יכולות החורגות הרבה מעבר לאחסון גולמי ברמת הסיבית הפשוטה. על מנת לענות לצרכים העולים מן השוק, יש לעבוד ולהתמקד במידע ברמה הגבוהה יותר, במקום שבו יש לאוסף הסיביות משמעות בפני עצמו, ומידע על (meta-data) המלווה אותו. למידע צריכה להיות חשיבות דומה לזו אותה אנחנו מייחסים כיום לעוצמת העיבוד עצמה".

בצד מעבדת המחקר של יבמ בחיפה, המובילה את הפרויקט, שותפים ב-Vision Cloud גם מעבדות הפיתוח של סאפ (SAP), חברת סימנס (Siemens), חברת iTricity, ספקית הטלקום טלפוניקה, מעבדות אורנג' ו-Telenor, ספקיות שירותי המדיה RAI ו-Deutsche Welle, קבוצת התקינה לנושאי אחסון (SNIA), האוניברסיטה הטכנית באתונה, המכון השוודי למדעי המחשב ואוניברסיטת מסינה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. קובי נאוי

    קובי תסתכל IBM היום בעיתון השקיע IBM בעננים כ 15 מלחון יורו וזה בדיוק מה שאני עושה ויותר טוב מהם וברבע מחיר . יום נעים

אירועים קרובים