תוכן שיווקי

לקראת אירוע | 60 שניות על התייעלות

08/07/2013 16:06

מאת אייל גולדברג, שטראוס אסטרטגיה

נתחיל מהשורה התחתונה: לפני שהדירקטוריון או הנהלת החברה יפנה אליכם, מנהלי ומנהלות מערכות מידע, עליכם לקחת האחריות וליזום את המהלך לשיפור היעילות בארגון. להוביל אותו ממקום של עוצמה ומנהיגות, לשלוט במיקודים, והכי חשוב – בתוצאות שלו.

השווקים בכל המגזרים נמצאים תחת קושי רב, בחוסר ודאות ובתחרות הולכת וגוברת. הגידול במכירות במגמה יורדת ולכן ההוצאות הן המקום הראשון בו נדרש לטפל.

המהות, לתת מענה לצרכים ולאתגרים העסקיים של הארגון בטווח הקצר ובטווח הארוך, מבוססת על יעילות התהליכים וזרימתם – השגת Time To Market עסקי טוב יותר, שיפור התפוקות ב-IT ויעילות גבוהה יותר של מערך המיחשוב.

לאור מצב השווקים, שטראוס אסטרטגיה פיתחה בשנים האחרונות מתודולוגיה ל-"התייעלות הלכה למעשה". לאחר בחינה ראשונית של פעילות מערכות המידע בארגון, ניתן לאתר את מוקדי הקושי ולטפל בהם. כחלק מהמתודולוגיה נקבעים מדדים לבחינת פעילות ה-IT, ואלו משמשים לשיפור מתמיד של הפעילות לאורך זמן.

המתודולוגיה בוחנת את פעילות ה-IT במספר מימדים: במימד המבנה הארגוני ותהליכי העבודה, ובמימד התשתיות והמערכות. בכל אחד מהם ניתן לזהות מוקדי התייעלות, ניתן להשוות אותם ל-Best Practice המקובל בתעשייה, או המקובל לפי סוג המערכות/התשתית. בתוך התהליך ניתן לזהות לעתים גם מקום להתייעלות בתהליכי עבודה של יחידות הארגון השונות – ולהציע שיפור תפעולי על ידי מערכות מידע בהשקעה נמוכה יותר.

מעל הכול, החשיבות היא ביכולת של מנהל מערכות המידע להוביל ולשלוט בתהליך ובתוצאותיו.

מניסיונה של חברת שטראוס אסטרטגיה, תהליכי התייעלות אשר מגיעים מההנהלה מגיעים עם שורה תחתונה הכוללת את התקציב הסופי או את כמות העובדים שצריך לשחרר. שטראוס אסטרטגיה מציעה שבניהול נכון ניתן לייעל תהליכי עבודה, לאזן עומסים בתוך יחידות ה-IT ולהגיע גם לשיפור התפוקות.

אז למה לחכות?
ביום חמישי, 18.7, במסגרת אירוע חצי שנתי של C3, יציג אבנר שטראוס את המתודולוגיה להתייעלות נכונה, וכיצד מומלץ להציג את התוצרים שלה בהנהלת הארגון. והכי חשוב, איך ליזום התהליך מול ההנהלה ולקבל את ברכת הדרך.

לפרטים נוספים: כנס המפגש החצי שנתי של המנמ"רים של ישראל

אירועים קרובים