תוכן שיווקי

לקראת אירוע | ראיון עם עופר אלבז מ-HP

23/12/2012 15:31

שלום עופר. אני שמחה לארח אותך כאן במדור לקראת הכנס של HP Converged Infrastructure. ספר לנו קצת על עצמך.
שלום רב. שמי עופר אלבז ואני עוסק בתחומי המחשוב והאלקטרוניקה מזה 30 שנה. הצטרפתי לחברת HP לאחר כ-26 שנות ניהול חברה שעסקה בכל תחומי המיחשוב החל מתחזוקת מערכות, שרות למרכזי מחשוב ועד לכתיבת תוכנות בקרה. בעשור האחרון עוסק בעיקר בתחומי ה-DC והתשתיות, בסקירה, תכנון ובניה של חדרי מחשב. המומחיות שלי היא ביכולת לתכנן מבנה של מערכות קריטיות כגון חשמל ומיזוג בתצורה שמאפשרת תחזוקה לכל אחד מהמרכיבים ללא פגיעה ברמת השרידות ובמקביל מתוכננת ליעילות אנרגתית מרבית.

מה זה CFS?
Critical Facility Services – שרותים לתשתיות קריטיות. על מנת לאפשר למנהלי מערכות המחשוב לנהל את כל מערך התמיכה הם חייבים לדעת לנהל ולשלוט בכל מערך התשתיות הקריטיות, הווה אומר חשמל ומיזוג בדיוק כפי שהם שולטים במערך האיחסון, השרתים והתקשורת. HP רכשה את החברה הגדולה בעולם בתחום תכנון ובנייה של חדרי מחשב (EYP) והיא מפתחת מוצרים ופתרונות יעודיים שיאפשרו שני דברים עיקריים : זמינות גבוהה מחד ויעילות מירבית מאידך.

איפה הערך ללקוח?
הניסיון הרב והידע שניצבר בתחום מקנים לנו את האפשרות להציע ללקוח תהליך של שידרוג שבוודאות יביא לשיפור הזמינות והיעילות. לדוגמה, תהליכי פינוי החום בחדרי מחשב נעשים ע"י צ'ילרים שעובדים בטמפרטורה של 7 שגורמים ליבוש חללים. דבר שאולי טוב לבני אדם אך לא טוב לציוד מחשבים. וזאת, במקום לעבוד בטכנולוגיות חדשות כגון "Direct Cooling" בתוך חדר המחשב ו-"Free Cooling" מחוץ לחדר המחשב. באמצעות פתרונות אלה ניתן לחסוך כ-40 אחוז מצריכת החשמל עבור קירור בלבד.

למה HP?
כיצרנית שרתים מובילה יש ל-HP את הידע הטוב ביותר בכל הקשור לצורכי הציוד. HP מיצרת מסדים יעודיים שמאפשרים פינוי חום באופן היעיל ביותר "Direct Cooling" בעבודה עם מים בטמפרטורה של 15 מעלות. בנוסף, לאנשי HP יש את הניסיון הנרחב ביותר בעולם בבניה של עשרות אלפי מטרים מרובעים של רצפה צפה. ויותר מהכל, ל-HP יש את היכולת להוביל את הלקוח למקום מתקדם הרבה יותר מבחינת כל התשתיות הנדרשות: חשמל, מיזוג, איחסון, שרתים, תקשורת ובקרה וכל זה על מנת לעמוד בדרישות מחשוב עתידיות. ל-HP יש כלים מדהימים ללביצוע אנליזה יומיומית לכל התהליכים באירגון גם עיסקיים וגם תפעוליים.

ולמה עכשיו?
התקופה הקרובה תאופין בשינויים רבים גם בתצורה הפיסית וגם במבנה השירותים הממוחשבים. חברות רבות שוקלות, בימים אלו, בנייה של אתר חדיש ומתקדם או העתקת כל התשתיות לחוות אירוח, ענן פרטי? או ענן ציבורי? לתכנון יש משמעות רבה בהבטים של גמישות, שרידות ויעילות והשלכות רחוקות טווח על ההתנהלות העיסקית. כל תהליך כזה של החלטה חייב להעשות מוקדם ככל האפשר יחד עם גוף כמו HP שאוגר ידע וניסיון רב של עם הגופים הגדולים בעולם.

תודה עופר. להשתמע.

אם אתה מקבל החלטות בארגון שלך, אתה מוזמן להצטרף אלינו ליום עיון מיוחד, בו נציג את התפיסה ואת כל החידושים האחרונים בתחום.

אירועים קרובים