תוכן שיווקי

לקראת אירוע | ראיון עם שמוליק אנג'ל, מנכ"ל סימנטק ישראל

לקראת כנס "2012 Technology Day" של סימנטק ישראל, 31 באוקטובר, מרכז האירועים והקונגרסים Avenue, קריית שדה התעופה

25/10/2012 16:07

איך אתה רואה את עולם המחשוב היום, ומה האתגרים העומדים בפני לקוחות וארגונים?
עולם המחשוב עובר תהליכים משמעותיים, שאנו התחלנו לדבר עליהם לפני יותר משנתיים וצפינו אותם. כל אחד מהם נושא בתוכו אתגרים רבים. תחילה וירטואליזציה, שמגיעה יותר ויותר אל הסביבות הקריטיות של הארגונים, ולצדה בעיות פוסט וירטואליזציה – שליטה יותר טובה בניהול כולל של הסביבות ובהוצאות כספיות, טיפול בצווארי בקבוק שנוצרים, בעיות אבטחה ועוד. בישראל יש אחוז גבוה  יחסית של גופים שעברו לוירטואליזציה, אך יש תחומים שלמים הפועלים בסביבה פיזית בלבד.

נושא שני הוא כל מה שקשור ב-mobility – הנושא המשמעותי ביותר היום. ארגונים רבים מתמודדים עם הצורך לאפשר עבודה מכל מקום עם כל מכשיר, החל מטלפון סלולרי (של הארגון או פרטי של העובד – BYOD), דרך טבלטים וכו'. יש בנושא זה אתגרים לא פשוטים; ניהוליים, כלכלים, והרבה אתגרי אבטחת מידע – איך מנהלים ומאבטחים את כל זה. תחום שלישי הוא עולם הענן. אמנם רואים פה ושם ענן פרטי, אך ארגונים אינם מפיקים  מעולם הענן את המקסימום. לכל אלה מתחבר נושא ההתמודדות עם איומים הולכים וגדלים בכמויות וביכולת גרימת נזק בתחום ה-cyber security, המאיים על כל הקדמה, ההתפתחות והיכולת להפיק את המקסימום מעולם המחשוב. השילוב בין הרצון להיות פתוחים, כלכליים וגמישים, והתגברות האיומים המקוונים (כלכליים, ריגול תעשייתי, מדינות וארגוני פשיעה), מעמידים אתגרים כבדים בפני מנהלי הארגונים.

מה האסטרטגיה של סימנטק ואיך אתם עונים לאתגרים אלה?
האסטרטגיה שלנו לא השתנתה: לאפשר לארגונים לעבוד בצורה בטוחה ומאובטחת, ללא תלות בתשתיות הספציפיות, ולקיים אינטראקציה מלאה בין המשתמשים לאפליקציות ארגוניות באופן כלכלי ומאובטח.

איך אתם עושים זאת?
רוב הפתרונות שלנו נועדו לאפשר זאת, וההשקעות האחרונות שלנו בעולם ה- mobile ובתחומים האחרים, נועדו לאפשר זאת בצורה כלכלית. יש לנו  יתרון ייחודי על המתחרים, אשר מביא ערך גבוה ללקוחות במינוף כלל הפתרונות שלנו. היכולת להביא ערך תלויה בפורטפוליו רחב, שיש בו הרבה רכיבים שמתחברים אחד לאחר ולא אוסף פתרונות בדידים, ומצד שני הנו מנוהל, מאפשר התייעלות בתוך הארגון, ונותן ערך כלכלי למי שמאמץ פתרון מערכתי רחב. יכולת זאת נותנת מענה לצרכי ארגונים, וכך הם יכולים להפיק ערך עסקי מבצעי, ולהתמודד עם הנושאים הכלכליים ןהאבטחתיים הכרוכים בכך.

בכנס ה-Technology Day תציגו לראשונה את Appliance הגיבוי. במה מדובר ולמה סימנטק נכנסה לכך?
כדי לייצר פרויקטים מוצלחים בעולם הגנת המידע, זיהינו שיש צורך להקטין את ההשקעה ברכש וולשפר את יכולת הארגונים להטמיע מוצרים. לכן פיתחנו את ה-Appliance כפתרון המשלב שרת, מערכת אחסון, אבטחת מידע, רישיונות גיבוי, אופטימיזציה של המערכת כולה ברמת רכיבי הגיבוי, ומערכת הפעלה הכלולה בפתרון, כמו גם כל מערך התקשורת שהותאם במיוחד וטויב למיצוי מרבי של המערכת. יש לנו Appliance גם ל-NetBackup וגם ל-BackupExec ובכך נותנים מענה לכל סוגי הארגונים.

התגובות בעולם מצוינות. קצב הגידול במכירות מדהים, הביקוש גבוה מאוד, ואנו מחליפים בעזרת הפתרון הכולל גם מערכות מתחרות, כולל חומרה. אנו ייחודיים ביכולת לתת  פתרון מקצה לקצה – one stop shop, גם במונחי תמיכה. הלקוח מקבל מספר טלפון אחד לכל נושאי השירות לעומת האלטרנטיבה של מספר יצרני תוכנת גיבוי, חומרה תקשורת, ואחסון. יש לכך יתרון כלכלי משמעותי, ויש  עניין רב במערכת שהגיעה בימים אלה לארץ וכבר יש לנו לקוחות ראשונים.

מה מטרת ה-Technology Day?
המטרה לאפשר ללקוחותינו לשמוע, לראות, להתעדכן ולהתנסות בפועל, בחידושים שהוצגו על ידי סימנטק במהלך השנה האחרונה. בנוסף,  זוהי הזדמנות טובה לאינטראקציה נוספת בין הלקוחות לסימנטק, בין הלקוחות  והשותפים העסקיים,  ולאפשר העברת אינפורמציה ומענה על שאלות באופן ישיר.

אירועים קרובים