תוכן שיווקי

לקראת אירוע | שיחה עם אילן לוין, מנכ"ל לשכת מנתחי מערכות

לקראת הכנס השנתי של לשכת מנתחי מערכות המידע בישראל, יום ב', 11.3.13

06/03/2013 15:47

אילן, נכנסת לתפקיד בשנת 2012. מה הרקע המקצועי שלך?
אני חבר בלשכת מנתחי המערכות מזה כשלושים שנה, בעל תואר ראשון בכלכלה, במדע המדינה ובמדעי המחשב מאוניברסיטת תל אביב, ובעל תואר שני במנהל עסקים (MBA) עם התמחות במחשבים ומערכות מידע, גם כן מאוניברסיטת תל אביב. שירתי שנים רבות ביחידות המחשוב של צה"ל, כאיש תוכנה, כמנתח מערכות, כמנהל פרויקטים מרכזיים, כמפקד וכקצין בכיר. לאחר פרישתי מצה"ל פניתי לעסקים פרטיים, בעיקר בתחום של תכנון אסטרטגי, אסטרטגיה עסקית ותכנון ופיתוח מערכות מחשוב ומידע בארגונים עסקיים וציבוריים. במהלך אותה תקופה עסקתי גם בפעילות קהילתית וציבורית ענפה, התנדבותית וחינוכית, בעיקר בתנועת הצופים ובעיר רעננה.

מה תפקידיה של לשכת מנתחי מערכות בעידן החדש?
הלשכה אמורה להיות הקהילייה של מקצועני התקשוב וטכנולוגיית המידע בישראל. ככזאת, יעודה הראשוני הנו לקדם את מעמדם המקצועי והציבורי, הכשרתם וכשירותם המקצועית, וגם את רווחתם של חבריה. ברמה שנייה, ללשכה צריכה להיות אחריות כלפי כלל הארגונים העוסקים בטכנולוגיות המחשוב והמידע, ובכל תעשיית הטכנולוגיה העילית: חברות הטכנולוגיה, כוחות הביטחון, הממשלה והרשויות הציבוריות, וכמובן האקדמיה ומכוני ההכשרה, היוצרים את הטכנולוגיה של מחר ואת מקצועניה. אנו צריכים לא רק לייצג את חברינו, אלא ליצור שותפות אסטרטגית אמיתית ואפקטיבית  עם כל הארגונים והגופים הרלוונטיים.

ברמה שלישית, יש לנו גם אחריות ציבורית כלפי הקהילה והמדינה. הפעילות הקהילתית רבת השנים של הלשכה, לעידוד חינוך טכנולוגי בקרב בני נוער בפריפריה, תימשך ותרחב בשנים הקרובות. אך יש לנו אחריות גם כלפי המשק והמדינה. מקצועות הטכנולוגיה העילית הנם ענפים כלכליים בהם עדיין יש לישראל יתרון יחסי על  מרבית מדינות העולם. זהו יתרון שעלינו למצות, לטפח, להעצים, ולהפיק ממנו את המירב והמיטב.

פיתוח מושכל ואפקטיבי של תעשיית הטכנולוגיה העילית הינו מנוף כלכלי מרכזי לצמיחה אמיתית ומשמעותית לטווח ארוך. לכן אני רואה את הלשכה כגוף גדול המאחד ומייצג לא רק את מרבית המקצוענים, אלא גם את מרבית הגופים הרלוונטיים בתעשיית הטכנולוגיה העילית, במטרה להביא את הרשויות ואת הממשלה להבנה ולהכרה  שטיפוח, פיתוח, קידום והעדפה רגולטורית של תעשיית הטכנולוגיה העילית, הם הדרך הנכונה והאפקטיבית ביותר לקידום תועלת המשק, הציבור, הכלכלה והביטחון הלאומי של מדינת ישראל.

אילו שינויים צריכה הלשכה לעבור, ואיך היא נערכת לכך?
על הלשכה  להיפתח לכל מקצועני התקשוב, IT וטכנולוגיה, ובמקביל להרחיב את מכלול השירותים המקצועיים ואישיים שהלשכה מספקת – כדי להיות משמעותית ואטרקטיבית לחבריה ולשותפיה העסקיים, וליצור קהילה אחת של מקצועני טכנולוגיות המידע והתקשוב בישראל. כבר בימים אלו אנו מרחיבים משמעותית את תכנית הקורסים, ההשתלמויות וימי העיון, מסלולי ההכשרות וההסמכות המקצועיות, ואת משאבי המידע, הידע והמחקר העומדים לרשות חברי הלשכה ושותפיה. תחום שני הוא חידוש הקשר והרחבתו עם חברות המחשוב, גופי הטכנולוגיה בכוחות הביטחון, בקונצרנים המובילים במשק, ובאקדמיה. תהליך זה שהחל בסוף 2012, צפוי להתרחב ולהתעצם במהלך השנה הקרובה. תחום הפעילות השלישי יבוצע עם ביסוס שני  הראשונים. מדובר בפתיחת קשר עם רשויות, משרדי ממשלה, מקבלי החלטות ברמה הציבורית והלאומית. כל פעילותנו והשינויים שאנו מובילים, מבוססים על חזון ומחשבה לטווח ארוך ובינוני, אך כמו כל חזון נכון ואפקטיבי, אנו מקפידים לבססו גם על חשיבה פרגמטית, שאינה מתעלמת מהמציאות ומאילוצי היום יום.

לרישום לכנס: מחלקת האירועים של אנשים ומחשבים, טל. 03-7330777 | אתר הכנס

אירועים קרובים