תוכן שיווקי

לקראת אירוע | חיוב צרכני ה-IT בארגון על פי משאבים שצרכו בפועל

לקראת כנס "ניהול ותפעול IT בקלות ובפשטות", ה-3 ביוני 2013

09/05/2013 14:11

ארגונים מחפשים כיום פתרונות שיאפשרו להם לבצע Chargeback פנימי (חיוב צרכני ה-IT בארגון על פי משאבים שצרכו בפועל). באמצעות פתרון כזה יוכלו ארגוני ה-IT לחשב את עלות השירותים הניתנים על ידם למשתמשי הארגון השונים ולחייב אותם בהתאם. חישוב עלות השירותים אמור להכיל את כלל משאבי השירות, ובכללם חומרה, תוכנה, ומשאבי אנוש – כולל הוצאות הרישוי והתחזוקה. פתרון כזה גם יאפשר לארגון לזהות את השירותים העסקיים, את הצרכנים שלהם ואת מידת השימוש שממנה תיגזר גם העלות הפנימית.

הבעיות המרכזיות בהן נתקלים ארגונים בקבלת תמונה אמיתית של עלויות השירותים הן:

o    קטלוג המוצרים – בניה והגדרה של סל מוצרים מוגדר ומתומחר, ממנו יכולים הלקוחות (משתמשי הארגון) להזמין ולצרוך.
o    מיפוי ומידול השירות – מיפוי הרכיבים המרכיבים את השירות העסקי ללקוחות פנים-ארגוניים, על מנת שניתן יהיה להעריך את המשאבים בהם נעשה שימוש.
o    היקף השימוש וניתוח השימוש ביישומים – כמה משתמשים, מי משתמש, באיזה יישום, באיזה מודול של היישום משתמשים וכו'.

ב-3 ביוני 2013 תערוך NessPRO, קבוצת מוצרי התוכנה של נס טכנולוגיות, כנס בנושא מיכון וניהול תהליכי מיחשוב של יחידות מחשב ארגוניות. הכנס, ששמו "ניהול ותפעול IT בקלות ובפשטות" יתקיים באולם האירועים EAST ברח' קרמניצקי בתל אביב. NessPRO מתמחה ומובילה בשוק בנושא מתן פתרונות למנהלים ומנמ"רים בתפעול מערכות ה-IT.

NessPRO, הנמצאת כיום בקידמת הטכנולוגיה בפתרונות ניהול ה-IT עבור מנמ"רים, מספקת מענה לצורך זה ע"י שילוב ויישום ייחודי של מוצרים מובילים בתחומם:

•    ServiceNow – מערכת לניהול כל היבטי השירות, הכוללת את המודולים לניהול ציוד, CMDB, וכן מערכת קטלוג שירותים מלא. באמצעות המערכת ניתן להזמין שירות ולעקוב אחר כל השירותים והזמן שהושקע בכל משתמש ובכל השירותים הקשורים אליו. על בסיס נתונים אלה ניתן להפיק רשימת חיוב פנימית למשתמש הבודד ו/או ריכוז למחלקות ואגפים שלמים. מערכת ServiceNow מתחברת באופן מובנה למערכות אחרות בארגון, כדי להפוך את הטיפול במשתמשים ואת המעקב אחר צריכת המשאבים שלהם לאוטומטי.

•    Neebula Service Watch – מערכת למידול וניהול שירותים עסקיים (BSM), המסוגלת לזהות ולמפות את התשתיות התומכות בשירותים עסקיים באופן אוטומטי ולהשתמש במפה זו לניהול השירות, הן בהיבט התפעולי השוטף והן בהיבט הכספי. באמצעות המערכת של Neebula ניתן ליצור מפה של השירותים העסקיים כולל כל רכיבי החומרה והתוכנה המרכיבים את השירות. לאחר מידול ושיוך רכיבים לשירותים העסקיים ניתן להוסיף תג מחיר לכל רכיב גם בהתחשב בכלל השירותים המשתמשים באותו רכיב, ובכך גם לחשב ולהצמיד תג מחיר לשירותים העסקיים השונים.

•    מערכת Aternity – מערכת לאיסוף וניתוח מידע על הביצועים וחוויית המשתמש בתחנות הקצה. המערכת מודדת באופן אוטומטי ביצועי יישומים בתחנות הקצה, דבר המאפשר לספק תמונה מלאה לגבי השימוש ביישומים השונים – מי משתמש, באיזה יישום ובאיזה מודול של היישום, זמן השימוש הממוצע ועוד. המוצר מאפשר ליצור דו"חות בזמן אמת על שימוש בתוכנות, ולחסוך בהוצאות רישוי ע"י מדידת השימוש בפועל ביישומים שונים. ניתן גם למדוד רמת שימוש עפ"י מחלקות, יחידות עסקיות או כל חלוקה אחרת שנדרשת כדי לזהות את המשתמשים המדויקים ולייחס להם את עלות השירות.

בכך מספקת NessPRO שילוב חכם של שלושה מוצרים המאפשר לארגונים לנתח עלויות של כל השירותים העסקיים (תוך פירוט של כל מרכיביהם), ובמקביל לספק אינפורמציה על מספר המשתמשים  בחלוקה לגופים הארגוניים השונים.

אירועים קרובים