תוכן שיווקי

Big Data And Data Science וכל מה שבינהם

01/01/2013 15:10

"מרבית האירגונים עדיין לא הפנימו את הכח הנמצא ב-Big Data. רובם ,אילו שהחליטו להשקיע, מתרכזים בפרוייקטי תשתיות ה-IT למערכות עיבוד הנתונים. בתוך שנתיים-שלוש, כאשר תשתיות האירגונים תהינה מוכנות לאגור ולנתח את כלל המידע הרלוונטי לארגון, יעבור הפוקוס בצורה מלאה למערכות האפליקטיביות – מערכות ה-Data Science. זאפונט (Zaponet) תהיה שם וכבר התחלנו להשקיע מסיבית בפתרונות הערך המוסף", כך אמר אסף בירנצוייג, מנכ"ל חברת Zaponet – Data Science Solutions, בשיחה קצרה על Big Data And Data Science וכל מה שבינהם.

מה עושה חברת Zaponet – Data Science Solutions?
חברת זאפונט מתמחה בארכיטקטורה, איפיון ובניה של מערכות לעיבוד נתונים בעולמות ה-Big Data, כלומר מערכות הנדרשות לטפל בכמויות גדולות של נתונים (Tera-Bytes ו-Peta-Bytes), בזמן עיבוד מהיר עם מקורות מידע מגוונים ובעלי מבני נתונים דינאמיים. לחלקם של לקוחותינו ישנם את כל מימדי מרחב האתגר הנקרא Big Data ולחלקן האחר רק מימד אחד או שניים. לחברה ארבעה סוגי פעילויות: יעוץ ו-Professional Services, פרוייקטים, מכירת טכנולוגיה ובנית פיתרונות/מוצרים יעודיים בתחום ה-Data Science והאנליזה המתקדמת. בנושא האחרון התחלנו להשקיע השנה ונגביר משמעותית את ההשקעה בשנה הבאה.

מה הייחוד שלכם?
הייחוד שלנו הוא בעצם הסיבה להקמתה של החברה. כיום המצב בתחום עיבוד הנתונים  שונה מאוד מהמצב שלפני שש או שבע שנים. בעבר הלא רחוק כאשר אירגון רצה להקים מחסן נתונים או מערכת לעיבוד או ניתוח נתונים, כמות מקורות המידע, כמות הנתונים והטכנולוגיות ליישום המערכות הללו היו מצומצמות מאוד. למשל: לבחירת מסד נתונים היו מספר מצומצם יחסית של אפשרויות. כיום המצב שונה מאוד. לא רק שמרחב הבעיה מסובך יותר גם כמות האפשרויות הטכנולוגיות לפיתרון הוא עצום. מאות יצרנים מספקים מגוון אפשרויות לטיפול בנתונים החל ממסד הנתונים ועד להצגתם וניתוחם.

פה בדיוק הערך המוסף של חברת זאפונט בייחוד בשלושת קוי הפעילות הראשונים שתיארתי קודם – מקצועני המידע שלנו מגיעים לחברות ואירגונים ועובדים איתם על פיתרון בעית נתונים מסויימת החל משלב הגדרת האסטרטגיה לטיפול במידע ,איפיון תהליכי קבלת ההחלטות, ניתוח הבעיה או דרישות למוצר, ארכיטקטורה, איפיון, התאמת טכנולוגיות ,בחינתם ומימושם לכדי מערכת. אנחנו לא מתמחים רק בשיכבה ספציפית של הפיתרון כמו מסדי-הנתונים או הצגה וניתוח הנתונים (BI) אלא אספקת פיתרון מקצה לקצה.

ייחוד נוסף שלנו שאנחנו נמצאים במקום טוב בין הלקוח לטכנולוגיות הקיימות היום בשוק, מיקום הנותן יכולת לאתר צרכים שאין להם פיתרונות או אין להם פיתרונות פשוטים וכאן נכנסת לפעולה הפעילות הרבעית שלנו של בניית פיתרונות יעודיים. אנו רואים בפעילות זאת את אחד ממנועי הצמיחה העתידים של החברה בשנים הקרובות.

לדעתך, האם כל הרעש סביב ה-Big Data הוא הייפ שיחלוף ובעצם מדובר באותו ה-BI הישן והטוב שאנחנו מכירים מלפני עשר וחמש עשרה שנה?
אין ספק שישנו הרבה הייפ כמו בכל תחום שצומח במהירות אבל ישנם לפחות שלושה גורמים שדוחפים את התחום קדימה ולדעתי הם בכדי להישאר. ישנה מודעות רבה כיום לכוחם של הנתונים בהבנה של הפעילות העסקית בעבר ובייחוד איך היא תראה בעתיד, הדבר מתבטא בדרישות גוברות והולכות מהחטיבות העיסקיות לקבלת עוד ועוד מידע לשם קבלת החלטות מדוייקת יותר. מקורות המידע החדשים, עושר הנתונים וגודלם דוחפים חברות היי-טק רבות והמון סטארטפים ליצור מגוון טכנולוגיות לטיפול במידע.

אירועים קרובים