שדרוג גרסת Business Objects – פעילות מרתיעה ואתגר טכנולוגי מסובך? לא בהכרח
מאת אריאל עוז, ארכיטקט BO בחברת איטרניטי
Business Objects נחשבת בארגונים רבים למערכת מרכזית והכרחית לפעילות היומיומית של החברה, הנתונים המופקים מהמערכת מסייעים בקביעת סדר היום של הארגון ובקבלת החלטות חשובות. ככל שהפעילות במערכת רחבה יותר וככל שהארגון תלוי בשוטף במידע המתקבל ממנה, כך גם גדלה הרתיעה משדרוג גרסה. בנוסף החשש להתמודד עם האתגרים הטכנולוגיים שמזמינה גרסה חדשה מוביל ארגונים רבים להישאר עם גרסה לא עדכנית אך יציבה.
אז למה בכל זאת שווה לשדרג, הרי המערכת עובדת והתקלות אינן רבות? ארגון שיעז לצאת מאזור הנוחות ולקבל על עצמו את האתגר שבשדרוג ייהנה מהתועלות הבאות:
– מערכת מושכת מבחינה ויזואלית המייצרת אצל הלקוח חוויית משתמש מתקדמת, דינאמית ואינטואיטיבית.
– תמיכה מלאה בעבודה על המערכת במכשירי סלולר ו-Tablet.
– התממשקות למספר מערכות רב יותר מבעבר (רשתות חברתיות, BW, OLAP ועוד…).
– אפשרות ליצירת "שכבה סמנטית" המורכבת ממספר מקורות מידע.
– ביצועים טובים יותר, תחזוקה קלה יותר ומשאבי פיתוח נמוכים יותר.
בנוסף לכל היתרונות הללו וליתרונות רבים נוספים, תהליך השדרוג מהווה הזדמנות מצוינת לתקן תהליכים מסובכים ולא יעילים, על ידי אפיונם וכתיבתם מחדש. כמו כן, לעיתים רבות שדרוג מערכת ה-Business Objects יאפשר שדרוג של מערכות נוספות בארגון, שעד כה נמנעו מלשדרג בשל התלות בגרסה הנוכחית.
ומה אם בכל זאת נחליט לא לשדרג? הלקוחות של היום רגילים למוצרים טכנולוגיים חכמים, נוחים לשימוש ואטרקטיביים מבחינה ויזואלית, במידה ולא נעניק להם את אותה החוויה באמצעות שדרוג ה- Business Objects, נגרום להם לחפש פתרונות חלופיים ולאבד אמון ועניין במערכת.
אנו, בחברת Eternity מקפידים לצאת לדרך לפרויקט מסוג זה, רק לאחר שביצענו עבודת הכנה מקיפה הכוללת הכרות מעמיקה עם הלקוח הספציפי וצרכיו הייחודיים, אנו מאמינים בשקיפות ושותפות מלאה עם לקוחותינו לאורך כל הדרך ושמים דגש על ליווי ותמיכה מקצועיים משלב החשיבה ועד שלב ההטמעה.