מיקרוסופט הציגה את מערכת ההפעלה חלונות 8; גולת הכותרת: התמיכה בממשקי מגע

ההבדל הגדול ביותר בין חלונות 8 לבין כל מערכות ההפעלה שקדמו לה, נובע מההשראה שנשאבה דווקא ממערכת ההפעלה למכשירים ניידים - חלונות פון ● רכיב שנלקח ישירות מחלונות פון, למשל, הוא ממשק Metro - אשר מחולק לרכיבים רגישים למגע המציגים מידע בזמן אמת ● סטיבן סינופסקי, נשיא חטיבת חלונות במיקרוסופט: "חלונות 8 תעניק שורה של יכולות חדשות, ללא שום פשרות"

מיקרוסופט (Microsoft) העניקה למפתחים אמש (ג') סוף-סוף הצצה ראשונה למערכת ההפעלה חלונות 8 (Windows 8), שהשקתה הרשמית אמורה להיערך באמצע שנת 2012.

"תכננו מחדש את המערכת", אמר סטיבן סינופסקי, נשיא חטיבת חלונות (Windows) במיקרוסופט, בנאום הפתיחה של ועידת BUILD, שנערכה באנהיים שבקליפורניה, ובה הציגה החברה את מערכת ההפעלה העתידית. "מערכת השבבים ועד לחוויית השימוש – חלונות 8 תעניק שורה של יכולות חדשות, ללא שום פשרות".

ההבדל הגדול ביותר בין חלונות 8 לבין כל מערכות ההפעלה שקדמו לה, ובכלל זה חלונות 7 (Windows 7), נובע מההשראה שנשאבה דווקא ממערכת ההפעלה למכשירים ניידים – חלונות פון (Windows Phone). רכיב שנלקח ישירות ממערכת חלונות פון, למשל, הוא ממשק Metro, אשר מחולק ליחידות אותן מכנה מיקרוסופט Live Tiles. רכיבים אלה רגישים למגע ומציגים מידע בזמן אמת משירותים של דואר אלקטרוני, אתרים של רשתות חברתיות, יישומים של מסרים מיידיים ושאר מקורות מידע.

במיקרוסופט מודים בפה מלא שהשימוש בממשק Metro נועד להעניק למשתמשים במחשבי PC תחושה שהם התרגלו לקבל דווקא בטלפונים חכמים או מחשבי לוח. "חלונות 8 מצוידת בממשק מגע חדש, בסגנון Metro, שמציג את המידע החשוב לכל משתמש, תוך דגש על פשטות ושליטה", על פי מיקרוסופט. "ממשק Metro מתאים באותה מידה הן לשימוש באמצעות עכבר ומקלדת והן לשימוש במגע".

סטיבן סינופסקי, נשיא חטיבת חלונות במיקרוסופט, מציג את מערכת ההפעלה העתידית, חלונות 8

למפתחים, שחלקם כבר ערקו ממחנה מיקרוסופט למחנות של iOS או אנדרואיד (Android), הציגה מיקרוסופט ביום ג' שורה של כלי פיתוח חדשים עבור חלונות 8, והדגישה את הגמישות הרבה של הפלטפורמה. "הכלים החדשים שאנו מציגים מאפשרים לפתח יישומים בסגנון Metro תוך שימוש בשפות דוגמת HTMl5, ג'אווה סקריפט (JavaScript) ואפילו ++C/C ו-C#/XAML", ציין סינופסקי בהודעה שפרסם בבלוג לקראת האירוע ביום ג'. "ההשקעות הקיימות של המפתחים בכל השפות האלה נשמרות גם במעבר לחלונות 8. כשם שלא עשינו שום פשרה מבחינתם של המשתמשים, כך לא עשינו שום פשרה גם מנקודת המבט של המפתחים" הבטיח סינופסקי.

בכוונת מיקרוסופט להשיק שתי גרסאות נפרדות של חלונות 8 – האחת למעבדי x86 המסורתיים של אינטל (Intel) ו-AMD, והשנייה למחשבי לוח שמבוססים על מעבדי ARM.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים