צביקה פרידמן, HP: "הוצאות החשמל ב-IT עומדות על 12% – אבל לא תמיד 'רואים' אותן"

"ביותר ממחצית הארגונים בעולם, משולמות הוצאות החשמל על ידי אגפי הנכסים והבינוי בארגונים, ולכן מחלקות המיחשוב לא 'רואות' אותן. ועדיין - מדובר בהוצאות כבדות", אמר פרידמן - מנהל קבוצת הייעוץ האסטרטגי לחדרי מחשב ב-HP לאזור EMEA ● פרידמן אמר את הדברים במסיבת עיתונאים שערכה החברה בתל אביב, בה הוצגה תפיסתה לתכנון וליישום של מרכזי מיחשוב קריטיים

"ההוצאות על מרכיב החשמל במרכזי המיחשוב הארגוניים עומדות, על פי חברות המחקר, על 12% מכלל ההוצאות על IT, אולם במקרים רבים לא 'רואים' אותן, כי ביותר ממחצית הארגונים בעולם הן משולמות על ידי אגפי הנכסים והבינוי בארגונים. ועדיין – מדובר בהוצאות כבדות", כך אמר צביקה פרידמן, מנהל קבוצת הייעוץ האסטרטגי לחדרי מחשב ב-HP לאזור אירופה, אפריקה והמזה"ת (EMEA).

פרידמן דיבר במסיבת עיתונאים שנערכה היום (ה') במלון ליאונרדו ברמת החיל, בה הוצגה תפיסת החברה לתכנון וליישום של מרכזי מיחשוב קריטיים. לדברי פרידמן, מנמ"רים ומנהלי דטה-סנטרים בארגונים ניצבים כיום בפני כמה אתגרים: עלייה בהוצאות התחזוקה של חדרי המיחשוב לצד אי גידול מקביל בתקציבי ה-IT; החשש מהעדר אספקת חשמל; הצפי להעדר יציבות באספקת חשמל; כניסה עתידית של הרגולטור לתחום החשמל, דוגמת מה שקורה כיום בישראל בתחום המים, של קנסות על שימוש יתר; חדירה פיסית ולוגית למתקני המיחשוב.

פרידמן ציטט מחקר של גרטנר (Gartner), לפיו יותר מ-50% ממרכזי מיחשוב יעברו שינוי, שדרוג, יעברו למתכונת אירוח, או יוקמו מחדש בקרב ארגונים ברחבי העולם בשנים 2011-2012. הוא תיאר את תהליך הקונסולידציה שערכה HP ל-IT שלה במחצית העשור, במסגרתו צומצם מספר חדרי המיחשוב של החברה מ-85 לשישה, וצומצם מספר היישומים מ-7,000 ל-2,000. התהליך, אמר פרידמן, הביא לחסכון של מיליארד דולרים ב-2009 וצפוי להניב חסכון כפול ב-2010.

סמדר שחף, מנהלת האגף לשירותים טכנולוגיים ב-HP ישראל. צילום: פלי הנמראת הייעוץ לאיחוד חדרי המחשב ביצעה חברת EYP, ולאחר מכן HP רכשה אותה ועל בסיסה הקימה את קבוצת CFS (ר"ת של Critical Facilities Consulting). זו, אמר, מספקת ייעוץ לארגונים לבניית חדרי מחשב קריטיים. עד היום, אמר, HP תכננה יותר משלושה מיליון מטרים רבועים של דטה-סנטרים, וביצעה בדיקות של יותר מארבעה מיליון חדרי מחשב בארגונים. השירותים של החטיבה, אמר פרידמן, מחולקים לארבעה: ייעוץ, עיצוב, הבטחה, והטמעה.

75% מעלות הקמת ותחזוקת דטה-סנטר, אמר פרידמן, כרוכים בהיבטים שונים של אנרגיה: חשמל, חיבורי חשמל, מיזוג אוויר ועוד. "לכן, תכנון קפדני ויעיל יכול להניב חסכון ניכר בתחום. מנגד, תכנון שגוי עשוי להביא להוצאות מיותרות של מאות אלפי ומיליוני שקלים".

הוא הציג את המתודולוגיה הסדורה של החברה, הכוללת, בין השאר, איתור תכולה, הבנת העסק ונכסי ה-IT שלו, תכנון מפורט וביצוע העברה של חדר המיחשוב בפועל. גישת CFS, סיכם פרידמן, "נובעת מהתובנה שמרכזי המיחשוב הם חלק בלתי נפרד משירותי המיחשוב הארגוני, ולכן הרחבנו את שירותינו לתחום. המטרה היא לספק המשכיות עסקית, יעילות מירבית, ומענה לדרישות לביצועים. הדבר נעשה על ידי שילוב מלא של טכנולוגיה, תכנון אסטרטגי, וייעוץ הנדסי ועסקי". הוא סיים בהציגו שני מוצרים שהחברה רשמה עליהם פטנטים: חדר מחשב הנבנה כערכה (קיט), ומכולה יבילה המשמשת כחדר מחשב המכילה עד אלף שרתים.

סמדר שחף, מנהלת האגף לשירותים טכנולוגיים, HP ישראל, אמרה שהאגף בראשותה מלווה לקוחות בתחום הדטה-סנטר מרגע הגיית הרעיון לבנייתו מחדש או העתקתו, דרך ייעוץ, הקמה, בנייה ותפעול. היא ציינה, כי הם היו מעורבים בפרויקטי העתקה שכאלה בקרב ארגונים מהמגזר הביטחוני, הטלקום והפיננסי, וכי צפויה צמיחה בתחום השנה. "מדובר במשימה מורכבת", אמרה שחף, "הדורשת ביצוע של 3,000 משימות, 50 איש לתכנון ומאה איש לביצוע, ותזמון של 10-20 ספקים יחדיו". דוברים נוספים במסיבת העיתונאים היו מני צרפתי – ארכיטקט פתרונות בכיר בחטיבת שירותים טכנולוגיים, ו-יקי שאלתיאל – מנהל פיתוח עסקי דטה-סנטר, HP ישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים