פינת הרכב השבועית: 100 קילומטרים בליטר אחד של דלק?

פולקסווגן מתכננת להוציא למכירה בסין את ה-L1 VW - רכב דו-מושבי שאמור להניב את ההספק הדמיוני שבכותרת ● והמחיר? כ-600 דולרים בלבד

05/07/2009 16:28

האם ייתכן שמה שהחל כאב טיפוס ניסויי ושאפתני במיוחד של פולקסוואגן, הולך והופך לרכב של ממש לייצור המוני? ענקית הרכב הגרמנית מתכננת להוציא למכירה בשנגחאי, החל מהשנה הבאה, דגם חדש, ה-VW L1, שעל פי הפרסומים אמור להיות מסוגל לעבור מרחק של כמאה קילומטרים באמצעות ליטר בודד של דלק. תמורת 4,000 יואן, שהם כ-600 דולרים, ניתן יהיה לרכוש את מה שעשוי להפוך ליורשן המודרני של האופניים הסיניות המסורתיות.

הרכב המהפכני, שמהירות המשוערת תהיה כ-100 עד 120 קמ"ש, יופיע תחילה בדגם חד מושבי ולאחר מכן גם בדגם דו מושבי. הוא אמור להיות מעוצב בצורה אווירודינמית, ולשם כך הוסרו ממנו מראות הצד ובמקומן הותקנו מצלמות וידיאו המשדרות את התמונה למסכים שבתא הנוסעים הקטן. אורכו של ה-VW L1 הוא 3.47 מטרים, רוחבו 1.25 מטר וגובהו מעט יותר ממטר אחד. הרכב כולו מורכב מסיבי פחמן קלים וחזקים, ולשם חיסכון במשקל הוא אינו עובר תהליך של צביעה, וצבעו הרב נקבע עוד ביציקת הפחמן. משקלו מזערי ביחס למכוניות קיימות – כ-290 קילוגרמים בסך הכל (0.29 טון).

ה-VW L1  יצויד במכל דלק של 6.5 ליטרים, והוא אמור לשמש כרכב שימושי ליום יום. הדגם המהפכני כבר עבר מבחני דרך ובטיחות. בין השאר, הוא מצויד במערכת ABS ובכריות אוויר.

סולם דני בר:
חדשנות: 4/5
מתי יגיע לישראל :1/5
סכויי הצלחה :2/5
שווה לעקוב :3/5

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים