תוכן שיווקי

בעקבות אירוע | מני צרפתי, HP ישראל: "בדטה סנטר העתידי – היישום הוא שישלוט על משאבי המיחשוב"

31/01/2013 15:20

מאת הילל יוסף

"בתפיסת הדטה סנטר העתידית, הקורמת עור וגידים בימים אלה, ההישום הוא שישלוט על משאבי המיחשוב. כך, תמומש התפיסה של SDD, Software Defined Datacenter – מרכז מחשבים מוגדר תוכנה", כך אמר מני צרפתי, CTO לקוחות אנטרפרייז, HP ישראל. צרפתי דיבר בעקבות אירוע HP Converged Infrastructure day, שנערך ביום ד' השבוע. "על מנת לאפשר מיחשוב ענן שיעבוד עבורנו ולא שאנחנו נשתעבד לו", אמר צרפתי, "יש לשנות את הגישה למשאבי המיחשוב. למרות הווירטואליזציה של השרתים, אנחנו עובדים בתצורה של שכבות: היישומים, מערכת הפעלה, שרתים, אבטחת מידע, תקשורת, אחסון ועוד. תפיסה זו מאפשרת לנו לבנות פתרונות ענן מוגבלים. ככה לא בונים ענן אמיתי".

לדברי צרפתי, "על פי תפיסת מיחשוב עתידית זו, יתאפשר ליישום לשלוט ולנהל את משאבי התשתיות. היא תביא לכך שמי שיכתיב לתשתיות את סדרי הקדימויות, את הקצאת המשאבים ואת ניהולם – יהיה היישום. הם יוכלו לשלוט על כל משאבי הדטה סנטר – על הרשת, השרתים, מערכות האחסון. היישומים 'ייגשו' אל הקונטרולר(בקר מרכזי), והם 'יקבעו' מי יקבל את המשאבים. בשכבת הבקר ייבנה המכניזם של התעדוף ושל הממשל. היישום ייגש לבקר 'יאמר' לאילו משאבים הוא זקוק והוא יקצה לו את המשאבים שזקוק להם".

מצב עתידי זה, אמר צרפתי, שונה מהיום: "היום היישום לא עושה דבר, אלא מנהלי התשתיות נדרשים לחפש איפה ניתן לקבל משאבים שונים כגון שרתים או CPU. הגישה החדשה מעבירה את השליטה, הכוח – ליישום. כך יסתיים העידן בו התשתיות אומרות 'נגמר לנו כוח המיחשוב'. שכבת הבקר היא ה-SDD, היא תקבל פניות של יישומים ותפנה אל משאבי התשתיות, על מנת לספקן בצורה חכמה".

לדברי צרפתי, "היישום הוא המייצג הנכון והנאמן ביותר של ה-IT אל מול הביזנס של הארגון, ולכן אך טבעי הוא שכך ניצור קשר מאד ברור בין הביזנס של הארגון לבין התשתיות, כי היישום 'יודע' הכי טוב מה המשתמש צריך. בדרך זו נוכל לדעת את עלותו של השירות ואת הערך העסקי שלו. נייצר קשר מאד הדוק בין הביזנס של הארגון ובין משאביו".

תועלת נוספת, לדברי צרפתי, היא "שנקבל מערכות בעלות יכולות שרידות גבוהות יותר. זאת כי מי שיגדיר את המשאבים יהיה היישום ולא התשתיות. כך נמנע מצב בו יישום נתקע בשל חוסר משאבים".

"הגישה של Software-Defined Datacenter תאפשר לנו לספק את שרותי המיחשוב בתצורת ענן אמיתית ומלאה", אמר צרפתי, "כך נקבל כמה היבטים: תשתית בכל מקום בכל זמן, ובאפס זמן להפצה; תפיסת פיתוח חדשה State less שתאפשר כבר בשלב ההיתכנות להתייחס למצבים שיש כשל במשאבי תשתית ואיך להתגבר על כך; ניהוליות מקצה לקצה, מתשתיות ועד יישומים; אלסטיות מלאה ושרידות מקצה לקצה – מארון השרתים, החשמל ועד לתוכנה".

צרפתי סיכם באומרו כי "התפיסה רווחת בעולם של ניהול דטה סנטר מודרני. HP היא אחת המובילות בתחום, בשל הובלתה את תחום הווירטואליזציה של הכל – רשת, אחסון ושרתים. התפיסה משתלבת עם תפיסת מערכות ניהול מרכזיות, מושג ה-BSM, ניהול השירותים העסקיים. כך הלקוח הארגוני יקבל חבילה שלמה של ניהול משאבי התשתיות".

אירועים קרובים