גרטנר: שוק ה-PC יצמח ב-3.8% בלבד ב-2011

חברת המחקר צופה, כי היקף מכירות ה-PC בעולם יסתכם ב-364 מיליון יחידות ב-2011 ואילו ב-2012 הוא יגדל ב-10.9% ויסתכם ב-404 מיליון יחידות ● הגידול במכירת מחשבי ה-PC, הן ב-2011 והן ב-2012, נמוך מהתחזיות הקודמות של 9.3% עבור 2011, ו-12.8% עבור 2012 ● הצפי הנמוך במיוחד לגבי שיעור הגידול במכירות PC ב-2011 נובע בעיקר מירידה חדה של התחזיות למערב אירופה וארה"ב במחצית השנייה של השנה ● ג'ורג' שיפלר, מנהל מחקר בגרטנר: "מחשבי הלוח שינו דרמטית את הדינאמיקה בשוק ה-PC"

היקף מכירות ה-PC בעולם צפוי להסתכם ב-364 מיליון יחידות ב-2011, גידול של 3.8% בהשוואה לשנת 2010 – כך על פי חברת המחקר גרטנר (Gartner). החברה צופה שיפור במשלוחי ה-PC עד סוף 2012, כאשר צפויות להימכר 404 מיליון יחידות, המשקפות גידול של 10.9% בהשוואה ל-2011.

הגידול במכירת מחשבי ה-PC, הן ב-2011 והן ב-2012, נמוך מהתחזיות הקודמות של 9.3% עבור 2011, ו-12.8% עבור 2012. הצפי הנמוך במיוחד לגבי שיעור הגידול במכירות PC ב-2011 נובע בעיקר מירידה חדה של התחזיות למערב אירופה וארה"ב במחצית השנייה של השנה.

התחזיות הנמוכות ל-2012 נובעות מכך ש-2011 הייתה שנה חלשה וגם מההתחלה האיטית ב-2012 – תוך ציפייה לשיפור בגידול במחצית השנייה של 2012, עם התייצבות בכלכלה וכניסה לשוק של מחשבי PC ניידים בתצורות חדשות. למרות זאת, ההאטה בשוק מורגשת היטב: סך כל משלוחי ה-PC ב-2012 צפוי להגיע בקושי ל-400 מיליון יחידות, כמות שבמקור הייתה היעד ל-2011.

"מערב אירופה לא רק נאבקת במלאי עודף של מחשבי PC, אלא גם בפריצת המשבר הכלכלי", אומר ראנג'יט אטוואל, מנהל מחקר בגרטנר. "היקף המשלוחים של מחשבי PC לצרכנים בארה"ב היה חלש יותר מהצפוי ברבעון השני, וסימנים מראים שמכירות מחשבי ה-PC לקראת החזרה לבתי הספר די מאכזבות. התחזיות הפסימיות הגוברות לגבי המצב הכלכלי גורמות לצמצום הרכישות בקרב צרכנים ועסקים כאחד, בשני האזורים. אנחנו צופים שכתגובה לתחזיות הכלכליות, הצרכנים יהדקו את החגורה ויצמצמו הוצאותיהם. גם ההוצאות העסקיות יצומצמו אך פחות בהשוואה לאלו שבמגזר הצרכני".

על פי האנליסטים של גרטנר, על אף שמחשבי PC נותרו חשובים הן לצרכנים והן לארגונים, שני המגזרים יכולים בקלות לדחות את רכישתם, במיוחד לנוכח קיומם של תחליפים אטרקטיביים יותר.

"בטווח הארוך מה שמדאיג יותר הוא שלדור ה-Y ככלל יש השקפה שונה לגבי שימוש במכשירים, לעומת הדורות המבוגרים יותר. הם אינם רוכשים מחשבי PC כמכשיר הראשון או העיקרי שלהם", מוסיף אטוואל. "לצרכנים מבוגרים יותר, ה-PC של היום, אינו מוצר חיוני במיוחד, כך שהם ממשיכים להאריך את חיי המחשבים הקיימים ברשותם, כל עוד חנויות PC ומחלקות IT מציעות לתקן את המחשבים במקום להחליפם בחדשים".

"מחשבי הלוח שינו דרמטית את הדינאמיקה בשוק ה-PC והחלטתה של HP לתכנן מחדש את אסטרטגיית ה-PC שלה, מדגישה את הלחץ של ספקי ה-PC לאמץ את הדינאמיקה החדשה או לזנוח את השוק", אמר ג'ורג' שיפלר, מנהל מחקר בגרטנר. "נראה שהספקים רק נכשלים בחיפושיהם אחר דרכים מהירות לטפל בבעיותיהם. למרבה הצער, הכאוס הנובע מכך, יוצר בלבול נוסף לאורך שרשרת אספקת מחשבי ה-PC, ומשפיע על ההכנסות ממכירתם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים