כרמלה אבנר, ממשל זמין: "לא נחכה לתעודות זהות חכמות; נטפל באבטחה באמצעים אחרים"

"אנו מודעים לאתגרים בחשיפת מידע אישי של האזרחים במסגרת פרויקטי ממשל זמין ובמסגרת שיתוף הפעולה עם מערכות IT ברשויות המקומיות", אמרה ● "נשמח להשתלב בפרויקטים המבוצעים ברמה המוניציפאלית, אולם לא כל דבר עובד דרך ממשל זמין", אמרה אבנר בתגובה לד"ר עדי קפליוק, שהצר בפניה על העדר שיתוף פעולה בין ה-IT הממשלתי והמוניציפאלי ● "נבחן כיצד להרחיב את הנגישות של המידע", ציינה

"אנו מודעים לאתגרים בחשיפת מידע אישי של האזרחים במסגרת פרויקטי ממשל זמין ובמסגרת שיתוף הפעולה עם מערכות IT ברשויות המקומיות. לא נחכה רק לתעודת זהות חכמות, אלא נבחן שימוש באמצעי אבטחה אחרים באותם שירותים בהם ניתן להשתמש באמצעים בעלי רמת אבטחה נמוכה יותר", אמרה כרמלה אבנר, מנהלת ממשל זמין במשרד האוצר.

אבנר דיברה בכנס המיחשוב בשלטון המקומי 2012. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ה') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות אנשי IT מהרשויות המקומיות. מנחה הכנס היה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי אבנר, "שיתוף הפעולה שלנו עם ה-IT ברשויות המקומיות נמשך מזה חמש שנים". היא הציגה את ארבע מגמות-העל שלפיהן פועלים אנשים ממשל זמין. האחת, "ממשל פתוח", משמע יצירת קשר הדוק, בלתי אמצעי ודו-כיווני עם האזרחים. הדבר בלט, ציינה, בעיקר בתקופת המחאה החברתית בקיץ, כאשר על גבי הפורטל הממשלתי התנהלו דיונים בנושא. "הקמנו פורומים ודיונים בנושא ועדת טרכטנברג, זו הייתה סנונית ראשונה, אנו מנסים לרתום את הטכנולוגיה לטובת הידברות מול ועם האזרחים".

המגמה השניה, אמרה אבנר, החלה "עם כניסת ישראל ל-OECD. שמנו אז דגש על פישוט תהליכים ביורוקרטיים וריכוזם במקום אחד מקוון". המגמה השלישית, לדבריה, היא הכניסה לעולם הנייד והתאמתם של היישומים לעבודה על גבי פלטפורמות ניידות. המגמה האחרונה, ציינה, היא הפרסונליזציה – "קבלת מידע אישי מגופי הממשלה, אשר מבוסס על הזדהות חזקה. האתגר לתפיסתנו הוא הגנה על הפרטיות של התושבים".

אבנר ציינה כמה מהשירותים שממשל זמין מספק, אשר רלוונטיים לרשויות המקומיות, דוגמת טפסים מקוונים העושים שימוש בשירות עצמי, שיתופי פעולה עם רשויות מקומיות להנפקת טפסים מקוונים נוספים, שיתופי פעולה עם רשויות מקומיות ברישומי נכס ורישוי עסקים ועוד".

היא סיימה במענה לד"ר עדי קפליוק, מנמ"ר עיריית גבעתיים ויו"ר פורום המנמ"רים ברשויות המקומיות, שהצר בפניה על העדר שיתוף פעולה בין ה-IT הממשלתי והמוניציפאלי. "נשמח להשתלב בפרויקטים המבוצעים ברמה המוניציפאלית", אמרה אבנר, "אולם לא כל דבר עובד דרך ממשל זמין. נבחן כיצד להרחיב את הנגישות של המידע, אבל האחריות על תהליכים עסקיים נקודתיים נעשית על ידי הגורם הממשלתי הנדון".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. בועז

    לא היה זה טל הרמתי הבטיח שעד 2010 תהיה תעודת זהות חכמה? האם טל שוב הזה בהקיץ או פשוט שיקר? כמובן זה דומה להבטחות אחרות שלו כמו סיום מרכב"ה בשנת 2010 וקידום הממשלה.... עד מתי???

אירועים קרובים