תוכן שיווקי

לקראת אירוע | ראיון עם צביקה ברגמן, סופר ומנטור

לקראת ועידת ישראל ליזמות והצלחה, ה-11 במרץ, מרכז הכנסים אווניו, קריית שדה התעופה

31/01/2013 14:25

מה הביא אותך לעסוק במקצוע זה?
"הדבר שהביא אותי לכתוב ספרי עסקים, מוטיבציה וחינוך פיננסי, בשפה ברורה ובגובה העיניים, הוא ההיתקלות החוזרת ונשנית שלי עם 'בורים פיננסים' – כלומר אנשים חכמים, חלקם בעלי אמצעים וחלקם לא, אשר אין להם מושג דל בכסף: מה מותר לעשות ומה אסור. העובדה שהספרים שלי אפילו תורגמו לאנגלית – ובימים אלה לסינית – מעידים על הביקוש הרב למידע מהסוג הזה".

ספר לנו סיפור הצלחה של אחד מלקוחותיך.
"אני פוגש כל הזמן בנקאים ויועצי השקעות בבנקים ובחברות מובילות, שמספרים לי שהספרים שלי אודות שוק ההון גרמו להם להיכנס לתחום, ללמוד אותו בצורה מסודרת ולהתפרנס ממנו. אני מקבל לא פעם טלפונים מגברים ונשים שקראו את הספרים שלי או צפו בסמינרים – וקיבלו זריקת מרץ לקום ולעשות. אחד מסיפורי ההצלחה שלי בתחום שוק ההון, הוא מניה שצדה את עיני ואותה חשפתי בפני מנהל בית השקעות. אותה מניה הסבה רווחים של מיליונים לחברה וללקוחותיה".

מה הטיפ הגדול ביותר להצלחה שאתה יכול לתת ללקוחותינו?
"הטיפ הגדול ביותר הוא לאמץ את צמד המילים 'אני יכול'. כאשר אדם באמת מבין ומאמין שהוא יכול, השמיים הם הגבול. הטיפ הנוסף הוא להבין שאם מישהו אחר עשה זאת – גם אתה יכול".

תן לנו כלי פרקטי אחד, שיעזור לנו להצליח.
"הכלי הכי פרקטי הוא ידע. אני ממליץ לכל אחד לקרוא בכל יום לפחות 20 עמודים בספר שעוסק בהתפתחות אישית, בעסקים ובפיננסים. אם תקרא בכל יום 20 עמודים, תקרא בכל שנה כ-24 ספרים, שיהפכו אותך לבעל יכולות גדולות יותר מאלה שיש לך היום. השקע בעצמך ותקצור תוצאות".

אילו תכונות אופי לדעתך צריך כדי להצליח? מה עוד לדעתך נדרש להצליח?
"תכונות אופי הן נרכשות, לכן כל אחד צריך לשאוף לפתח את תכונות ההתמדה, האופטימיות, ללמוד להתגבר על הפחד ולהזין את עצמך כל הזמן בידע חדש. בנוסף, צריך תמיד להתחבר לאנשים חיוביים ומצליחים. אם אתה רוצה להרוויח 20 אלף שקלים בחודש, תסתובב עם אנשים שמרוויחים סכומים כאלה".

מה ייצא לכל אחד ממשתתפי הוועידה לאחר שישמע אותך?
"ההרצאה שלי תגרום לכל אחד שישמע אותה לצאת מההרצאה עם מחשבה קצת שונה, אחרת, עם תובנות כיצד יש להתנהל נכון כלכלית. למעשה, על ידי כמה כיוונונים קטנים, יהפוך כל אחד מבאי הכנס לאדם מצליח יותר וחדור רצון לקום ולעשות יותר".

ספר בבקשה על משהו אישי שלך.
"אני מאמין שההתפתחות של כל אחד מאיתנו טמונה בדברים שהוא אינו יודע. הכנס הזה, על שלל המרצים בו, יכול לשנות את חייך. נלסון מנדלה אמר בנאום ההכתרה שלו, כי 'כל אחד מאתנו שואל את עצמו מי אני בעצם שאוכל להרשות לעצמי להיות כה מבריק, מקסים, מוכשר, מאושר? למעשה, מי אתה שתרשה לעצמך לא להיות כזה? אנחנו ילדיו של האלוהים. כשאנו בוחרים לשחק את המשחק הקטן, אנו לא משרתים את העולם. אין שום דבר נאור או מאיר בהקטנת האישיות שלנו. אנו נולדנו כדי לממש את הקסם האלוהי הגלום בנו'. אני מאמין במה שאמר נלסון מנדלה – אני מאמין בך, שתקבל עבור עצמך ובני ביתך את ההחלטה הנכונה ותבוא להקשיב וללמוד יותר על מה שאפשר. בהצלחה".

צביקה ברגמן הוא סופר ומנטור בתחום המוטיבציה והחינוך הפיננסי ומנכ"ל סודות פרסומים כלכליים

הירשמו עכשיו לוועידת ישראל ליזמות והצלחה, ה-11 במרץ, מרכז הכנסים אווניו, קריית שדה התעופה

אירועים קרובים