תוכן שיווקי

כרבע מיליון משתמשים לארנק הדיגיטלי של לאומי קארד

"קיימת פעילות מרשימה בתחום הצרכנות הדיגיטלית; השוק הישראלי מכוון לעולם המובייל ומוכן לאמץ פתרונות ושירותים מתקדמים", אומרת לילך בר-דוד, סמנכ"ל אגף פיתוח עסקי ואסטרטגיה בלאומי קארד, לקראת mPAY 2013, הוועידה השנתית למקצוענים בתחום תשלומים אלקטרוניים מבוססי מובייל, שתתקיים בדיוויד אינטרקונטיננטל, תל אביב, ב-5 בנובמבר

04/11/2013 15:35

שוק התשלומים בעולם באמצעות טלפונים חכמים גדל בקצב גבוה. השוק צפוי לעבור את רף מיליארד המשתמשים עד 2015 והיקף התשלומים האלקטרוניים עד לתקופה זו מוערך בטריליון דולר לשנה. במהלך 2012, בוצעו בישראל לבדה למעלה מ-890 מיליון טרנזקציות אלקטרוניות באמצעות טלפונים חכמים וכרטיסי אשראי, וב-2013 צפוי גידול חד עם הגידול במספר המכשירים החכמים.

סקר של מאסטרקארד, שנערך באפריל השנה, מצא כי בתקופה של שישה חודשים לפני מועד הסקר ביצעו 63 אחוז מבעלי הסמארטפונים בישראל רכישה באמצעות הסמארטפון; החל מקופונים, עבור בכרטיסי קולנוע ובתשלום עבור חניה – וכלה במוצרי תוכן שונים.

לילך בר-דוד, סמנכ"ל אגף פיתוח עסקי ואסטרטגיה בלאומי קארד, מספרת על מודעות ומוכנות רבה בשוק הישראלי לביצוע רכישות בסלולר. לדבריה, לעומת שלל פתרונות צרים בתחום, הארנק של לאומי קארד מציע במסגרת אחת יישומים רבים: הזמנת פינוקים, מוניות, העברת כספים וניהול החשבון. "במהלך שנה אחת בלבד מאז עלה הארנק לאוויר, כרבע מיליון מלקוחותינו התקינו את היישום ומזוהים כמשתמשים פעילים. במהלך השנה הקרובה, אנו מצפים להכפלה של כמות המשתמשים בארנק, תוך מימוש המחויבות שלנו לייצר עוד ועוד פעילויות, שירותים וערך מוסף", אמרה.

מהן הדרישות של הצרכן החדש?

"הצרכן החדש אינו מסתפק עוד בתשלום בלבד; הוא מצפה שיועמדו לרשותו מגוון טכנולוגיות, יישומים וכלים. הוא מצפה לחוויה עשירה שמתחילה בנוחות ויכולות חיפוש מתקדמות, עוברת בשלל הצעות ערך והטבות, יכולות ניהול והתאמה אישית של ההצעות לצרכיו, ומסתיימת ביכולת תשלום, מעקב אחר הרכישות וכלים לניהול התקציב חודשי. הוא גם מצפה לקבל טיפול אמין ומהימן בעסקאות שלו, ופיצוי במקרה של שימוש לא מורשה.

אילו טכנולוגיות קיימות נלקחות בחשבון?

"פתרון טכנולוגי נכון בתחום זה צריך לאגד שלושה עקרונות ברורים: פשטות, רלוונטיות ואבטחת מידע. נכון לעכשיו, קיימת רק טכנולוגיה אחת שמאפשרת מימוש עקרונות אלו למגוון רחב של ענפים, ולה עדיפות מובהקת על פני חווית הקנייה באמצעות הפלסטיק; מדובר בטכנולוגיית ה-NFC (ר"ת Near Field Communication) שמאפשרת חווית קנייה נוחה באמצעות Tap and Go".

מהם היתרונות הטמונים בכניסה לתחום התשלומים הסלולריים עבור חברות האשראי?
"חברות האשראי מספקות פתרונות שהם חוצי ענף ותחומים. בה בעת, הן מציעות מענה לנושאים מכריעים כמו אבטחת מידע, תוך עמידה בסטנדרטים המחמירים ביותר. מעבר לכך, חווית 'הארנק הדיגיטלי' כוללת אפשרות להשיג במקום אחד מענה לשלל צרכים פיננסיים: קבלת אשראי, ניהול הוצאות ועוד. היתרון של חברות כרטיסי האשראי, נעוץ בנוכחות ובהבנה של שני הערוצים – הלקוחות הפרטיים של הלקוחות העסקיים. אנחנו עומדים בתווך ויכולים לאפשר קיום של דו שיח; אנו מנגישים עבור הלקוחות הפרטיים את ההצעות של העסקים, ולהיפך. בנוסף, האפשרות לתשלום סלולארי מסייעת להחדיר את נוחות השימוש בתשלום באשראי למקומות חדשים, כמו: חניה, מוניות ותחבורה ציבורית. כיוון שכך, יש לנו אינטרס ברור לקדם תשלום סלולארי בכל מקום ושירות אפשרי".

אם העניין טומן בחובו ערך עבור כולם, מדוע זה לוקח כל כך הרבה זמן?
"בתי העסק מחפשים עדיין הצדקה להשקעה שנדרשת מהם. הם יושבים על הגדר וממתינים לראות מה מתוך מכלול הפתרונות שיש היום יוביל את השוק, מה מועדף על הלקוחות, ובאיזה שיעור יגדלו המכירות. גם כאן יש לנו, חברות כרטיסי האשראי, תפקיד מכריע, בסיוע לעסקים קטנים ובינוניים בבניית התשתית ובלמידת הערוץ החדש לאינטראקציה עם לקוחותיהם".

אירועים קרובים