תוכן שיווקי

לקראת אירוע | ניידות, שיתופיות, מחשוב ענן: ה-ERP הולך קדימה – חלק א'

לקראת אירוע השקת NAV2013 ו-AX2012 בישראל, ה-5 במאי, מלון הרודס תל אביב

21/04/2013 14:13
פרודוור

מאת איציק ג'יני, מנכ"ל פרודוור ישראל, המתמחה ביישום פתרונות ERP לניהול עסקי

שנים ארוכות שתחום ה-ERP עומד באופן כמעט סטטי, ללא התאמות לשינויים ולפיתוחים הטכנולוגיים המודרנים. לאחרונה חדרו מספר טכנולוגיות חדשות, אשר צפויות לשדרג באופן ניכר את מערכות ה-ERP  המסורתיות, כך שלמעשה, תחום זה החל כבר לשנות את פניו. על דבר אחד אין ויכוח: הענן ימלא תפקיד מרכזי בעתיד ה-ERP. הענן משנה את הטכנולוגיה של תשתיות הארגונים וכולם מצפים לקבל משאבים לפי דרישה, ניידות ועבודה במודל המדיה חברתית. במאמר בן שני חלקים זה, אסקור את השינויים וההתפתחויות בעולם ה-ERP, על מאפייניו כיום וכיצד ייראה בעתיד.

ניתן לזהות ארבע מגמות שכבר היום מעצבות מחדש את עולם ה-ERP. בחלק זה אעסוק בשתיים מהן: ניידות ושיתופיות.

ניידות וקישוריות: תכירו – ERP נייד. להיות "כבול" לשולחן העבודה במשרד שייך לנחלת העבר. הודות לאפשרויות הגישה 24/7 לדואר אלקטרוני באמצעות טלפונים חכמים, טבלטים, אתרי אינטרנט ועוד, מערכות ERP ניידות  מאפשרות  חופש תנועה, כך שהעובדים והמנהלים מסוגלים לחוות את הפונקציונליות ואת היתרונות של היישומים הארגוניים, גם כשהם רחוקים מהמשרד, תוך כדי תנועה. ERP נייד מאפשר הזנת נתונים ישירות מהשטח. עובדי מחסן יכולים לשדר את תנועות המלאי ישירות מרצפת המחסן, עובדים באתרים יכולים למשוך תוכניות העבודה, מסמכים, שרטוטים ישירות מהטלפון החכם שלהם. פרוייקטים לא נעצרים ולא מתעכבים, טעויות אנוש מצטמצמות ומקבלי החלטות יכולים לתת מענה לבעיות שמתעוררת באותה רמת הצלחה כאילו היו במשרד.

לפלטפורמות ענן יש קישוריות מובנית, המקלה על נגישות המחשוב עבור משתמשים בכל מקום. הן תומכות בפלטפורמות החדישות ביותר של הטלפונים ומאפשרות לעובדים לצפות, לנתח מידע ולבצע כמעט כל פעולה כשהם בדרכים, בבית או באתרים מרוחקים. כך, לדוגמה, צוות המכירות שנמצא רוב הזמן מחוץ למשרד יכול באמצעות הסמארטפון לצפות בסטטוס הזמנות, הסטוריית מכירות, סיכומי פגישות ועוד.

רשתות חברתיות ושיתופיות: רשתות חברתיות מאפשרות לאנשים לפעול ולשתף פעולה במרחבים גיאוגרפיים ואזורי זמן שונים כדי להשיג תוצאות. הן יכולות לספק לארגון סביבה לשיתוף ידע ושיתוף פעולה בין העובדים, המנהלים, הלקוחות והספקים ומהוות תחליף לפורומים, דיונים, רשתות אינטראנט או מיילים בתפוצה מורחבת. היתרון ברשתות חברתיות הוא היכולת להעביר מסרים מיידיים, לנהל שיחות מקוונות, העברת נתונים ותקשורת יעילה בין כל הגורמים, בצורה יעילה הרבה יותר מדואר אלקטרוני וגם פחות מטרידה.

"השכבה החברתית", כפי שמכנים אותה, מספקת שקיפות במקומות שלא היו כל כך ברורים ונגישים בעבר. משתמשים מקבלים מקום לאינטראקציה ולשיתף פעולה אחד עם השני והשלמת משימות הופכת להיות מהירה וקלה הרבה יותר. ארגונים שמנהלים אתרים של רשתות חברתיות נוכחו לדעת שמשתמשים הגולשים ברשתות החברתיות נחשפים יותר למסרים השיווקיים ורמת נאמנותם עולה. מעבר לכך, הרשתות החברתיות מספקות כלים לביצוע מעקב, קבלת משוב, פיתוח ושיווק ממוקד, בהתאם לתחומי העניין של המשתמש.

בחלק הבא אתמקד בשתי מגמות נוספות: מידע לפי דרישה והתממשקות.

ב-5/5, 9:00, מקיימת פרודוור ישראל כנס במלון הרודס תל אביב, הנוגע בפיתוחים משמעותיים ביותר בעולם ה-ERP, ובו בין השאר, יושקו מוצרי NAV2013 ו-AX2012 בישראל. אתם מוזמנים לבוא וללמוד עוד על העולם המרתק הזה. נשמח לראותכם. להרשמה לחצו כאן.

אירועים קרובים