פורבס: המיליארדר המקסיקני קרלוס סלים הלו – שוב האיש העשיר בעולם; ביל גייטס במקום השני

הונו של סלים הלו עומד על 73 מיליארד דולרים, לעומת 67 מיליארד לגייטס ● לארי אליסון, מנכ"ל ומייסד אורקל, הוא היהודי העשיר בעולם, לאחר שהגיע למקום החמישי ברשימה עם 43 מיליארד דולרים ● 17 ישראלים נמצאים ברשימה וכן אחד שמשפיע רבות בישראל - שלדון אדלסון, חברו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והבעלים של ישראל היום, שהגיע למקום ה-15 ● ההון המצטבר של המיליארדרים צמח השנה ל-5.4 טריליון דולרים לעומת 4.6 טריליון אשתקד

המיליארדר ואיש התקשורת המכסיקני קרלוס סלים הלו הוא, שוב, האיש העשיר בעולם – כך על פי המגזין פורבס (Forbes). הוא הדיח מהתואר לפני שלוש שנים את מייסד מיקרוסופט (Microsoft), ביל גייטס, שגם השנה דורג במקום השני. הונו של סלים, שרכש בעבר מממשלת מקסיקו את מערך הטלקום במדינה, עומד על 73 מיליארד דולרים לעומת 67 מיליארד לגייטס.

במקום השלישי ברשימה ניצב מייסד רשת האופנה זארה (Zara), אמנסיו אורטגה, עם הון של 57 מיליארד דולרים. וורן באפט, חברו הטוב של גייטס ובעליו של תאגיד הענק ברקשייר-הת'וואי (Berkshire Hathaway), דורג רביעי עם הון של 53.5 מיליארד דולרים. זו השנה הראשונה מאז 2000 שבאפט לא ניצב בשלישיית עשירי העולם. אורטגה עקף אותו אחרי שהונו גדל ב-19.5 מיליארד דולרים, מאחר שענקית האופנה הספרדית רשמה רווחי שיא וזינוק במנייה.

סוגר את החמישייה הראשונה של עשירי העולם לארי אליסון, מנכ"ל ומייסד אורקל (Oracle), עם הון של 43 מיליארד דולרים. אליסון הוא גם היהודי העשיר בעולם, הרבה לפני שלדון אדלסון, איל ההימורים, בעליו של העיתון ישראל היום וחברו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שהגיע השנה למקום ה-15 עם הון בסך 26.5 מיליארד דולרים.

בכיר נוסף בתעשיית ההי-טק שדורג במקום בולט הוא ג'ף בזוס, מנכ"ל ומייסד אמזון (Amazon), שהגיע 19 עם הון בסך 25.2 מיליארד דולרים. לארי פייג', ממייסדי גוגל (Google), דורג במקום ה-20. הונו עומד על 23 מיליארד. חברו, סרגיי ברין, אף הוא מייסד גוגל, דורג במקום ה-21 עם 22.8 מיליארד דולרים.

היהודי-אמריקני מייקל דל, מנכ"ל ומייסד דל (Dell), הגיע למקום ה-49, כשלו 15.3 מיליארד דולרים. סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט, הגיע הרבה אחרי גייטס – למקום ה-51 – עם הון אישי של 15.2 מיליארד. פול אלן, ממייסדי מיקרוסופט, מחזיק בהון אישי של 15 מיליארד דולרים, מה שמציב אותו במקום ה-53 ברשימה.

מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק (Facebook), נחשב לאחד מעשירי העולם, אולם מסתבר שהוא "רק" במקום ה-66. ועדיין, לא צריך לרחם עליו: הונו האישי עומד על 13.3 מיליארד דולרים.

לי קון-הי, לשעבר מנכ"ל ויושב ראש סמסונג (Samsung), הגיע למקום ה-69 עם 13 מיליארד דולרים. אזים פרמג'י, יושב ראש וויפרו (Wipro), מדורג במקום ה-91, עם 11.2 מיליארד.

כן ניתן למצוא ברשימה את פרופ' האסו פלטנר, ממייסדי סאפ (SAP), שמיקומו ברשימת עשירי העולם של פורבס הוא 122, עם 8.9 מיליארד דולרים. מיד אחריו דורג פייר אומידיאר, מייסד ויושב ראש אי-ביי (eBay), לאחר שהשיג הון של 8.7 מיליארד.

בכירים נוספים בתעשייה אותם מדרג המגזין בין עשירי העולם הם אריק שמידט, לשעבר מנכ"ל וכיום יושב ראש גוגל, שדורג במקום ה-138 עם 8.2 מיליארד דולרים; ד"ר ג'ים גודנייט, מנכ"ל ומייסד סאס (SAS), שהגיע 154, לאחר שהונו האישי נאמד ב-7.7 מיליארד דולרים; קלאוס ציירה, ממייסדי סאפ, שדורג 156, עם 7.5 מיליארד; דיטמאר הופ, אף הוא ממייסדי החברה, שהגיע 182 עם 6.5 מיליארד; וד"ר גורדון ארל מור, לשעבר יושב ראש אינטל (Intel) וממייסדי החברה, שעל שמו נקרא חוק מור, שממוקם הרחק מאחור – במקום ה-316 – שלו 4.1 מיליארד דולרים.

הזווית הישראלית
17 ישראלים נמצאים ברשימת המיליארדרים השנתית של פורבס. העשיר שבהם הוא עידן עופר, העומד בראש קבוצת האחזקות של החברה לישראל, שחולק עם דיטמאר הופ מסאפ את המקום ה-182, עם הון זהה – של 6.5 מיליארד דולרים. אחיו, אייל עופר, ששולט בעסקי הנדל"ן ובפעילות הבינלאומית של משפחת עופר, ניצב במקום ה-198 עם שישה מיליארד דולרים.

סטף ורטהיימר, מייסד ישקר, ומשפחתו מדורגים במקום ה-286, ולהם הון של 4.4 מיליארד דולרים. שרי אריסון, בעלת השליטה בבנק הפועלים, והמפיק האמריקני-ישראלי ארנון מילצ'ן מדורגים שניהם במקום ה-308, עם הון של 4.2 מיליארד דולרים כל אחד.

הרחק מאחוריהם דורג גיל שווייד, מייסד צ'ק פוינט (Check Point), שהגיע למקום ה-922, עם הון אישי של 1.65 מיליארד דולרים. איל הנדל"ן לב לבייב, שאוחז ב-1.5 מיליארד, הגיע 974, ומורי ארקין, שמכר את חברת התרופות המשפחתית אגיס, מדורג במקום ה-1,322 עם 1.05 מיליארד דולרים. מריוס נכט, מייסד משותף בצ'ק פוינט, הגיע 1,342, ולו הון של מיליארד דולרים.

קרוב ל-1,500 מיליארדרים
רשימת המיליארדרים של פורבס מונה 1,426 שמות. ההון המצטבר שלהם עומד על 5.4 טריליון דולרים – סכום שצמח לעומת הדירוג בשנה שעברה, אז עמד על 4.6 טריליון דולרים.

המדינה הכי מיוצגת ברשימה היא ארצות הברית, עם 442 מיליארדרים. 386 מהשמות ברשימה הם מאזור אסיה-פסיפיק, 366 מאירופה, 129 מקנדה, מרכז ודרום אמריקה, ו-"רק" 103 מיליארדרים – מהמזרח התיכון ומאפריקה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים