תוכן שיווקי

בעקבות אירוע | רוני שדה, מנכ"ל Med-1: "מתחזקת המגמה בקרב ארגונים להוציא את הדטה סנטר שלהם למיקור חוץ"

13/02/2013 13:55

בעקבות מפגש פורום C3, פורום המנמ"רים של אנשים ומחשבים, מציג רוני שדה, מנכ"ל חברת Med-1, את האתגרים העסקיים והטכנולוגיים שמציב ניהול הדטה סנטר על הארגון, ואת המגמות הקיימות היום בתחום בשוק האנטרפרייז. חברת Med-1 מתמחה בפתרונות דטה סנטר לאירוח ושירות של מערכי מחשוב בסביבות Production ו-DR במתקנים תת קרקעיים מאובטחים ומוגנים. החברה אחראית על ההמשכיות העסקית של מאות חברות מובילות במגזרים שונים בהם חברות מתחומי הפיננסים, תקשורת, בריאות, היי-טק, תעשייה, ומגזר ציבורי.

מה אתם מזהים כמגמות העיקריות של תחום ניהול הדטה סנטר במגזר האנטרפרייז?
אנחנו מזהים שתי תופעות שנעות במקביל – אחת עסקית ואחרת טכנולוגית. מהבחינה העסקית אנחנו רואים הפנמה של דרגי הניהול הבכירים באנטרפרייז, שמערכות המידע הפכו לעמוד השדרה של פעילות עסקית תקינה. התפתחה ציפייה בארגונים לרציפות הפעולה של מערכות המידע, ואלו מחייבים SLA גבוה של המערכות הממוקמות בדטה סנטר הארגוני. מהבחינה הטכנולוגית אנחנו רואים שהניהול של הדטה סנטר הופך עם הזמן מורכב, ומחייב את הארגון לבצע השקעות עצומות כדי לאפשר לדטה סנטר לעבוד 24 שעות ביממה, 365 ימים בשנה, ולספק את ה-SLA  הנדרש.

על אילו השקעות אנחנו מדברים?
מדובר על השקעות כבדות במערכות חשמל, מיזוג, מיגון ואבטחה. כדי שדטה סנטר יוכל לעבוד בצורה רציפה הוא זקוק לאספקת חשמל רציפה, מערכות גנרציה לגיבוי, ומערכות מיזוג שיעבדו ברציפות. בנוסף, הוא צריך להיות ממוגן פיסית מאיומים ביטחוניים, אסונות טבע, מפני כניסה של גורמים לא רצויים שיכולים להפריע לתפקודו התקין, וכמובן להון אנושי איכותי. אבל הפרדוקס הוא שככול שארגונים משקיעים בדטה סנטר ומשפרים את הסביבה הפיסית שלו, זה לא מספיק כדי להבטיח תפקוד רציף ברמת שירות שתהיה קרובה למאה אחוז, כפי שהארגון מצפה.

אילו פתרונות מצאו ארגונים לאתגר הזה?
ארגונים מבינים שאת הדטה סנטר שלהם נכון לשים אצל אלו שטיפול וניהול דטה סנטר הוא תחום התמחותם. ארגונים מפנימים שרמת ההשקעה שעליהם להשקיע כדי להגיע לרמת השירות שמבטיחה חברת Med-1, העומדת על 99.99 אחוז, היא כה גבוהה שנכון עבורם לבצע מיקור חוץ לדטה סנטר שלהם. כתוצאה מכך, יש ארגונים שאף מחליטים להעביר אלינו הן את אתרי הייצור והן את אתרי הגיבוי. הם בעצם בוחרים להשקיע בליבת העסקים שלהם, ולצמצם את השקעות הארגון במערכות חשמל, אל פסק, מיזוג ועוד.

האם תוכל לתת לנו דוגמא לאותן השקעות שאתם מבצעים כדי לייצר רציפות תפעולית של הדטה סנטר?
בוודאי. מתקני האירוח שלנו בנויים משני מבנים תת קרקעיים מרכזיים מופרדים – מבנה אנרגיה המכיל את כלל מערך התשתיות התומכות, לדוגמא: תשתיות חשמל, מיזוג אויר, חדרי משאבות, מאגרי מים, מאגרי סולר; ומבנה נוסף המשמש להקמת מתחמי אירוח למערכי המחשוב של הלקוחות, והכול בסטנדרט בינלאומי מתקדם וברמת מיגון, שרידות ואבטחה הגבוהים ביותר בשוק. ההשקעה שביצענו בשרידות ויתירות של מערכות החשמל ומיזוג האוויר מבטיחה פעולה רציפה של המתקנים שלנו ללא תלות בגורמים חיצוניים דוגמת, חברת החשמל. כך לדוגמא, למתקני Med-1 מערכות לשרידות אספקת החשמל בשלושה רבדים: הזנת חברת חשמל מ-2 תוואים שונים, תחנות כוח תת קרקעיות המורכבות מגנרטורים בעלי כוח ייצור חשמל בהיקף של 16 מגוואט, מערכות אל-פסק וחדרי חשמל. מערך זה, שהקמנו בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים, מיועד להבטיח המשכיות עסקית של לפחות 72 שעות למערכי המחשוב של לקוחותינו, ללא תלות בגורמים חיצוניים.

אירועים קרובים