תוכן שיווקי

לקראת אירוע | חדשנות זה טוב, אבל לא מצוין

23/05/2013 15:08
דביר זהר, מנכ"ל SIMPLE

סקר שהתפרסם לאחרונה הראה כי הישראלים תופשים את עצמם כחדשנים יותר מכל אומה אחרת בעולם. אך העולם אינו תופש אותנו כך. אנשים בעולם חושבים שהאמריקאים, היפנים ואפילו הגרמנים הרבה יותר חדשניים מאיתנו. הפער בין איך אנו תופשים את עצמנו  לאיך שהעולם תופש אותנו נובע מזה שאנו מתקשים לממש את החדשנות ולהגיע מהר לשוק עם מוצר בשל.

דביר זהר, מנכ"ל חברת SIMPLE, המתמחה בניהול פרויקטים בחברות היי טק, מספר כי "הם עובדים עם חברות היי טק רבות בישראל, החל מסטראט אפים בראשית דרכם ועד חברות גדולות ואין ספק שביצירתיות וחדשנות אנחנו, הישראלים, מצטיינים. אבל זה לא מספיק. כדי שהרעין ישאר חדשני חייבים להגיע איתו מהר לשלב השיווק. אחרת עלולים לצאת רעיונות מתחרים ולהפוך את החדשנות שלנו ללא רלוונטית".

חלק מהחברות בישראל סובלות מאחד משני הקצוות שמקשים עליהן להגיע במהירות לשוק. בקצה האחד יש חברות שאינן מקיימות תהליכי ניהול פרויקטים סדורים. כל מנהל בארגון ממציא לעצמו שיטה ומאמץ כלי כזה או אחר. זה בדרך כלל מאד לא אפקטיבי וחברות כאלה מוצאות את עצמן עסוקות בכיבוי שריפות ובתיקון תקלות שיכלו להיפתר בשלבים הרבה יותר מוקדמים. זה קורה בעיקר בסטאראפים (אבל לא רק) שמשוכנעים שצריך קודם כל להתחיל את הפיתוח ורק אז להתחיל לתכנן ולנהל. זה אולי מצליח לייצר אב טיפוס, אבל בוודאי לא להגיע מהר לשוק עם מוצר בשל.

בקצה השני נמצאות חברות, אשר הגדירו תהליכי ניהול פרויקטים רבים ומורכבים וכתבו ספרים עבי כרס של נהלים (שאיש לא קורא). ריבוי התהליכים גורם בסופו של דבר, למנהלים ברמות השונות "לעגל פינות" או שגורם לארגון "ללכת לאט". בוודאי שלא לרוץ מהר, כפי שנדרש מחברה שהחוזק שלה הוא חדשנות. בחברות כאלה, חלק מהתהליכים מבוצעים לפרוטוקול בלבד, מנהלים מוצפים במידע שהם לא מסוגלים להתייחס אליו וקיים "זלזול" בקיום הנהלים.

הפתרון, נמצא איפה שהוא באמצע. החדשות הטובות הן שלייצר סביבת ניהול תומכת בהגעה מהירה לשוק, איננה משימה מורכבת, המחייבת את הנהלת החברה לעצור את פעילות הניהול השוטף, אלא יכולה להתבצע תוך כדי. התרומה של אימוץ תהליכי הניהול היא כה מהירה שתוך זמן קצר היא מחזירה את ההשקעה בה.

דביר זהר מציין כי המפתח להגעה מהירה לשוק, הוא אימוץ מספר מצומצם של אלמנטים ניהוליים, כמו תהליך התנעת פרויקט, ניהול סיכונים, תהליכי תקשורת, דיוני בקרה וכו'. חברה חייבת לבחור את האלמנטים שמתאימים לאתגרים הספציפיים שלה ואשר יביאו לה ערך גבוה. אין פתרון קסם אחד שמתאים לכולם. את האלמנטים הללו נדרש להגדיר היטב ובסופו של דבר ליישם בקפדנות. יותר ויותר חברות כבר מבצעות תהליכי טיוב של ניהול הפרויקטים שלהם ואנו מקווים כי עד הסקר הבא גם העולם ייחשף לחדשנות הישראלית.

בכנס ה-PMI שיערך ב-27.5.13 ירצה דביר זהר על האלמנטים שעוזרים לחברות להגיע מהר לשוק. חברת SIMPLE תפעיל ביתן וניתן יהיה לפנות אלינו בשאלות ולקבוע עמנו פגישות.

דביר זהר הנו מנכ"ל חברת SIMPLE, המתמחה בניהול פרויקטים מונחי טכנולוגיה ובתפעול PMO הן בחברות היי טק והן בגופי IT בארץ ובעולם. דביר וחברת SIMPLE מביאים עמם למעלה משני עשורים של ניסיון בבניה ויישום של סביבות ניהול פרויקטים אפקטיביות, המתמודדות עם אתגרים כמו סביבה עסקית משתנה, אי ודאות טכנולוגית, דחיפה לחדשנות, לחץ להגיע לשוק במהירות והתמודדות עם חברות ממדינות מתפתחות המציעות שכר עבודה זול. לבד מניסיונו בניהול פרויקטים דביר גם מרצה ומנחה ארגונים ביישום אסטרטגיית אוקיינוס כחול. דביר יועץ להנהלות בכירות, מכשיר מנהלי פרויקטים ו-PMO, מרצה בכנסים רבים וכותב מאמרים בתחומי הניהול לעיתון EPOC TIME.

אירועים קרובים