לקראת אירוע | האם כל אנשי המכירות יפוטרו בקרוב?
ככל שהמסחר האלקטרוני הופך לשיטה העיקרית לרכישת מוצרים ושירותים, ורבים מה-"מתווכים" הופכים למיותרים, אין פלא שרבים שואלים שאלות בסיסות כגון:
• "האם עדיין יש צורך באנשי מכירות בכלל?". אם כן,
• "האם התפקיד של איש מכירות בעידן החדש של Web3.0 השתנה?",
• ו-"האם אנשי המכירות מצוידים בכלים המתאימים לעידן החדש?".
התשובה תמונה בסוג חוויית ה"קנייה/מכירה":
בתחומים שעברו תהליך מואץ של קומודיטציה, עסקאות מאופיינות ב-"100% קניה/ אפס-מגע מכירה" (כגון ספרים, אלקטרוניקה וכד'). בתחומים שאינם מצריכים "מכירה", אנשי המכירות כמעט נעלמו. לעומת זאת, תחומים רבים הן של C2B והן של B2B, דורשים פגישה פנים-אל-פנים, ותהליך המכירה הינו "ייעוצי" ברובו, וכולל הרבה יותר "מכירה" מאשר "קנייה".
התפקיד המורכב של איש המכירות המומחה כולל מתן ייעוץ ושיתוף מומחיות, תוך יצירת קשרי אימון עם הלקוח, יכולת הבנה של צרכי לקוח מורכבים, ולעיתים גישה "פסיכולוגית". עד כמה מצויד איש המכירות בכלים מתאימים להתמודד עם האתגרים המורכבים של מכירה ללקוח מתוחכם המעודכן בכל המידע הזמין באינטרנט?
אילו כלי מכירה עומדים לרשותה של אשת המכירות גרסה Web3.0?