תוכן שיווקי

חברת מחקר ההשקעות Zacks חולקת שבחים ל-HP על התמודדותה עם השינויים בשוק המחשוב

03/04/2013 17:24

התקופה האחרונה היתה קשה במיוחד ליצרניות המחשוב האישי (PC) ומוצריהם המשלימים עקב תחרות קשה ומעבר מהיר של הצרכנים ממחשבים אישיים לטאבלטים וסמארטפונים. מצב זה גרם לחברות רבות לאבד מיציבותן, אך חלקן הקטן הצליח לצאת מהמשבר ולענות על האתגר הניצב בפניהן. אחת מהחברות הבולטות שהצליחו בכך הינה חברת HP, כך עולה מדו"ח שפרסמה חברת מחקר ההשקעות Zacks.

המחקר טוען כי HP, אשר מזוהה כשומרת על עולמות ה-PC הישנים, הצליחה "להמציא עצמה מחדש" בתחום ה-PC ולזהות הזדמנויות עסקיות, בעיקר בתחומי ההדפסה והמחשוב הארגוני. תחומים אלה סייעו בייצוב החברה ונראה כי יפעלו לטובתה בעתיד הקרוב והרחוק.

מסתבר שאנליסטים מתחילים לשים לב למגמה זו ורובם המכריע שינה את הערכותיו כלפי מעלה לרבעון ולשנה הנוכחית ואף לשנה הבאה. ניתן לראות כי האנליסטים סבורים ש-HP נמצאת במסלול הנכון. אופטימיות זו מורגשת בשווקים והצפי הוא שתהיה לכך השפעה על מחיר המנייה של HP. המחקר מציין כי לחברה היה מומנטום  אדיר של 65 אחוזים בעליית מחיר המנייה השנה וכי נתון זה מוכיח כי המנייה מתאוששת.

אנשי Zacks מסכמים באומרם כי אמנם HP איבדה נתח משמעותי מערך המנייה מאז המשבר ב-2008, אך היא מתחילה לבצע שינויים משמעותיים, בראשם חדירה אגרסיבית לתחומים נוספים וייצוב השורה התחתונה בדו"חות. אסטרטגיה זו עבדה מצוין עבור החברה במהלך השנה ואם האנליסטים צודקים, מגמה זו יכולה להמשיך גם בעתיד.

אירועים קרובים