תוכן שיווקי

בעקבות אירוע | הטמעת מערכת Nolio בלאומי קארד להפרדת הפיתוח מהייצור

13/06/2013 06:40

בכנס "ניהול ותפעול IT בקלות ובפשטות" שערכה לאחרונה NessPRO, קבוצת מוצרי התוכנה של נס טכנולוגיות, הרצה שלום נימני, מנהל פיתוח תוכנה בלאומי קארד, על הפרדת הפיתוח מהייצור שבוצעה בבנק באמצעות מוצר של חברת Nolio, המיוצגת בישראל ע"י NessPRO. מוצרי Nolio מאפשרים ניהול ואוטומציה של העברת שינויי אפליקציות לסביבות ייצור. פרויקט ההטמעה התבצע על ידי לאומי קארד בליווי של  NessPRO ושל חברת Nolio.

לאומי קארד היא חברה-בת של בנק לאומי, 80% מהחברה בבעלות הבנק ו-20% בבעלות קבוצת קנית. לאומי קארד משרתת את לקוחות כל הבנקים ועד היום הנפיקה למעלה מ-2 מיליון כרטיסים, ממותגי ויזה ו-MasterCard העולמיים. למעלה מ-40,000 בתי עסק עובדים עם לאומי קארד, המעסיקה כ-1,600 עובדים.

נימני ציין כי המוטיבציה להפרדת הפיתוח מהייצור נבעה מהרגולציה ומהצורך למנוע כניסת תוכניתנים ליצור. מוטיבציה נוספת נבעה מהרצון לסטנדרטיזציה של תהליך ההפצה, כולל הפצה אחידה, חסכון בזמן העברה בין הסביבות, צמצום טעויות, "זיכרון ארגוני" ובקרה.

בתהליך החיפוש והבחירה של כלי מתאים לביצוע ההפרדה נבחנו מספר כלים ומוצרים ולבסוף הוחלט לבחור ב-Nolio. יכולות המערכת של Nolio כוללות מידול והפעלה של תהליכי הפצה אוטומטיים, ומאות פעולות מובנות בתחומי מערכת ההפעלה, האפליקציות, XML ובסיסי נתונים. כמו כן מאפשרות יכולות המערכת שינויים והפעלות בדו"חות ניהוליים, קבלת התרעות בזמן ריצה והתערבות משתמש בזמן ריצה.

"המימושים העיקריים של מערכת Nolio בלאומי קארד כללו תהליך גנרי להפצת אפליקציות client\server, כולל גיבוי תיקיית יעד, העתקת קבצים מתיקיית מקור ואתחול האפליקציה", אמר נימני. "כמו כן בוצע תהליך להקמת שרתים, אשר כלל התקנת כלל רכיבי התשתית האפליקטיבית, התקנת רכיבי הכספת והתקנת רכיבי התחברות לבסיס הנתונים. מימושים נוספים הינם תהליכים חוזרים בפיתוח והפצה של אפליקציות מבוססות BizTalk".

המשתתפים בתהליך הינם צוות תשתיות אפליקטיביות (המבצע הגדרת תהליכים גנריים ותחזוקת מערכת), תוכניתני המערכת, מנהלים (המבצעים את הבקרה) ומפעילים המריצים תהליכי הפצה בהתאם לתוכנית העברה לייצור. המוצר מבצע העברה לסביבת הבדיקות והגדרת תהליך הפצה או שימוש בתהליך גנרי. כמו כן מבצע המוצר העברה לייצור המתבצעת ע"י המפעילים ולא צוות הפיתוח, וכן קביעת הגרסה שהועברה כגרסה ייצורית.

"השימוש במערכת Nolio הביא לשורה של הישגים עד כה ובהם  היקף פריסת המוצר, היכולת למעבר בין סביבות והעברה ליצור ע"י גורם שלישי", אמר נימני. "הישגים נוספים הינם יכולות בקרה, אחידות תהליכים, הקטנת תקלות, עבודה של כלל המערכות וכן יישום גם עבור מערכות מבוססות BIZTALK עם המוצר ועוד".

אירועים קרובים