תוכן שיווקי

יותר מ-40% קוראים את המייל שלך במובייל

כך עולה מנתוני אקטיב טרייל הישראלית, במחקר מיוחד שנערך לקראת כנס SOMO 2013

23/10/2013 13:23

מאת: נאור מן, מנכ"ל אקטיב טרייל

מנתוני שנת 2013 של חברת אקטיב טרייל, חברת הדיוור האלקטרוני הגדולה בישראל, עולה כי יותר מ-40% מן הנמענים קוראים את המייל הנשלח אליהם במובייל. נתונים אלה אינם מפתיעים את רובנו, שכן השימוש במכשיר הנייד נסק בעשור האחרון והוא הפך לכלי עבודה זמין ויעיל. מה שכן מפתיע, לעומת זאת, היא העובדה שרוב הדיוור השיווקי הנשלח בישראל אינו מותאם למסכים אלה.

כישראלים, אין לנו מה להתבייש בעובדה זו. שכן המצב דומה גם בשאר העולם, אך עם זאת, העובדה נותרת בעינה – הדיוור השיווקי הנשלח מיועד לקריאה ב- PC ומפספס את הקורא הנייד. במונחים כספיים הרי שאם אנו שולחים דיוור מצוין שמטרתו להשיג מכירות, הוא נפתח על ידי 20%-40% מהנמענים (מנתוני אקטיב טרייל לשנת 2013) ומגיבים עליו, כלומר מקליקים, כ-2%-5% מבדיקה שערכנו, כ-83% מהמקליקים על מייל שאינו מותאם מגיעים מה-PC ולכן כל 40% שקראו אותו במובייל אינם משתתפים במשחק. המסקנה פשוטה וברורה – אם נעבור לבניית מיילים שיווקיים מותאמים למובייל, נגדיל את ההקלקות בעשרות אחוזים ואת המכירות בהתאם. פשוט, נכון? אז זהו, שלא.

התאמת דיוור, כמו התאמה של אתרים למובייל, אינה משימה פשוטה. באתרים ישנו הצורך להיכנס למערכת ניהול התוכן ולהתאים את התצוגה של כל טמפלייט וטמפלייט, לטפל בדפדפנים שונים ובעיות שונות ועוד (גם לזה יש לחברה האם, ריל קומרס, פתרון פשוט ששמו mobileSpear), אך בדיוור המצב מחמיר. מכיוון שדפדפני המייל – החל באאוטלוק וכלה בג'ימייל ודומיו – אינם מאפשרים הכנסת קוד מורכב כמו ג'אווה סקריפט, Iframes וכדומה, משימת היצירה של מייל שיווקי מעוצב המגיב בצורה רספונסיבית לגדלי מסך הופכת לסיוט מתמשך. חברות אשר כבר התנסו בנושא דיווחו על עלייה של יותר מ-50% בעלויות יצירת הדיוור בכל שליחה. ולאלה השולחים מיילים שיווקיים באופן תדיר, זה הופך לבעיה תפעולית של ממש.

אז איך אפשר לבנות מייל רספונסיבי בקלות?

החודש השיקה אקטיב טרייל את עורך המייל הרספונסיבי המתקדם בישראל. עורך זה מאפשר למדוור ליצור טמפלייטים ודיוורים מעוצבים ואיכותיים ביותר בקלות ובנוחות רבה, כאשר המערכת היא זו שדואגת לתאימות המלאה לכל המכשירים. כך יכול המדוור להיות בטוח שכל קהל היעד שלו מקבל וקורא את המייל עליו בו הוא השקיע את מיטב כישוריו, על גבי כל מכשיר ומסך. מהפכה של ממש.

העורך החדש שנבנה כולו על טהרת ההתאמה למובייל, שופר גם באופן ניכר מקודמו אשר היה בשימוש בשנים האחרונות בכל הקשור ליכולות הבנייה והעיצוב של המייל. כל הארכיטקטורה שלו הוחלפה על מנת לאפשר למדוור ליצור דיוור על ידי גרירת רכיבי תוכן מובנים ולהתאים אתם לצרכיו. כך הפכה משימת בניית ועיצוב הדיוור לפשוטה, מהירה ומדויקת בהרבה. כמה זה הרבה אתם שואלים? משתמשים מדווחים על עד 50% חיסכון בזמן ומשאבים! שלא לדבר על העלייה המובהקת בפתיחות ובהקלקות. מהפכה של ממש.

אבל זה לא הכל. בעורך הדיוור החדש של אקטיב טרייל הוכנסו שיפורים רבים ומשמעותיים, ביניהם עורך תמונות המאפשר עיצוב, חיתוך פילטרים ועוד הרבה פונקציונאליות ממש בדומה לפוטושופ אונליין, הוכנסו יכולות יישור טקסט, כפתורים דינמיים עם גלריה רחבה של כפתורי פעולה, ועוד.

אירועים קרובים