ג'ים הגמן-סנבה, סאפ: "נרכוש חברות ישראליות שמפתחות טכנולוגיות ענן, מובייל ו-HANA"

"בתוך חמש שנים העולם הארגוני יהיה בענן, יעבוד במובייל, יאחסן את המידע בסביבת In Memory ויבצע BI אנליטי", אמר הגמן - מנכ"ל משותף בסאפ, בראיון בלעדי לאנשים ומחשבים ● לדבריו, "בתוך שלוש שנים נהיה חברת בסיסי הנתונים השניה בגודלה בעולם, אחרי אורקל, וזאת בזכות פלטפורמת HANA" ● הוא המליץ למנהלים לערוך קונסולידציה בעסקי הליבה: "יש לכם אפליקציות שמפוזרות בשרתים רבים ובמספר בסיסי נתונים. זה יקר ולא יעיל - והגיע הזמן לאחד את הכל"

16/05/2012 15:53

"סאפ (SAP) תמשיך להשקיע בישראל, ותחזור בקרוב לרכוש חברות ישראליות המפתחות טכנולוגיות מעניינות – כפי שעשתה בעבר", כך אמר ג'ים הגמן-סנבה, מנכ"ל משותף בסאפ, בראיון בלעדי לאנשים ומחשבים. "אנו מחפשים חברות פיתחו טכנולוגיות בתחומי מיחשוב הענן, המובייל ושותפים עסקיים המתמחים בפלטפורמת SAP HANA", פירט הגמן-סנבה בראיון, שנערך במסגרת כנס SAPPHIRE 2012, המתקיים השבוע באורלנדו שבפלורידה.

לדבריו, "לסאפ יש מסורת ארוכת שנים של השקעה בחברות ישראליות. בין היתר, הקימה סאפ בישראל את אחת ממעבדות הפיתוח הגדולות ביותר שלה. בכוונתנו להמשיך לחזק את המעבדה בישראל ולתגבר אותה בכוח אדם".

הגמן-סנבה פתח את מליאת היום השני של הכנס, ופרש את החזון הטכנולוגי של סאפ. "בתוך חמש שנים העולם הארגוני יהיה בענן, יעבוד במובייל, יאחסן את המידע בסביבת In Memory ויבצע BI אנליטי. האפליקציות תאפשרנה לארגון לבצע את מרבית העסקים שלו דרך ה-ווב, תוך השענות על תשתיות מתקדמות שמתאימות לעידן החדש הזה". על סמך תחזית זו, הצהיר המנכ"ל, כי "בתוך שלוש שנים נהיה חברת בסיסי הנתונים השניה בגודלה בעולם, אחרי אורקל (Oracle), וזאת בזכות פלטפורמת HANA".

בנאום מרתק במיוחד, פירט המנכ"ל את המיצוב החדש של סאפ, שהפכה מחברת אפליקציות ויישומים (ERP), לחברת טכנולוגיה בעלת היצע פתרונות רחב ומשלים. בכך, אמר הגמן-סנבה, מסירה סאפ מעצמה סופית את תדמית החברה הניטראלית, שמספקת רק פתרונות אינטגרציה לארגונים.

"אנו רוצים לסייע לאדם להעצים את עצמו ולאפשר לו לפעול בעולם החדש הזה - עולם של מובייל, ענן וכל יתר הטכנולוגיות שאנו משקיעים בהן". ג'ים הגמן-סנבה, מנכ"ל משותף בסאפ. צילום: פלי הנמר

הוא ערך סקירה היסטורית של פעילות סאפ, וציין כי החברה מציינת השנה 40 שנה להיווסדה. "סאפ קמה על בסיס חלום וחזון של חמישה יוצאי יבמ (IBM). אז, ב-1972, חיו בעולם כ-3.8 מיליארד בני אדם. כיום חיים פה שבעה מיליארד. עד 2050 צפויה אוכלוסיית כדור הארץ לגדול ב-2 מיליארד בני אדם נוספים, כאשר עיקר הגידול יהיה במדינות אסיה, אפריקה ובמדינות המתפתחות. לשם סאפ מפנה כעת את מרבית מאמצי הפיתוח וההשקעה שלה".

לדבריו, "זו אינה רק טכנולוגיה, אלא חלק מהחזון שלנו לסייע לעולם – החל מהאדם הפרטי ועד לבכירי העולם העסקי. אנו רוצים לסייע לאדם להעצים את עצמו ולאפשר לו לפעול בעולם החדש הזה – עולם של מובייל, ענן וכל יתר הטכנולוגיות שאנו משקיעים בהן. במדינות אפריקה ובמדינות המתפתחות האחרות, יותר ממחצית האוכלוסיה מתקשרת ב-ווב, גולשת ברשתות חברתיות ומנהלת עסקים דרך המובייל – ולא בהכרח דרך תשתיות התקשורת הסטנדרטיות. לכן, אנו משקיעים מאמצים רבים בעתיד – במובייל".

בסוף נאומו העניק הגמן-סנבה מספר עצות למנהלי השוק הארגוני: "עליכם לערוך קונסולידציה בעסקי הליבה שלכם. יש לכם אפליקציות שמפוזרות בשרתים רבים ובמספר בסיסי נתונים. זה יקר ולא יעיל – והגיע הזמן לאחד את הכל. סאפ הכינה למנמ"רים תשתית ענן חדשה, שמאפשרת לעבוד בממשק משתמש אחד, ביחידה אחת ומבלי להתחיל לכתוב כל את מערכות הליבה מחדש".

"לסאפ יש מסורת ארוכת שנים של השקעה בחברות ישראליות. בין היתר, הקימה סאפ בישראל את אחת ממעבדות הפיתוח הגדולות ביותר שלה". ג'ים הגמן, מנכ"ל משותף בסאפ. צילום: פלי הנמר

לסיכום, הדגיש הגמן-סנבה את נושא הכניסה לענן על בסיס הטכנולוגיות של חברת SuccessFactors, אותה רכשה סאפ לפני מספר חודשים תמורת 3.4 מיליארד דולרים. מיד אחריו עלה לבמה לארס דאגלרד, נשיא ומייסד SuccessFactors, שמשך את מלוא תשומת לבם אלפי המשתתפים במליאה. החברה, סיפר דאגלרד, משרתת מיליוני לקוחות בעולם, המבצעים שורה של תהליכים עסקיים באמצעות הענן כבר יותר מעשר שנים.

דאגלרד ציין, כי ל-SuccessFactors יש נוכחות חזקה מאוד בתחום הבילינג, ואמר שהיא ידועה כחברה שעושה עסקים באמצעות הענן עם גדולי הארגונים. הפורטלים של SuccessFactors, על פי דאגלרד, מוצעים ב-34 שפות וב-168 ארצות. בתשובה לשאלת אנשים ומחשבים, אמר דאגלרד, כי למרות שעדיין לא קיימת גרסה עברית לתוכנה שלהם, הם עובדים גם עם לקוחות ישראלים. עם זאת, הוא סירב לפרט את שמם.

השתתף בהכנת הידיעה: יהודה קונפורטס

הכותבים הם שליחי אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים