בני לנדא, מנכ"ל מעבדות לנדא: "נקים בישראל מפעלים לייצור מכונות הדפוס שפיתחנו ברחובות"

ממציא הדפוס הדיגיטלי חשף אמש (ד') את מכונת הדפוס החדשה שפותחה במעבדות החברה ומבוססת על דיו שמיוצר בשיטת הננו, שמאפשרת להוזיל את עלויות ההדפסה הקונבנציונלית ● הוא ציין, כי לנדא תייצר מכונות עם מותג עצמאי ותמכור זיכיונות לשותפים עסקיים תחת מותג משותף ● היידלבג, רולנד וקומורי - שלוש יצרניות דפוס מובילות - כבר חתמו על שיתופי פעולה עם לנדא ● לדברי לנדא, שהקים את חברת אינדיגו, "לא נתחרה איתה - מדובר בשווקים שונים"

בני לנדא, יו''ר ומייסד קבוצת לנדא. צילום: ניב קנטור

"הפיתוח והייצור של מכונת הדפוס והדיו החדשה שפיתחנו ברחובות, שמבוססת על שיטת הננו-גרפיקה שלנו, ייעשה בישראל. בימים אלה אנחנו מתחילים לאתר את המקום שבו נקים את המפעלים ונבצע את המשך הפיתוח", כך אמר אמש (ד') בני לנדא, מנכ"ל מעבדות לנדא, בשיחה שקיים עם עיתונאים מישראל ערב פתיחת תערוכת הדפוס הגדולה בעולם Drupa 2012, שנפתחת הבוקר (ה').

כפי שדווח בראשונה באנשים ומחשבים, לנדא יחשוף בתערוכה את אב הטיפוס הראשון של מכונת הדפוס שפיתח, המבוססת על דיו שמיוצר בשיטת הננו-גרפיקה, שהומצאה בישראל. "היום רק הכרזנו על אב הטיפוס של המכונה. אנחנו מצויים בימים אלה בהקמת קמפוס חדש של החברה בנס ציונה ומתחילים לתכנן את המכונה הראשונה, שאמורה לצאת לשוק ב-2013", אמר. "נתחיל להיכנס בצורה מסיבית לשוק בתוך שנה וחצי שנתיים".

לדברי לנדא, המכונה החדשה שהוא המציא אמורה לתת מענה לתחומים שעדיין אין להם מענה בדפוס הדיגיטלי ויקר להדפיס אותם בדפוס הקונבנציונלי.

"לא נבקש מענקים מהמדינה"
לנדא הוסיף, כי "נמשיך לשלב את הפילוסופיה הקהילתית שלנו עם התעשייה. לא נבקש מענקים מהמדינה, כי אני לא אוהב לעשות את זה. נשתדל שלא להזדקק לזה, כי המדיניות של הממשלה בתחום זה שגויה".

הוא הרעיף במהלך דבריו שבחים על אינדיגו, יצרנית מכונות הדפוס הדיגיטלית אותה הקים לפני 35 שנים ומכר לפני עשור ל-HP. לנדא כינה את אינדיגו-HP "מלכת הדפוס הדיגיטלי" וציין שהיא מגלגלת כיום מחזור של מיליארד דולרים. לדבריו, המחזור שלה יגיע בעוד שנתיים-שלוש לבין שניים לשלושה מיליארד דולרים.

בני לנדא והמכונה שהמציא. צילום: תום וקנין

"הפיתוח שלנו לא יפגע בשום אופן באינדיגו", אמר לנדא. "שוק הדפוס מגלגל מחזור של 600 מיליארד דולרים ויש בו כל כך הרבה אופציות. אנחנו הולכים לשוק ההמוני, אף אחד לא יתלבט אם לקנות לנדא או אינדיגו".

לנדא סיפר, כי הגיע לרעיון לפיתוח המכונה החדשה במקרה, לאחר שלפני עשור, כאשר מכר את אינדיגו, החליט להתמקד בחיפוש פתרונות לבעיות האנרגיה וכדור הארץ. "תוך כדי הפיתוח, שנעשה בחלקיקים קטנים, גילינו שהוא מתייחס גם לתחום הפיגמנטים. זה הדליק אצלי את הנורה והבנתי שאפשר לפתח דיו ננו-מטרי, שישנה את יכולות הדפוס בעולם", ציין.

לדברי לנדא, "הננו-גרפיקה מאפשרת לייצר תהליכי הדפסה עם פחות פיגמנטים ועל כל חומר אריזה. הלקוחות הקיימים בשוק יכולים באמצעות זאת להגדיל את העסקים שלהם בלי להשקיע ולו דולר אחד בשיווק. הם יכולים להדפיס מחדש עבודות שכבר יש להם בעלות זולה מדפוס האופסט".

בהמשך דיבר לנדא על האסטרטגיה של החברה שבראשותה הוא עומד ואמר, כי היא בנויה על "פיתוח, ייצור ושיווק תחת המותג שלנו, ושיתופי פעולה עם יצרני מכונות מובילים בעולם תחת מיתוג משותף. בהקשר זה, הכרזנו עד כה על שלושה הסכמים עם יצרניות גדולות: קומורי, היידלברג ומאן רולנד. מפעלי הייצור שלנו יספקו במסגרת ההסכמים הללו את כל הרכיבים הקשורים להדפסה הננו-גרפית".

"המערכת שאנחנו משיקים היום היא לא רק מהפכה של ביצועים ושל עלות דפוס, אלא היא מהפכה עיצובית ושפה חדשה שתשנה את חיי מפעילי הדפוס", סיכם. "כל מי שיודע להשתמש ב-iPhone יוכל אחרי 10 דקות להיות דפס".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים