תוכן שיווקי

אינטל משיקה משפחת מעבדים רב תכליתיים למרכזי נתונים שתוכננו עבור עידן השירותים החדש

מנמ"רית אינטל העולמית תספר בהרחבה על מוצרים אלה במפגש של אנשים ומחשבים ● משפחת מעבדי E5-2600 v2 Intel Xeon רבת העוצמה מספקת יותר עוצמת מיחשוב וגמישות לדור הבא של מרכזי הנתונים

30/09/2013 17:37

משפחת Xeon החדשה מבוססת על טכנולוגיית תהליך 22 ננומטר המובילה של אינטל, התורמת לשיפור דרמטי ביעילות האנרגטית של עד 45% בהשוואה לדור הקודם. משפחת המעבדים גם מתהדרת בעד 12 ליבות וביצועים משופרים בעד פי 50 במגוון עומסי עבודה עתירי מיחשוב.

"היום יותר מתמיד, ארגונים פונים לטכנולוגיית מידע בכדי לחולל מהפך בעסקיהם", אמרה דיאן בריאנט, סגנית נשיא בכירה ומנהלת כללית של קבוצת מרכזי הנתונים והמערכות המקושרות באינטל. "אספקת שירותי ענן חדשים מצריכה תשתית המסוגלת לתמוך במגוון עומסי עבודה וגמישה דיה בכדי להגיב לשינויים בביקוש למשאבים של השרתים, אמצעי האחסון והרשת".

חלק גדול מהתשתית המותקנת כיום לא נבנה בכדי לתמוך בצמיחת שירותי המיחשוב. כתוצאה מכך, ניהול מרכזי הנתונים נעשה לעתים קרובות באופן ידני וסטטי. על מנת לאפשר שירותים ממוכנים לפי דרישה, הדור הבא של מרכזי הנתונים חייב להתפתח ל-"תשתית המוגדרת על-ידי התוכנה" שבה רבות מהפונקציות מנוהלות בתוכנה. מעבדי Intel Xeon החדשים מספקים יסודות עיבוד משותפים ותואמים מבחינת התוכנה ומציעים את התכונות והכלים שמסייעים לחולל מהפך במרכזי הנתונים עבור השנים הבאות.

מנוע חדש ורב עוצמה למרכז נתונים זריז ויעיל
משפחת מוצרי Intel Xeon E5-2600 v2 היא טכנולוגיית העיבוד הרב-תכליתית ביותר של אינטל ומסוגלת להתמודד עם רבים מהאילוצים העומדים בפני מרכזי הנתונים של ימינו. היא מאפשרת לתעשייה לחדש וליצור פתרונות למגוון רחב של עומסי עבודה במרכזי הנתונים על מנת למלא מגוון צרכים של הלקוחות.

משפחת מעבדי Intel Xeon processors E5-2600 v2 תניע את מערכת IBM NeXtScale החדשה, פלטפורמת מיחשוב גמישה שנועדה לעומסי עבודה עתירי ביקוש כגון יישומים אנליטיים, מיחשוב טכני ואספקת עננים. משפחת המעבדים החדשה של אינטל תשמש גם את שרת האחסון החדש של IBM, ה-650 M4 HD שהוא אידיאלי לניהול Big Data ועומסי עבודה קריטיים לעסקים, וכן את מערכות ה-two-socket של IBM, לרבות שרתי מדף ומגדל System x ,Flex System ,iDataPlex ו-BladeCenter.

מגדירים מחדש את הרישות והאחסון
תעבורת הנתונים שמחוללים ההתקנים הניידים המחוברים והשירותים הקשורים אליה צפויים להביא לגידול מצטבר של 66% לשנה בארבע השנים הקרובות. גידול זה ייצור עומס נוסף על תשתית הרישות שחייבת להיות יותר זריזה ויעילה על מנת לספק את השירותים במהירות הרבה יותר גבוהה.

תצורת הרשת כיום מחייבת הגדרה ידנית בידי אנשי מיחשוב מיומנים ופריסת משאבי רישות התומכים ביישומים ושירותים חדשים עשויה לקחת בין שבועיים לשלושה שבועות. משפחת מוצרי Intel Xeon E5-2600 v2 מאיצה את העיבוד היעיל של עומסי רשת המטופלים בדרך כלל על ידי מנועים ומאיצים יקרים וקנייניים המוספים להתקני הרישות.

לקוחות הנשענים על מסגרת תכנון השרתים ONP (ר"ת Open Network Platform) של אינטל יכולים להשתמש בשרתים עתירי נפח המבוססים על מעבדי Xeon בתקני תעשייה פתוחים על מנת לאחד את יישומי הרישות הוירטואליים. בדרך זו, הם יכולים להשיג הספק וזמני אחזור מובילים בעומסי עבודה מסוג SDN (רישות מוגדר תוכנה) ו-NFV (וירטואליזציה של עבודת הרשת). מסגרת ה-ONP של אינטל לשרתים מבוססת על Open Virtualization Profile של Wind River ועל Intel Data Plane Development Kit Accelerated Open vSwitch.

HP היא אחת משותפות המערכת האקולוגית לתוכניות העזר של אינטל לשרתי ומתגי ONP. "ארגונים מחפשים טכנולוגיה פתוחה ותקנית שתתמוך בדרישות מיחשוב מורכבות, בין אם מדובר ביישומים מבוססי ענן, תמיכה בסביבות וירטואליות או בהחלפת התקנים יקרים כגון חומות אש, VPNs ומתגי קצה", אמר וורנר שפר, סגן נשיא לפיתוח שוק ופיתוח עסקי בחטיבת השרתים של HP. "תוכניות העזר עם שרתי HP ProLiant Gen8 חדשניים ופתרונות הרישות של HP מאפשרים ללקוחות לאחד את עומסי העבודה ברשת, להפחית את עלויות הפריסה ולקצר את משך הזמן לניפוק המשאבים".

82% מספקי הטלקומוניקציה הגלובליים צפויים לבחון השנה פתרונות SDN ו-NFV כדי למצוא דרכים להפחית עלויות ולהגביר את הגמישות בניפוק משאבים דינמי.

על מנת לסייע בפריסת התשתית מוגדרת התוכנה, אינטל הכריזה גם על Intel Network Builders, תוכנית המאפשרת לשותפי המערכת האקולוגית הרחבה להשתמש בפלטפורמת הארכיטקטורה של אינטל בכדי להאיץ פריסות SDN ו-NFV. עם יותר מ-20 חברות טכנולוגיה התורמות למערכת זו, שותפיה של אינטל ייהנו מגישה לספריית עזר מקיפה של מסגרות ארכיטקטורה ופתרונות מוכחים לבנייה ומיטוב של תשתית מוגדרת תוכנה המבוססת על הדרישות של מרכזי הנתונים והענן של חברות טלקום וארגונים.

משפחת המוצרים Intel Xeon processor E5-2600 v2 תוכננה גם להניע התרחבות יעילה, מבוזרת ואחסון מבוסס תוכנה. מ-2012 עד 2020 תוכפל כמות הנתונים המאוחסנים מדי שנתיים ותגיע ל-40 זטה-בייט. גישה מהירה לפי דרישה למצבורי נתונים אלה לניתוחי Big Data מצריכה פתרונות עתיר מיחשוב ואחסון אינטליגנטיים יותר כמו גם הפחתה דרמטית של העלות לכל טרה-בייט מאוחסן.

Dell בחרה במעבדים החדשים עבור פתרון האחסון הבא שלה. "משפחת מעבדי Intel Xeon E5 v2 מספקת בסיס חומרה מצוין לפתרונות עתירי הביצועים והחדשניים של Dell כגון PowerEdge VRTX ופתרונות האחסון Compellent המרובדים באופן חכם", אמר פורס נורוד, סגן נשיא ומנהל כללי של פתרונות השרתים ב-Dell.

מחיר וזמינות
משפחת מוצרי Xeon processor E5-2600 v2 תוצע ב-18 חלקים שונים שמחירם נע מ-202 עד 2,614 דולר להזמנות של 1,000 יחידות. בנוסף, שלושה חלקים של מעבדי Intel Xeon E5-1600 בעלי שקע יחיד לתחנות עבודה יוצעו בטווח מחירים של 294 עד 1,080 דולר.

אירועים קרובים