השר משה כחלון: "החלום הוא שבפריפריה יהיו גם מפעלי היי-טק – לא רק תעשיות חמוצים משומרים"

"חינוך נכון יוציא אותנו ממעגל העובדים העניים. במקום שהילד ירצה לעבוד במפעל השימורים, הוא ירצה - ויוכל - לעבוד בהיי-טק", אמר שר התקשורת והרווחה בכנס השנתי של איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה בישראל ● לדבריו, "המדינה תמשיך לסייע לתחום ההיי-טק. להיי-טק הישראלי יש עשייה מפוארת, ואני כאן על מנת להצדיע לו"

שר האוצר, משה כחלון. צילום: קובי קנטור

"חינוך נכון יוציא אותנו ממעגל העובדים העניים. במקום שהילד ירצה לעבוד במפעל השימורים, הוא ירצה – ויוכל – לעבוד בהיי-טק. החלום שלנו הוא שליד מפעל פרי הגליל בחצור הגלילית יוקם גם מפעל היי-טק", כך אמר משה כחלון – שר התקשורת והרווחה.

השר כחלון דיבר בסיומה של המליאה המרכזית של הכנס השנתי של איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה בישראל. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ג') במלון דוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. באירוע השתתפו יותר מ-1,300 מבכירי תעשיית ההיי-טק המקומית ואת המליאה המרכזית בו הנחה פלי הנמר, יזם ונשיא אנשים ומחשבים.

לדברי השר כחלון, "התפקיד המרכזי של משרד התקשורת הוא רגולציה, יצירת ועידוד תחרות ופתיחת חסמים. עשינו זאת. שוק הסלולר יקבל תנופה בזכות ועדת המכרזים לדור-4 שאנו עומדים בפתחה. בשנה הקרובה ייכנסו עוד מפעילי סלולר עם תשתית. באחרונה נכנס לשוק מפעיל אחד של NVNO ובשנה הקרובה יכנס לפחות עוד אחד. כל המהלכים הללו יתנו תנופה לשוק הסלולר. קודמי בתפקיד פתח לנו את הדרך בזכות ניוד המספרים וכעת עלינו להמשיך ביתר שאת".

"כאשר נכנסתי לתפקיד היה כבל תת-ימי אחד שחיבר אותנו לשאר העולם", אמר השר כחלון, "היום, בעידוד משרד התקשורת, יש שלושה. בזכותם חברות התקשורת שיפרו את התשתיות".


צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

בהתייחסו לפרויקט רשת התקשורת מבוססת סיבים אופטיים של חברת החשמל, אמר השר, כי "לא הייתה לנו ברירה, אלא להתערב במכרז. פריסת התשתית האופטית תביא להגדלת קצב הגלישה ולצמיחה. אם רוצים להביא את המדינה לקדמת הבמה, לא מספיק לפתח יישומים, צריך גם 'כבישים' – תשתיות. אי אפשר לנהוג במרצדס אם אין בנמצא כביש מהיר. החלק הפרוצדוראלי בפרויקט של חברת חשמל הסתיים וכעת מנוהל המכרז. מדובר בפרויקט שהוא פורץ דרך ויהיה בעל השפעה ישירה על הצמיחה. חיבור הפריפריה למרכז על בסיס תשתיות תקשורת, יקצר את המרחק לפריפריה ויעלה את רמת ההשכלה בה. תשתיות של סיבים אופטיים מהוות דבר מחויב על מנת שישראל תגיע לקדמת הבמה הבינלאומית. נדאג לחבר את הפריפריה למרכז. תקשורת מאפשרת חציית גבולות".

בהתייחסו לנושא הרווחה, אמר השר כחלון, כי "אין זה סוד, לצערי, כי חינוך ורפואה קונים בכסף. אנחנו רוצים מדינה שוויונית, אבל אין מה לעשות. יש חינוך לעשירים ולעניים ואותו דבר עם רפואה. אלישע ינאי ואני, שנינו סוציאליסטים, הוא ער ואני רדום. אני מודע לפערים, ויודע שיש המון עובדים עניים, אך מאמין שחינוך נכון יוציא אותם מהמעגל הזה. יש לעודד את התעסוקה בפריפריה, באזורים חלשים, ולשלב גם את החרדים והערבים. כשר רווחה אני מודע לכך שיש לא מעט עובדים עניים, אבל הם לא עובדים בהיי-טק. הם יכולים לקבל חינוך נכון, הכוונה נכונה ולצאת מהמעגל הזה. התעשייה גדולה ויש לה עוד לאן להתפתח".

"אני מקווה וחולם שנהיה מדינה אחרת", סיכם השר, "ניראה אחרת. יש פה הרבה מוחות עם ידע ויכולת לעשות זאת. המדינה תמשיך לסייע לתחום ההיי-טק. כך נחיה בעולם יותר טוב. להיי-טק הישראלי יש עשייה מפוארת, ואני כאן על מנת להצדיע לו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים