תוכן שיווקי

לקראת אירוע | מתודולוגיית ייעוץ ה-IT Orchestration של חברת Comm-IT

23/04/2013 14:44

מאת אוהד דלל, סמנכ"ל שירותי מומחה ומנהל תחום שו"ב ואוטומציה, Comm-IT

חברת Comm-IT מובילה בישראל את תחום ה-IT Orchestration, המהווה את השלב הבא בהתפתחות ה-Data Center, עם שילובן של מערכות אוטומטיות לניהול תהליכי עבודה על פי כללי מדיניות, ואשר פועלת תוך הענקת רמות שירות מובטחות (SLA), גמישות ויכולת גדילה והתרחבות, לקראת יצירת ענן מחשוב פרטי בארגונים.

עם השנים, למדנו כיצד לשלב תהליכים של ליווי וייעוץ טכנולוגי, ניהול ובניית שירותי מחשוב ענן פרטי וניהול תהליכי מיגרציה מסביבות מחשוב פיזיות לסביבות וירטואליות, יחד עם בניית מתודולוגיות לאוטומציה של תשתיות IT. במאמר זה נשתף אתכם במתודולוגיית הייעוץ שלנו בפרויקטי IT Orchestration.

הצגת מגמות ופתרונות IT / Cloud – פרויקט IT Orchestration נפתח בשלב מקדים שבמסגרתו אנו מציגים בפני הלקוח העסקי את המגמות והפתרונות הרלבנטיים עבורו מתחומי ה-IT בכלל ומחשוב הענן בפרט. בשלב ראשון זה, Comm-IT מאפשרת ללקוח להכיר את המאפיינים הרלבנטיים עבורו מעולם ה-IT Automation & Orchestration. בנוסף אנו מנתחים עם הלקוח את הפתרונות הקיימים של היצרנים המובילים ושל קהילת הקוד הפתוח, ועושים זאת באמצעות שורה של case studies מתחום מחשוב הענן.

בניית אסטרטגיית מחשוב ענן בארגון – בשלב השני, לאחר הצגת המגמות, ניתן לבנות אסטרטגיה סדורה למחשוב ענן אצל הלקוח. חברת Comm-IT מגדירה יחד עם הלקוח את הצרכים העסקיים, לצד הצרכים והשירותים הטכנולוגיים הנדרשים; אנו מציגים באופן מובחן היבטים מרכזיים במעבר לאוטומציה של IT ומגדירים מטרות ומדדים עסקיים במונחי KPI (ר"ת Key Performance Indicators) ברמה האסטרטגית.

אבחון וניתוח ממצאים – תשתיות IT ומחשוב – בשלב השלישי, Comm-IT עורכת יחד עם הלקוח היכרות עם הסביבה הטכנולוגית הנדרשת עבור מטרות הלקוח העסקי, הן בהיבטים העסקיים והן בהיבטים הטכנולוגיים. בשלב שלישי זה גם מוגדרים התחומים או השירותים בהם יש עניין וצורך בהתקדמות לקראת שירותים מבוססי אוטומציה.

אבחון וניתוח תהליכי IT ותהליכים ארגוניים – השלב הרביעי כולל ניתוח פערים (gap analysis). לצורך כך, Comm-IT בוחנת יחד עם הלקוח את תהליכי ה-IT והתהליכים הארגוניים הקיימים, ובוחנת האם וכיצד ניתן להטמיע אצל הלקוח מתודולוגיה אחידה דוגמת ITIL. בדיקה כזו מלווה בהגדרת התהליכים הקריטיים של הלקוח ובאבחנה של התהליכים שישופרו משמעותית לאחר שיהפכו לתהליכים אוטומטיים.

הגדרת הפרויקט – שלב הגדרת הפרויקט עצמו הוא חשוב ביותר. בשלב חמישי זה מסכמים את המסקנות מארבעת השלבים הראשונים וקובעים את מטרות פרויקט ה-IT Orchestration ואת מדדי ההצלחה. כך ניתן לגבש בכתב את הנחות העבודה ואת אתגרי ה-IT של הלקוח ואף להגדיר את סביבת השירותים הנדרשת. זהו הבסיס המאפשר להגדיר מדדים להחזר על ההשקעה (ROI) בפרויקט ולתרגם אותם לכתיבה של מסמכי אפיון עבור ביצוע הוכחת היתכנות (POC).

אפיון ותכנון – כעת יכולים Comm-IT והלקוח לגשת לשלב השישי, בו מוגדרים המאפיינים של משתמשי המערכת. כך מתכננים סביבת שירותי IT רלבנטית (IT Service Catalog), מגבשים את מאפייני הפורטל לשירות עצמי (Self Service Portal) ומגדירים את הדרכים בהן תתבצע אינטגרציה למערכות ה-IT הקיימות אצל הלקוח.

מסמך דרישות לקוח – תוכנית העבודה המגובשת בשלב השביעי מפרטת את דרישות הלקוח בכל הקשור להעברת ניהול ה-IT מניהול המבוסס על תשתיות לניהול המבוסס על שירותים ארגוניים. בסיום שלב זה ניתן לצאת לתהליך בחירת הפלטפורמה הטכנולוגית אשר באמצעותה ימומש הפתרון.

ליווי ביישום הפרויקט – השלב השמיני והאחרון בתהליך הייעוץ הוא שלב נרחב ביותר שבו מלווה Comm-IT את הפרויקט לכל אורך הדרך, תוך התאמת הפתרון שנבחר לצורכי הלקוח ולמערכי ה-IT. בסיכום הפרויקט, בוחנים יחדיו את תוצאותיו העסקיות ואת המידה שבה הוא עמד במדדי ההצלחה שנקבעו.

אירועים קרובים