תוכן שיווקי

המשימה: ניהול עמלות ביטוח בעולם דיגיטלי ורגולטורי

13/03/2013 15:29

"בתקופה האחרונה אנחנו עדים לשינויים משמעותיים שחלים בנושא העמלות סוכנים ומשווקים בענף הביטוח והפנסיה. הרגולציה מפרסמת מעת לעת תקנות בנושא הסכמי עמלות שמטרתם ליצור שקיפות גבוהה מול הלקוח והסוכן, כמו גם עידוד לשירות לאורך זמן עבור הלקוח. תקנות אלה מעוררות כמובן חיכוכים וסערות בקרב סוכני הביטוח ו/או החברות הביטוח", כך אומר טל פרנק, מנכ"ל משותף בחברת אינסנטיבס סולושנס.

מדוע הרגולטור מתערב בקשר שבין חברות הביטוח והסוכנים?
הרגולטור, מתפקידו לשמור על האינטרסים של האזרח המפקיד את מיטב כספו במערכת הפנסיונית שעיקרה חיסכון לטווח ארוך של ההפרשות לפנסיה וכן להוביל לשיפור השירות בשנים שלאחר מכן. הרגולציה קובעת מפתחות שיסייעו לחברות הביטוח להתמודד עם כוחות השוק. זהו הפקטור המשפיע ביותר על שינויי הסכמי העמלות והתגמול בחברות הביטוח והפיננסים.

היכן אינסנטיבס סולושנס נכנסת לתמונה?
מערכות התוכנה שלנו מסייעות לחברות הביטוח ולמקבלי ההחלטות בתחום השיווק ומכירות סוכנים, להוציא לפועל מדיניות והחלטות במהירות גבוהה, בשקיפות מקסימאלית ובעלויות מופחתות. המערכת מקלה באופן משמעותי את ההתמודדות עם הרגולציה ובו בזמן מקדמת את הסכמי הסוכנים, ומבצעי המכירות. מדובר במערכת אחודה המעניקה ערך מוסף רב עבור חברות ממגזרים שונים, כמו גם בתחום הביטוח והפיננסים. המערכת מאפשרת ראייה מערכתית, גמישות לכל שינוי, עם מינימום צורך בתמיכה ממערכות המידע ומגדילה שביעות רצון המעורבים בשרשרת. כתוצאה מכך המכירות גדלות בדגש על איכות המכירה ועמידה בתקנות. אחד הפקטורים הינו מתן עמלות שונות ומגוונות על מכירת מוצרים שונים, מה שהופך את תהליך חישוב העמלה למורכב ובעל משתנים רבים. המערכת שלנו, להבדיל מאחרות, יודעת להתמודד עם כל המשתנים והשינויים.

מי מעולם הביטוח משתמש היום במערכת?
אינסנטיבס סולושנס המערכת מותקנת היום בהצלחה רבה בתחומים שונים בחברות ביטוח מובילות בישראל. ביניהן: מנורה מבטחים, דיקלה, איילון חברה לביטוח, ביטוח ישיר, AIG, פסגות, כלל פיננסים וכללית מושלם. זאת  לצד חברות ממגזרים אחרים.

ומה חוזקה והצלחותיה בעולם הביטוח?
מילות המפתח הן: דיוק, שקיפות, מיידיות ויעילות, זאת לצד יכולת עמידה בתנאים הרגולטוריים. השינוי שהמערכת מאפשרת הינו ביצירת תקשורת פרו-אקטיבית וחיובית מול אלפי הסוכנים והסוכנויות וטיפוח הקשר איתם.

מה שונה בפתרון אינסנטיבס סולושנס לעומת הפתרונות האחרים?
העמלות מהוות חלק אינטגראלי ממערכות הפקת הפוליסות בחברות הביטוח. רובן ככולן מערכות מאד וותיקות שמרביתם יושבות על פלטפורמה ישנה. אינסנטיבס סולושיינס מציעה פתרון המושתת על חשיבה וביצוע מחוץ לקופסא ולא כקלישאה. היא מנהלת את תיק הסוכן, ההסכמים הרלוונטים, וחישובי העמלות שבגינם באופן עצמאי, בפלטפורמה אחודה ומרכזית (ולא במערכות שונות כנהוג) תוך כדי אינטגרציית נתונים שוטפת עם מערכות הליבה. חברת הביטוח תנהל את כל המאפיינים וההתניות לא רק ברמת הפוליסה, אלא גם בראייה גבוהה יותר לעמלות היקף מוטות יעדים ופרמטרים חשובים נוספים. ריכוז הנתונים מאפשר למנהלי החברה יכולת אנליטית ותפעולית לכוון את מיקוד הסוכנים ליעדים שהוגדרו על ידם במהירות רבה. המערכת "משחררת" עומס ממערכות המידע הקיימות, שבפתרונות הרגילים  בתוכן את כל ההיבטי ניהול הסוכנים והעמלות. הכנסת הפלטפורמה של אינסנטיבס מפחיתה עומסים ממערכות בעשרות אחוזים בתקורות התחזוקה של מערכות אלה.

עד כמה המערכת שלכם רלוונטית לחברות כמו ביטוח ישיר, שהם לקוחותיכם?
מוקדים הם חלק אינטגרלי במערך שירות הלקוחות בבנקים ובחברות הביטוח. ניהול עולם המכירות והשירות  מתנהג בצורה שיותר קרובה לארגוני שירות ומכירות מעולמות תוכן אחרים (סלולר וכד'). המערכת שלנו מותקנת  בעשרות מוקדי חברות בתחומים אלה  ויוצרת מיקוד לנציגים ביעדי המכירה והשירות שנקבעים להם.

אירועים קרובים