תוכן שיווקי

לקראת אירוע | ראיון עם שי מור, חברת סיסקו

לקראת כנס Smart Doctor 2012

24/10/2012 16:39
משתפת. סיסקו

לאחר ניסיון של מספר שנים, אילו טכנולוגיות "תפסו" במערכת הבריאות ואילו לא?
בשנים האחרונות ראינו לא מעט דוגמאות של טכנולוגיות "עסקיות" קלאסיות שהולכות ותופסות תאוצה במערכת הבריאות. מה שארגוני Enterprise רבים עשו בשנים האחרונות מתחיל לחלחל למערכת הבריאות בישראל, גם אם לאט יותר מאשר בחו"ל. בגוף ה-HMO הגדול ביותר בעולם, עושים אינטגרציה של מידע רפואי ממספר מקורות, כולל תיק חולה דיגיטלי, יחד עם מערכת ה-Unified Communications של החברה. באופן זה רופא שמסתובב עם טלפון חכם או טאבלט יכול לקבל שיחה קולית, צ'ט, שיחת וידיאו מרופא אחר ליד מיטת החולה, להעלות ביחד נתונים ולשתף אותם יחד עם הרופא השני על גבי המסך. אנחנו עדיין לא רואים אפליקציות כאלה בארץ, אבל חלק מקופות החולים כבר מדברות על מערכות כאלה או לפחות על מערכות שעושות שימוש בטכנולוגיות מתקדמות יחד עם טכנולוגיות רפואיות.

אנחנו רואים כניסה מאוד משמעותית של תחום הוידיאו לעולם הרפואה, בעיקר בנושא ה-TeleHealth. בסיסקו עצמה, לדוגמה, אפשר לקבל שירותי TeleHealth בכל רגע נתון ממרפאה מרכזית שנמצא בה רופא 24 שעות ביממה בחדר TelePresence (חדר וידיאו באיכות HD). לחדר ניתן להתחבר מכל משרד סיסקו בעולם שיש בו חדר TelePresence, ויש לנו 300 חדרים כאלה בעולם. כל עובד שצריך ייעוץ, פתרון בעיה וכד' יכול לקבוע פגישה עם המרפאה המרוחקת ולקבל שירותי רפואה מרוחקים.

עולם ה-Wireless הולך וצובר תאוצה גם בארץ. כיום כבר נהוג לראות עגלות רופא ואפילו קצת מעבר לטאבלטים, אבל עדיין אין עוד שימוש בטכנולוגיות Wireless מתקדמות כגון Location Services לאיתור חולים, ציוד רפואי וכד'.

מה הן התוכניות החדשניות של סיסקו לשנתיים הבאות?
סיסקו מאמינה מאוד בטכנולוגיית הוידיאו, ורואה אותה כטכנולוגיה שתשלוט גם בעולם הרפואה בשנים הקרובות. כבר כיום ישנם פיתוחים שמאפשרים טיפול בבית בזקנים ובחולים על ידי מערכות וידיאו באיכות HD. קיימת גם אפשרות לאינטגרציה של מכשירים רפואיים ביתיים כגון מדי לחץ דם, מדי סוכר וכד', כך שחולה יוכל להיות לא רק במעקב רציף מבחינת המדדים, אלא גם לקבל ייעוץ, הכוונה וניטור על ידי מערכת, שתאפשר לו חוויה דומה מאוד לביקור אצל רופא, רק ללא הצורך להתנייד.

האם יש סטנדרטיזציה בתחום?
גם אם בעולם ה-IT יש כבר סטנדרטיזציה, הבעיה היא שכל יצרן ציוד רפואי מושך לכיוון שלו ומייצר מערכות שהן לאו דווקא סטנדרטיות וקשות לאינטגרציה אחת עם השנייה. המשמעות היא שמימוש תיקי חולה גנריים מרכזיים יכול להיות כמעט בלתי אפשרי ללא שימוש במערכות נוספות. ישנן מערכות בעולם שמאפשרות לעשות mediation בין גופי בריאות המשתמשים בסטנדרטים שונים, אך לרוב המערכות דורשות השקעה גדולה מבחינה תשתיתית. סיסקו זיהתה את הצורך בסטנדרטים בעולם הזה, ואנחנו משתפים פעולה יחד עם חברה המפתחת פתרון mediation בין סוגי מידע רפואי שונה. מערכת כזו, אם תמומש במערכת הבריאות, תאפשר לממש את חזון התיק הרפואי היחיד של משרד הבריאות  תוך כדי בניה של מערכת mediation במינימום השקעה.

אירועים קרובים