תוכן שיווקי

"בלי הסיוע של בלייזמטר בהתאמת מערכת הענן של מנטור צ'אנל, לא היינו יכולים לעמוד באתגר שהציבה בפנינו אופרה וינפרי: אתר ללא תקלות"

כך אומר אופיר ליבשטיין, שותף וסמנכ"ל התפעול של Coaching Interactive, מפתחת מערכת מנטור צ'אנל ● אלון ז'ירמונסקי, מנכ"ל ומייסד חברת בלייזמטר: המערכת מיועדת למפתחים ולבודקים והיא מאפשרת לאתר צווארי בקבוק ולטפל בהם בעת טרם עלייה לאוויר

16/01/2013 13:51

"בלי הסיוע של בלייזמטר בהתאמת מערכת הענן של מנטור צ'אנל, לא היינו יכולים לעמוד באתגר שהציבה בפנינו אופרה וינפרי: אתר ללא תקלות", כך אומר אופיר ליבשטיין, שותף וסמנכ"ל התפעול של  Coaching Interactive, מפתחת מערכת מנטור צ'אנל. חברת סטארט-אפ ישראלית – בלייזמטר (BlazeMeter), נכנסה לפני כשנה לתחום בדיקות התוכנה והעומסים ביישומי ענן, וכבר זכתה ללקוחות כגון כדוגמת ה-BBC, בנקים, עיריות גדולות בעולם ועוד. אלון ז'ירמונסקי, מנכ"ל ומייסד חברת בלייזמטר, אומר כי גם ליישום בענן, שיכול  לגדול ולקטון לפי העומס בפועל, נדרשת אופטימיזציה בכתיבת התוכנה, אחרת הזמינות אינה מלאה והמחיר עלול להמריא  בשל הצורך ביותר  שרתים וירטואליים.

אחד הלקוחות של בלייזמטר, הוא הסטארט-אפ הישראלי Coaching Interactive, שפיתח את מערכת מנטור צ'אנל, המאפשרת למנטורים הגדולים כדוגמת דיפאק צ'ופרה ורובין שארמה למכור באינטרנט מוצרים נלווים כדוגמת קבצי קול ו-וידיאו של שיעורי יוגה, בשיתוף פעולה עם רשת הטלוויזיה של אופרה וינפרי. השירותים הללו מקודמים בערוץ של וינפרי ובעקבותיהם נכנס גל אנשים למערכת, שנרשמים ומבצעים פעולות.

לדברי ז'ירמונסקי, החברה הוקמה לפני כשנה, כשזיהתה את הנישה בבדיקות ביצועים ועומסים בדור החדש של אפליקציות מיחשוב ענן. מהפכת מחשוב הענן מאוד מורגשת בעולם, וגם בישראל מתחילים להרגיש אותה. פתרונות, ששירתו אותנו בעבר, מתחלפים כעת בפתרונות חדשים של חברות חדשות, כמו  בלייזמטר, ואילו חברות ותיקות בתחום בדיקות התוכנה והעומסים לא זיהו בזמן את הצורך. "יש לנו כ-6,000 משתמשים, לרבות  בנקים, רשויות ממשלה ועיריות ברחבי העולם, תחנות טלוויזיה ומאות סטארט-אפים. אנחנו מספקים למפתחים כלים, שמאפשרים להם לזהות ולפתור בעיות ביצועים ולוודא שהמערכת שלהם היא הצלחה. בזכות קלות השימוש והמחיר הנמוך יחסית אנחנו פונים לקהל רחב מאוד של מפתחים, בודקים ואנשי IT. מרבית המשתמשים שלנו הם מצפון אמריקה, ואנחנו ממשיכים להתרחב. על מנת שנוכל לתמוך בקהילת המשתמשים שלנו, התבקש להקים משרד בארה"ב. גייסנו מקצוען בשיווק, אופיר פרוסק, שהגיע אלינו מאדובי, ויעזור לנו לתמוך בהם ולהגדיל את קהילת המשתמשים".

אופיר ליבשטיין, השותף  עם אחיו דורון ליבשטיין (לשעבר מיקרוסופט), בחברת Coaching Interactive הסביר את הבעיה: "אנחנו עובדים כבר כמה שנים עם המנטורים הגדולים בעולם – דיפאק צ'ופרה, רובין שארמה ועוד. עד עכשיו עבדנו בחווה מקומית בארץ, ולפני שלושה חודשים נכנסנו לפרויקט משמעותי עם אופרה וינפרי, שלקחה על עצמה את הנושא השיווקי. אחד התנאים הבסיסיים להתקשרות היה, שאין מקום לתקלות. היא עשתה מספר פרויקטים עם בורגר קינג וגופים אחרים והיו להם תקלות, השרתים לא עמדו בעומסים. אנחנו התחייבנו שנעמוד בתעבורה משמעותית.

יגאל שניידר, הטכנולוג הראשי של מנטורס צ'אנלבסיס הנתונים של  וינפרי הוא עצום, ובכל פעם שהיא מודיעה על השירות (21 ימי יוגה חינם) מספר רב של לקוחות מגיעים לאתר שלנו. כדי להתמודד עם העומסים עברנו לשירות של אמזון, ופיצלנו אותו לחווה מרכזית וחוות חרום. בממוצע פועלים כ-15 שרתים בו זמנית, ובעת עומס אנו מקבלים מאמזון גם 50 שרתים.

יגאל שניידר, הטכנולוג הראשי של מנטורס צ'אנל, "השתמשנו בכלים של בלייזמטר כדי לשפר את הטיפול בצווארי בקבוק. הפעלנו את המערכת וביצענו שידרוגים ושינויים בשאילתות. במבחן המעשה נכנסו בו זמנית למערכת מיליון איש, מתוכם 350 אלף נרשמו ורכשו את השירות, והיא עבדה כמתוכנן, וכמו בבדיקות. שכרנו בודק חיצוני מטעם מטריקס, שדימה כניסת  מאה אלף צופים בשעה וכ-20 אלף נרשמים. בסוף התהליך הגענו ל-450 אלף צופים, כש-15%-20% מהצופים נרשמו. הצלחנו לדמות הרשמה של מעל אלפיים לקוחות בדקה. בסופו של דבר זה עמד במבחן התוצאה. הסימולציות שעשינו תאמו את  מה שקרה בפועל, וידעו לתת מענה ולסחוב את כל המערך".

אירועים קרובים