תוכן שיווקי

ריפליי טכנולוגיות משנה את עולם השידור

31/12/2012 14:28

בארץ זבת חלב וסטארט-אפים קשה למצוא בימינו חברה שתשנה את העולם. ריפליי טכנולוגיות היא בהחלט אחת כזאת, בעזרת יומרותיה לשנות את עולם השידור והדרך בה אנשים יצרכו תכנים משודרים. החברה נוסדה בדצמבר 2011 ונחשפה לעולם השידור לראשונה במאי בשידורי טורניר גולף יוקרתי בארצות הברית ובקיץ האחרון אף הגדילה לעשות ושידרה שידורים חיים מאולם ההתעמלות האולימפי בלונדון לעיני מיליארד צופים.

הייחודי בטכנולוגיה של החברה הוא, שהיא לחלוטין תלוית תוכנה וכך למעשה באולם השידורים בלונדון היו פרושות רק עשר מצלמות פשוטות ששוויין הכולל בערך 15,000 דולר. זאת בניגוד למערכות אחרות לאפקטים מיוחדים בהן מחיר החומרה ופרישת החומרה מגיע למאות אלפי דולרים. החברה אינה מתמקדת דווקא בתחומי הספורט ומתכננת יישומים לתחומי הקולנוע והטלוויזיה, ואפילו לצרכי רפואה וביטחון.

הטכנולוגיה של החברה בנוייה על שחזור רב מימדים של המציאות ובזמן אמת. על ידי מספר מצלמות קטן כמקור וידיאו, הטכנולוגיה מאפשרת למשתמש (אם זה הבמאי או משתמש הקצה) לבחור זוויות צילום בהם לא קיימת מצלמה. אחד היישומים הראשונים שהחברה ביצעה בספורט קבוצתי זה לשים מצלמה על הכדור או על עייני אחד השחקנים – דבר שלא ניתן היום לעשות בצילום קונבנציונלי.

הטכנולוגיה של ריפליי מככבת באולם ההתעמלות ששימש את אולימפיאדת לונדוןלחברה כבר חוזים עם רשתות טלוויזיה מובילות בארצות הברית לשידור ספורט אמריקאי בעונה הקרובה ומתעתדת לשלב שידורים חיים מהמונדיאל הקרוב בברזיל.

מנהל הטכנולוגיה ואחד ממייסדי החברה, מתיאו שפירא, מסביר: "היישום שלנו מביא למעשה פתרון שהוא שילוב של ראייה ממוחשבת עם תחומים כמו CGI ומערכות צילום מתקדמות. צוות הפיתוח הוא כולו ישראלי אבל מרכז פעילות העסקית של החברה הוא ארצות הברית. ההיענות מעולם שידורי הספורט אכן הייתה המהירה ביותר – אך בכונתנו להפתיע גם בתחומים אחרים".

אחיו של מתיאו, אביב שפירא, ממייסדי החברה גם כן, אומר: "שידורי האולימפיידה בלונדון היוו את הבמה הגדולה ביותר בעולם עבורינו ועבור הטכנולוגיה. לאחר פחות משמונה חודשים שהחברה קיימת, הצלחנו לבנות מערכת שביצעה שידורים חוזרים מהפכניים בלונדון אשר הפכו להיסטוריה בעולם הטלויזיה והוידאו – זוהי הפעם הראשונה ששחזור של המציאות הוצג בשידור חי בטלויזיה".

בימים אלה מגייסת החברה את סיבוב ההשקעות השני שבעזרתו תוכל להתרחב ולהחדיר את הטכנולוגיה לשוק הספורט האמריקאי ולתחומים נוספים. החברה מעסיקה 10 עובדים, בנוסף ליועצים מתחום הספורט והקולנוע.

אתר ריפליי טכנולוגיות

אירועים קרובים