תוכן שיווקי

לקראת אירוע | עודד שיחור, HP: "המסע לתשתיות אחודות ולענן היברידי חייב להיות מבוסס אי-תלות בחומרה ובתוכנת וירטואליזציה"

13/01/2013 15:07

מאת הילל יוסף

"המסע לתשתיות אחודות מתחיל באימוץ תפישה פתוחה ולא קניינית, המבוססת סטנדרטים ויכולת אוטומציה. בניית הענן היברידי צריכה להיות מושתתת על חופש בחירה, אי-תלות בחומרה ובתוכנת וירטואליזציה", כך אמר עודד שיחור, CTO בחטיבת ה-Enterprise של HP ישראל. לדברי שיחור, "ארגונים קטנים בינוניים וגדולים צריכים היום יותר מתמיד גוף IT היודע להגיב בזמן קצר על דרישות עסקיות ומצבים עסקיים חדשים. אחד הגורמים שמעכב אותם מלתת מענה הולם לארגון ולתמוך בו במהלכים עסקיים הוא דטה סנטר לא גמיש, לא מודרני, המורכב מאיי תשתיות ולא מתשתית אחודה וגמישה".

"בניית תשתיות אחודות תיעשה על ידי הטמעה של תשתית מבוססת סטנדרטים פתוחים, המורכבת מאבני בנין שתוכננו לאינטגרציה מלאה, ברמת החומרה וההתוכנה", אמר שיחור. לדבריו, "גופי IT הופכים למעין ספקי שירותים, המספקים שירותי IT  לארגון ממשאבים פרטיים וציבוריים, במודל ענן, לטובת גמישות, יעילות והפחתת עלויות. אנו עדיין רואים ארגונים שתקציב ה-IT שלהם 'לכוד' במעגל של תחזוקת הקיים ולא ניתן להסיט משאבים לטובת חדשנות עסקית וטכנולוגית. כדי לשבור את המעגל הזדוני הזה , צריך לאמץ תפישת תשתיות אחודה".

"מחקר של IDC הראה שארגונים שאימצו את תפישת התשתיות האחודה, הסיטו יותר מ-50% מתקציב ה-IT לטובת חדשנות ויצירת יתרון תחרותי, קיצרו את משך הזמן של מענה לארגון ב-75% והעלו את רמת השרידות הכוללת של ה-IT ב-97%", אמר שיחור, "גם בארץ, לקוחות שאימצו את התפישה חוו חסכונות ניכרים בשטח רצפה, חשמל, זמן אספקת יישומים חדשים לארגון ועוד".

"שמורה לנו זכות ראשונים על התפישה של תשתיות אחודות", ציין, "ולכן המוצרים שאנו משחררים לשוק הם המתקדמים ביותר בשוק ומאפשרים ללקוחות השגת היעדים המובטחים בזמן הקצר ביותר ובבטחה".

הוא ציין כמה עקרונות תכנון בסיסיים בתפישה: וירטואליזציה, שרידות, פתיחות, תזמור ומודולריות. "על סמך עקרונות תכנון אלו", אמר, "בנינו בסיס ארכיטקטוני לתשתיות, הכולל: מאגרי משאבים וירטואליים המאפשרים עבודה עם משאבי המיחשוב השונים, עם הגדרת תבניות שימוש שונות הניתנות למיחזור; Data Center Smart Grid, המספק מערכת ניהול חכמה של צריכת האנרגיה בחדר המחשב, למיטוב הצריכה והפחתתה. המידע ממאות חיישנים בחדר המחשב מאפשר הפקת תובנות מהירה בזמן אמת; HP FlexFabric – רכיב המהווה חלק מארכיטקטורת הרשת הכוללת של HP, היוצר וירטואליזציה משותפת לרשת האת'רנט ורשת האחסון, תוך חיסכון בכבילה ופישוט הסיבוכיות; HP Matrix Operating Environment – מערכת לניהול המשאבים ואוטומציה של צריכתם על ידי הארגון. האספקה האוטומטית יכולה להיות מתשתיות ועד יישומים, ותלויה בצרכי הלקוח. בעזרת רכיב זה ארגונים מקצרים ב-75% את משך הזמן הנדרש להם כדי להקים סביבות עבודה חדשות לצרכני הארגון".

תפישת התשתיות האחודות, סיכם שיחור, "מהווה את היסוד להקמה של ענן היברידי בארגון, והיא הבסיס לתפישת הענן האחוד של HP. ארגונים בארץ ובעולם נמצאים במסע לעבר מימוש מודל הענן , מרביתם כבר שוקלים את אופן מימוש פורטל השירות העצמי ואת מנוע התזמור לשירותי הענן. הענן ההיברידי שלנו מספק תמיכה בכל מערכות ההפעלה בשוק ושיתוף פעולה עם ISVs מובילים למימוש היישומים שלהם בפתרון הענן של HP; זהו פתרון שלם ובשל, עם מנוע התזמור המכיל אינטגרציות מוכנות מראש למרבית רכיבי ה-IT הקיימים בשוק. מדובר בפתרון עקבי ואחוד, עם ארכיטקטורת מוצר אחת לכל סוגי אספקת השירותים וחווית צריכת שירותים אחודה לכל סוגי הענן".

אירועים קרובים