תוכן שיווקי

לקראת אירוע | המחירים בהודו, בסין ובמזרח אירופה עולים; המרוויח העיקרי: ההיי-טק החרדי בישראל

חברת גלובל מטריקס, המעסיקה 900 נשים חרדיות בתפקידי פיתוח תוכנה ו-QA, זכתה בתקציבים חדשים של חברות תוכנה ובנקים אמריקאים בהיקף של עשרות מיליוני ש' ● הרחבת תעסוקת חרדים בהיי-טק – במוקד הדיון בוועידת ההיי-טק של המגזר החרדי, בשיתוף קרן הון הסיכון JVP, ב-15 בינואר 2013

09/01/2013 15:05

ההתייקרות בשירותי מיקור החוץ של עובדי היי-טק בהודו, סין ומזרח אירופה, שנובעת בין היתר מדרישה לכוח אדם איכותי, כניסת חברות רבות למדינות אלו והעלייה ביוקר המחייה באותן מדינות – הביאו לעלייה בביקושים לעובדים המועסקים בחברות ישראליות.

מטריקס גלובל, מרכז פיתוח תוכנה ו-QA שבו מועסקות כ-900 עובדות חרדיות, סיכום בחודשים האחרונים עם מספר רב של חברות בינלאומיות, בעיקר אמריקאיות, על פרויקטים משותפים בהיקף מוערך של עשרות מיליוני שקלים. בין הלקוחות: חברות היי-טק המפתחות מוצרים בתחום חומרה/תוכנה/אחסון, בנקים וחברות מהסקטור הפיננסי בארה"ב וסטארט-אפים אמריקאים.

ההתעניינות של חברות בינלאומיות בשוק הישראלי נובעת, בין היתר, מיתרון יחסי של העובדים בענף בארץ, במיוחד עובדים מקרב המגזר החרדי: כוח אדם איכותי, זמין ומוכן ברמת הידע וההכשרה (כולל ידע בתחומים חדשניים כמו BIG DATA ופיתוח במובייל); אחוזי נטישה אפסיים (לעומת שיעור נוטשים גבוה בהודו); אמינות ומהימנות (בסין נפוצה תופעת גניבת קניין רוחני); תפוקה גבוהה (מרבית הנשים החרדיות בהיי-טק הן בעלות תואר ראשון במחשבים או תואר הנדסאי מחשבים עם הכשרה מעמיקה של ג'ון ברייס מכללת היי-טק); ועלויות אטרקטיביות הודות לתמיכה הממשלתית ומחירי העבודה בפריפריה).

פרויקטים אלה מדגימים את הפוטנציאל הרב הגלום בשילוב של עובדים מהמגזר החרדי בתעשיית ההיי-טק. נושא זה יהיה אחד ממוקדי הדיון בוועידת ההיי-טק הראשונה למגזר החרדי, שתתקיים ביום ג', 15 בינואר 2013 ברובע המדיה של JVP בירושלים. הוועידה היא יוזמה משותפת של קרן הון הסיכון הירושלמית JVP ופורום ההיי-טק החרדי, ומטרתה ליצור חיבור ראשוני בין אנשי היי-טק מהמגזר החרדי, לעודד יזמות ויצירת שיתופי פעולה וכן לקדם מודעות ליזמות ההיי-טק במגזר החרדי.

זיו מנדל, מנכ"ל מטריקס גלובל, שישתתף בוועידה, אומר: "היקף השוק ענק; רק בארה"ב אנחנו מדברים על שוק פוטנציאלי של מיליארדי דולרים לשירותי פיתוח ו-QA. מעבר להיבט העסקי, לתעסוקת נשים חרדיות יש ערך כלכלי-חברתי. על פי הערכות שלנו, על כל מפתחת תוכנה חדשה שמצטרפת נוצרים לפחות עוד שלוש משרות נוספות במגזר החרדי כנותני שירות".

אראל מרגלית, מייסד קרן JVP, ומספר 10 ברשימת העבודה לכנסת, אומר: "מדינת ישראל צריכה להיות מעורבת ולתת כתף למבצע שווק מאסיבי של שירותי מיקור חוץ בעולם והבאת עוד פרויקטים כאלטרנטיבה להודו, סין ומזרח אירופה. המדינה עשתה זאת בעבר, בהבאת מרכזי הפיתוח לישראל, ואין סיבה שלא לעשות זאת כעת בתחום שירותי מיקור חוץ. מהלך זה יאפשר לאוכלוסיות רבות שלא מועסקות כיום בענף היי-טק כמו חרדים ומיעוטים להשתלב בתעשייה זו. צריך להכשיר אותם לכך, לתת להם את הכלים מתוך ידיעה שאחרי מספר שנים יוכלו עובדים אלו להיות אנשי מפתח בחברות הישראליות, ולהיות יזמים עצמאיים מצליחים. הרווח הגדול יהיה של החברה הישראלית כולה".

הוועידה תכלול חמישה מושבים: תעסוקת חרדים – החסמים והפתרונות מניסיונן של חברות מובילות; סיפורי הצלחה של יזמי היי-טק חרדים; פאנל משקיעים – איך לגייס כסף? פאנל של מנכ"לי משרדי ממשלה על שילוב חרדים בהיי-טק ומושב פוליטי לקראת בחירות 2013 – החרדים בראי המפלגות.

אירועים קרובים