עוד רבעון קשה ל-HP: ההכנסות ירדו בכ-5%, הרווח התחלף בהפסד נקי של 8.8 מיליארד דולרים

HP הודיעה מראש על הירידה הדרמטית ברווחיות, שנבעה מהירידה בשווייה של חטיבת הייעוץ ● סיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה הפיסקלית מעלה תוצאות דומות: ההכנסות ירדו בכ-5%, ההפסד הנקי עמד על 5.8 מיליארד דולרים ● מג וויטמן, נשיאת ומנכ"לית HP: "החברה מצויה בשלביו הראשונים של מהלך רב-שנתי לשיפור המצב"

שוק שרתי ה-x86 צמח ב-1.2% מבחינת יחידות ו-7.4% מבחינת הכנסות. HP

HP ממשיכה לשלם על רכישת EDS: ענקית המיחשוב פרסמה אמש (ד') את תוצאותיה העסקיות לרבעון השלישי של השנה הפיסקלית, והציגה ירידה בהכנסות והפסדים בשורות הרווח.

ברבעון המדווח, שהסתיים ב-31 ביולי 2012, ירדו הכנסותיה של HP  ב-4.87% ועמדו על 29.67 מיליארד דולרים לעומת 31.19 מיליארד ברבעון השלישי של השנה הכספית הקודמת. ההפסד הנקי (GAAP) ברבעון עמד על 8.86 מיליארד דולרים, בהשוואה לרווח של 1.93 מיליארד ברבעון המקביל בשנה הכספית הקודמת. ההפסד הנקי למניה עמד על 1.97 דולרים, לעומת רווח של 2.08 דולרים ברבעון המקביל של השנה הכספית הקודמת. יצוין, כי HP הודיעה מראש על הירידה הדרמטית ברווחיות, שנבעה מהירידה בשווייה של חטיבת הייעוץ (Enterprise Services).

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה הפיסקלית, ירדו הכנסותיה של HP ב-4.97% ל-90.4 מיליארד דולרים, לעומת 95.12 מיליארד עליהם דווח בתקופה המקבילה בשנה הכספית הקודמת. במהלך שלושת הרבעונים הללו החברה רשמה הפסד תפעולי של 4.57 מיליארד דולרים, לעומת רווח של 96.24 מיליארד בתקופה המקבילה בשנה הכספית הקודמת. ההפסד הנקי של HP בתשעת החודשים הראשונים של השנה הכספית עמד על 5.8 מיליארד דולרים, בהשוואה לרווח של 6.84 מיליארד בתקופה המקבילה בשנה הכספית הקודמת. ההפסד הנקי למניה מדולל עמד על 2.93 דולרים, לעומת רווח של 3.16 דולרים בתשעת החודשים הראשונים של השנה הכספית הקודמת.

ההוצאות הגולמיות ברבעון השלישי ירדו ל-22.82 מיליארד דולרים, לעומת 23.9 מיליארד ברבעון המקביל בשנה הכספית הקודמת. הרווח הגולמי פחת בתקופה זו ב-6.02% ל-6.85 מיליארד דולרים, לעומת 7.29 מיליארד ברבעון המקביל בשנה הפיסקלית הקודמת. הרווח הגולמי השולי עמד על 23.08% לעומת 23.37% ברבעון המקביל בשנה הכספית שעברה.

ההוצאות התפעוליות של HP גדלו במהלך הרבעון ב-34.4% בעקבות הוצאה חד-פעמית בסך 9.2 מיליארד דולרים. כך, ההוצאות הסתכמו ב-38.5 מיליארד דולרים, לעומת 28.67 מיליארד ברבעון המקביל בשנה הפיסקלית הקודמת. על רקע הגידול החד בהוצאות התפעוליות, רשמה ענקית המיחשוב הפסד תפעולי של 8.83 מיליארד דולרים. זאת, לעומת רווח של 2.52 מיליארד עליו דווח ברבעון המקביל בשנה הפיסקלית שעברה.

נוכח הקיפאון בהכנסות חטיבת הייעוץ והירידה ברווח התפעולי, הודיעה HP, כי ג'ון ויזנטין – מנהל חטיבת הייעוץ יפרוש מהחברה. כמחליף זמני מונה מייק נפקנס, שמכהן כיום כמנהל התפעול של החטיבה באזור אירופה, המזרח התיכון ואפריקה. נקודת אור בודדת אפשר למצוא בכך ש-HP דיווחה על תוצאות טובות מהצפוי ברבעון, ועל רווח צפוי של דולר אחד למניה (אם לא לוקחים בחשבון את ההפחתה), בהשוואה לתחזית שבה נצפה רווח של 94 עד 97 סנטים למניה.

מג וויטמן, נשיאת ומנכ"לית HP, מסרה בעקבות פרסום התוצאות כי "החברה מצויה בשלביו הראשונים של מהלך רב-שנתי לשיפור המצב. אנחנו מצליחים לרשום לזכותנו הישגים, למרות הסביבה העסקית הקשה בה אנו פועלים. במהלך הרבעון שמנו דגש על שליטה בהוצאות, שינויים ארגוניים ושיפור המאזן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים