תוכן שיווקי

לקראת אירוע | מקסימום פתרון – מינימום קוד, עם הפתרונות הטכנולוגיים המובילים של TIBCO לעולם העסקי

שיחה עם עמית דובר, סמנכ"ל פתרונות תוכנה בקבוצת יעל, בנושא פתרונות TIBCO

22/04/2013 17:20
עמית דובר, סמנכ"ל חטיבת פתרונות תוכנה בקבוצת יעל, בימים רגילים

ב-9.5 תערוך יעל תוכנה את כנס הטכנולוגיות המובילות של TIBCO בעולם העסקי. הכנס אשר יתקיים במלון דניאל, הרצליה. בכנס ישתתפו מומחים של חברת TIBCO מהארץ ומהעולם, אשר יעבירו הרצאות מרתקות בנושאים טכנולוגיים המובילים כיום את המגזר העסקי ונותנים מענה לצרכיו, והכל במקום אחד: MOBILE, BIG DATA, BI, CLOUD, BPM, SOA, Customer Experience.

מתוך שיחה עם עמית דובר, סמנכ"ל פתרונות תוכנה בקבוצת יעל, בנושא פתרונות TIBCO:

חטיבת פתרונות התוכנה בקבוצת יעל חרטה על דגלה את התפיסה של מקסימום פתרון – מינימום קוד, האם תוכל להסביר למה הכוונה?
בשוק ניתן למצא מוצרי מדף שנותנים מענה לבעיות וצרכים שונים. כיוון שתפיסת העולם שלנו היא מקסימום הערך אל מול הצורך העסקי של הלקוח, כשאנחנו באים לתת פתרון לצורך עסקי של הלקוח אנחנו מנסים לשלב בצורה חכמה בין מוצרי מדף וקידוד. כלומר, ליישם איפה שאפשר ולקודד כשיש צורך מיוחד.

האם תוכל לפרט לגבי היתרונות והערך המוסף של תפיסה זאת עבור הלקוחות?
התפיסה הזאת מעבירה ללקוחות את המסר שיש להם שותף אמיתי, שמציע להם פתרון מקצועי משולב ולא מכניס אותם סתם לפרויקטים מורכבים ויקרים. שותף שיבחן וישלב את Best Practices של הפתרונות הקיימים ויחד עם זאת, יפתח עבורם תוכנה חדשה רק איפה שיש צורך אמיתי.

איזה סוג של מוצרים/פתרונות אתם משווקים בשוק המקומי שמתאימים לתפיסה זו?
למעשה כלל פתרונותינו משולבים בתפיסה זו. בפרויקטי אינטגרציה וניהול תהליכים עסקיים יש, אנו מייצגים את פתרונות חברת TIBCO – חברה מובילה בעולם לפתרונות middleware לארגונים, המאפשרים לכתוב תהליכים חוצי ארגון וממשקים בין מערכות כמעט באפס קידוד, ובכך לחסוך זמן יקר והרבה כסף.

האם התפיסה הזאת נכונה/מתאימה לכל סוגי הארגונים ולכל התחומים?
אני חושב שבכל תחום בחיינו נכון לראות מה קיים ולא להמציא את הגלגל מחדש וזאת, למעט היכן שנדרש. תמיד יש לבדוק את סך העלות לעומת התועלת. אין ספק שיש תחומים קטנים שבהם קידוד מהיר נותן מענה. עם זאת בארגונים בסדר גודל בינוני ומעלה גם נושאים קטנים מצטברים לפרויקטים גדולים ומומלץ להתבסס ככל שניתן על פתרונות Best Practices המשלבים פתרונות מדף, יישום וקידוד תפור אך ורק היכן שהכרחי.

האם תוכל לתת דוגמאות לפרויקטים בהם יישמתם את הפתרונות של TIBCO על פי תפיסה זו?
באחד הפרוייקטים שילבנו מערכת BI מבית Spotfire (חברה אשר נרכשה על ידי TIBCO לפני מספר שנים) עם מערכת המפות של Google ואיסוף נתונים בסביבת Sharepoint לפתרון אינטגרטיבי המתמקד בדרישות העסקיות של הלקוח ולא בקידוד אלמנטים אותם ניתן לרכוש כמוצרי מדף.

פרויקט נוסף – ניידות המספרים, היה פרויקט אתגרי ממעלה ראשונה, שדרש הגדרה ויישום של פרוטוקול חדש המאפשר לנייד מספר הטלפון של לקוח בין למעלה מעשר חברות תקשורת. התהליך חייב להתבצע בתוך שלוש שעות, תוך ניהול תהליכים רבים חוצי מערכות על מנת לאפשר את המעבר הזה בצורה חלקה. במקרה זה, יישמנו פתרון ללקוחותינו המבוסס על תשתית ניהול התהליכים של חברת TIBCO, תוך התמקדות בתהליך והצורך העסקי ולא בקידוד. הדבר איפשר לעמוד בלוחות זמנים וליישם את השינויים הרבים שזרמו בזמן קצר ובצורה איכותית.

יעל היא חברת תוכנה, כיצד עובדה זאת משתלבת עם התפיסה של מינימום פיתוח?
קבוצת יעל היא חברת תכנה ומטרתה לספק פתרונות תכנה הנותנים מענה לצורך עסקי של הלקוח. התפיסה שלנו אומרת שאנו מתמקדים בצורך העסקי ולא בצורך לפתח. זה לא אומר שהפיתוח עבר מהעולם, אבל, כמו שאנחנו לומדים מהמפגש עם הלקוחות בשטח, כיום, המיקוד בתעשייה שלנו השתנה עם כניסת פתרונות הענן. תחום זה מחייב מעבר ממיקוד של פיתוח וקידוד למיקוד בפתרון ובצורך העסקי.

אירועים קרובים