תוכן שיווקי

לקראת אירוע | ראיון עם יובל רייז, מנהל פעילות הענן בקבוצת התוכנה של HP ישראל

29/01/2013 13:33

שלום יובל. אני שמחה לארח אותך כאן במדור לקראת הכנס של HP Converged Infrastructure. ספר לנו קצת על עצמך.
שלום רב. שמי יובל רייז, כאמור, ואני מנהל את פעילות הענן בקבוצת התוכנה של HP ישראל.

מהם האתגרים של הלקוחות כיום, בהיבט של הניהוליות בעולם של תשתיות אחודות?
כפי שאני חווה את הנושא מהלקוחות שלנו, האתגרים המרכזיים העומדים בפני מנהלי ה-IT היא לשלוט על השירותים והמשאבים השונים אשר האירגון צורך, בדגש על קבלת שירותים מספקים חיצוניים. פתאום מנהלים עיסקיים מקבלים החלטות שגורמות לזליגת התקציב של ה-IT החוצה, לדוגמה אגף מכירות שמחליט לעבור לפתרון חיצוני כגודמת salesForce, המשמעות היא העברת התקציב שהה קודם ל-IT לצורך ניהול מערכת המכירות על בסיס תשתיות בארגון אל מחוץ לארגון וחמור מכך אפילו לא דרך ה-IT.

מה בין זה לבין תשתיות אחודות?
כפי שאני רואה את זה פתרון שיודע לנהל את מגוון השרותים שהארגון צורך, ללא קשר למקור ממנו הם מגיעים זה תשתית אחידה. למעשה המערכות היום מייתרות את הצורך במערכי שליטה שונים בתשתיות המסורתיות ובתשתיות החדשות (ענן ווירטואליזציה) ובעניין שלו בתשתיות החיצוניות שמספקות לנו שרותים מוכנים.

איפה הערך ללקוח?
אם אנחנו מדברים על מנהל מהמיחשוב, הרי שהערך המרכזי הוא השארת האחריות, ומתוך כך גם התקציב, על כל שרותי המחשוב שהארגון צורך. אם אנחנו מדברים באופן יותר כוללני, ומסתכלים על האירגון כולו, היכולת לספק את כל השרתים ממקום אחד ללא צורך בהקמת מערכות שליטה חדשות בכל הקמת שרות חדש ללא תלות מהיכן הוא מגיע… וזה נקרא קיצור של הזמן להקמת שירות חדש.

מה יש ל-HP בעניין? איפה זה בא לידי ביטוי?
אני מסתכל על זה בעיניים של פתרונות התוכנה של HP וכאן יש לנו את מערכת ה-HP Cloud Service Automation, או בקצרה HP CSA שהיא הפלטפורמה המרכזית לניהול השרותים האחודים. המערכת יודעת להתמודד עם בקשות משתמשים, כחלק מפורל השרות העצמי, ולנווט את הבקשות השונות למימוש בתשתיות המסורתיות, בענן הפרטי  והציבורי והן לשרותים שלמים שהארגון צורך מספקי שרותים חיצוניים.

תודה יובל. להשתמע.

אם אתה מקבל החלטות בארגון שלך, אתה מוזמן להצטרף אלינו ליום עיון מיוחד, בו נציג את התפיסה ואת כל החידושים האחרונים בתחום.

אירועים קרובים